Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 02:23
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Varför är alla engagerade i just denna försvunna personen? Bara för att hon är vacker eller? En seriös fråga, inget trolleri. !

Är ett intressant fall. Borta helt plötsligt mitt uti ingenstans.
2015-06-12, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
en vacker dag hade dom nog det eftersom den låg rätt synlig intill en skogsväg.. finns statistik på att kropparna bärs oftast inte längre ut än 30 meter från än väg in i skogen eftersom det blir för mycket jobb. beror iförsej på vad offret väger
Om så var fallet visst, vet inte hur hon hade placerats. Men är någon nedgrävd långt ifrån är det nog extremt liten chans att man hittar kroppen om man inte får tydliga spår.
2015-06-12, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnatte112
Vill bara få reda på vad i hela helvete hon gjorde i ladan?!
Har försökt läst mig till nu vart hela nyckelhistorien kommer ifrån och de verkar komma från en person som gått med i skallgången med MP som säger att caféägaren har sagt att det är standard (vilket jag i sin tur tycker är väldigt märkligt, att hänga en nyckel till ett café i en tom lada som alla kan gå in i) men med andra ord så är alltså inte alls detta bekräftat ordentligt.

Kan hon ha blivit förd dit mot sin vilja av GM som kanske hade uppsåt till att våldta henne inne i ladan?
Isåfall varför skedde inte det, lyckades hon fly från GM väl inne i ladan?
Följdfråga, kan hon ha blivit våldtagen inne i ladan?? Är det isåfall rimligt att det inte alls finns några spår av en eventuell våldtäkt?

Kan hon frivilligt gått till ladan för att göra något? Isåfall vad skulle det kunna vara förutom nyckelteorin?

Kan hon ha sprungit in till ladan och gömt sig för en eventuell GM?

Eller är de som vissa påstår, att hon inte alls har varit i ladan utan att GM med flit har gått ut och planterat hennes tillhörigheter? (detta känns högst osannolikt)

Sista förslaget är ju att den har blåst dit men jag avblåser den teorin direkt.

Någon har tidigare skrivit att det var de andra 2 arbetskamraterna som låste, inte BO. Svårt dessutom att tro att nyckeln skulle förvaras i ladan, vill ha bättre källor än så för att tro på det. Apropå att gå till ladan frivilligt - någon skrev tidigare att det blåste kraftigt den kvällen och att BO kan ha rökt och därför gick till ladan där det var lä för att ta en cigg innan avfärd. Även denna teori tycker jag känns tveksam. Testen om blåsten tror jag inte heller på. Inte heller att GM skulle ha planterat handsken där. Återstår gör då att hon tagits dit mot sin vilja eller flytt dit. OM GM kommer i bil till baksidan omkring 18.23-18.30 och BO blir skrämd och flyr så är nog det naturliga att fly till framsidan, till vägen, så flykten lär nog i så fall åtminstone ha gått i riktning mot ladan.
Medlem
På tal om hennes mobiltelefon osv...
Har själv haft problem vad gällande batteritid med både android och iPhone. Min senaste iphone (4s) kunde få slut på batteri på ca en timme.

Sen tänker jag så här.. Lisa kanske skickade iväg det där smset till sin pappa just för att hon såg att hennes mobil skulle dö snart? Så slapp han vara orolig om han försökte gå tag på henne.
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mak1891
Vänta nu, en del av hjälmen 4km bort, varför var hon där utan sin moped? Då mopeden funkade enligt medierna.

Min teori

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Förklarar påsen vid mopeden, trasiga mobilen, och handsken i ladan.
2015-06-12, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Det som strider mot dessa uppgifter, och att de inte låst och lämnat tidigare. Är att bussen enligt uppgifter som en av kollegorna ska med, går 18:18-18:20 ungefär. Har svårt att se hur de ska ha hunnit till busstationen om de låste kring prick 18:15.

Om de inte ljuger, vilket jag ser som ännu mera otroligt.

Bussen går enligt västtrafik (vasttrafik.se) på söndagar ifrån:
Skara -> Skövde, kl: 18:00 (31min restid), 19:15 (40min restid), 20:00 (31min restid)
Lidköping -> Skövde, kl: 18:50 (2h restid), 19:36 (55min restid)
Götene -> Skövde, kl: 18:05 (2h 26min restid, resan går förbi Lidköping för byte av buss. Se ovan). Inga fler avgångar härifrån efter 18:05.
Källby-> Lidköping -> Skövde, kl 18:20 (1h, 35min)
Senast redigerad av I-iglon 2015-06-12 kl. 02:32.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Om hon varit på väg mot ladan (av diverse anledningar jag inte vet) så kanske hon hade både hörlurar i öronen samt hjälm på sig och eventuellt inte såg sig för innan hon klev ut på gatan och blev påkörd? Därav hjälmbitar eller delar av hjälm.. En hjälm är väl inte lätt att slå sönder, tänker jag.
Om hon blev påkörd på gatan, så hade det funnits spår till 100%
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Min teori är att inget har hänt Lisa innan hon skickade smset, om vi utgår från att det var hon som skickade det. Kan inte se att under hot kunna skicka ett sms helt skakig. Om hon nu skickade under hot, och kunde skriva, varför inte försöka få med något med "hjälp" eller vad som.

Inget flame nu. Bara en annan vinkel.

Absolut, det är det mest troliga. Men möjligheten finns att hon redan 18:23 var medvetslös/sövd/död.
SMS:et var kanske halvfärdigt. GM skrev dit de sista orden och tryckte på sänd.
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantesspeak
Men bilen kanske aldrig rullade in någonstans? Speciellt inte på baksidan. För som jag förstått det såg man stora vägen från där hennes moppe stog. Så bilen med GM kanske bara stog på stora vägen mellan caféet och ladan. Och dit gick hon kanske frivilligt. Och väl där....

Ja, eller så fanns det inga fordon inblandade. Kanske var cirka 4 stycken killar som drog iväg med henne, varav varje person hade sin uppgift i de
Medlem
Hulls avatar
Vad hette arbetskollegan som bröt ihop inför vad hon hade gjort/upplevt?
2015-06-12, 02:26
Medlem
Hörni? Hur kommer det sig att ni vill tro att de lämnade kl 18:10? Har ej fått svar ännu.
2015-06-12, 02:26
Medlem
Citat:
Om hon blev påkörd på gatan, så hade det funnits spår till 100%

Ja det är lite det som är det skumma.. Äh. Jag vet fan inte. Allting är så konstigt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in