Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Intervju med ägarinnan, Lena Svedung
https://skaraborgslanstidning.solidtango.com/video/oroliga-kollegar-samlades

Intervjun känns inte äkta. Det är något som stör mig.
Hon hoppar fram och tillbaks.
Jag tror inte Lena har ringt denna söndag.
Tycker polisen borde gå igenom det samtalet och lyssna. Även höra reaktionerna från kollegorna när hon i senare samtal frågade om de sett Lisa.
2015-06-12, 02:20
Medlem
Xehkes avatar
En snubbe skrev detta på Missing Peoples Facebooksida på posten om sökningen imorgon.

Citat:
I söndags försvann en 17-årig flicka.
Det var på platsen Kinnekulle
nära staden Lidköping.
Flickan var på väg hem
från sitt jobb på ett café
när hon försvann.

Poliserna letar efter flickan.
Många frivilliga hjälper också till.
De letar efter henne
i ett stort område
vid platsen där hon försvann.

Poliserna har hittat en handske
och delar av en mobiltelefon
som de tror tillhör
den 17-åriga flickan.
I går hittades fler saker i området
där flickan försvann.

Nu tror poliserna att någon
har gjort ett allvarligt
brott mot flickan.

Säkert ingenting men kändes jävligt skumt.
2015-06-12, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Om det handlar om delar av hjälmen så handlar det sannolikt om en påkörning och en förare som inte vill ta konsekvenserna för sitt vårdslösa handlande och tagit med sig Lisa.

Är uppväxt på landsbygden och vet hur "rallyförare" tänker, inte mycket om någonting vanligtvis.
Vänta nu, en del av hjälmen 4km bort, varför var hon där utan sin moped? Då mopeden funkade enligt medierna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Precis så, de hade antagligen aldrig hittat kroppen annars.

en vacker dag hade dom nog det eftersom den låg rätt synlig intill en skogsväg.. finns statistik på att kropparna bärs oftast inte längre ut än 30 meter från än väg in i skogen eftersom det blir för mycket jobb. beror iförsej på vad offret väger
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Denna Buss som Rebeck* säger att hon skulle köra Low* (*=a) till skulle kunna vara denna:

18:05 Götene busstation, Läge B ►
106 Buss 106 mot Lidköping ►
18:38 Lidköpings resecentrum, Läge B ►

18:50 Lidköpings resecentrum, Läge F ►
200 Buss 200 mot Skövde ►
19:13 Skara busstation, Läge K

http://reseplanerare.vasttrafik.se/bin/query.exe/sn?L=vs_vasttrafik&ld=fe2&L=vs_vasttrafik&OK#focus

Nu sökte jag på söndagen den 14 juni för att få fram en buss i området men till 99,99% säkerhet var det samma tidtabell för 5 dagar sedan.

Så ni som säger att det inte går någon buss i närheten ska veta att det finns ca 7-8 busshållplatser mellan Göttorp & Källby dessa områden ligger ganska så nära Blomberg.

Tack ska du ha!
Frågan här blir ju vilken busstation tjejen egentligen åkt från, denna från Götene borde det väl inte vara, eller?
2015-06-12, 02:22
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Polisen hittade väl inget som tyder på våld på Brottsplatsen? Min teori är att nån sjuk jävel stannat och bett LH om hjälp eller frågat vart vägen går och sen slängt in henne i bilen, sen är de inte omöjligt att det fanns 2 gärningsmän, en som slänger in henne i bilen och en som frågar efter hjälp eller frågat efter vart vägen leder tex. Läste nåt i expressen att de va en stökig kund som LH serverade dagen före eller samma dag, kanske lite långsökt men kanske är han gm?

Det där finner jag högst troligt. Hon har blivit tillfrågad om hjälp med något, kanske "runt hörnet" eller motsvarande. Hur hon lämnade moped & tillhörigheter tyder ju också på att hon kände sig såpass avslappnad med denne person att hon lämnar nycklarna i låset på mopeden & tillhörigheterna bredvid. Det behöver inte vara någon Bo känner jätteväl, ytligt bekant eller varför inte en kund som var där tidigare & var trevlig & förtroendeingivande? Folk snöar in för mycket på att kunden, om det nu är en tidigare kund som är Gm, skulle varit besvärlig eller verkat udda. Sociopater/psykopater är väldigt bra på att manipulera & verka fullt normala.
2015-06-12, 02:23
Medlem
Om hon varit på väg mot ladan (av diverse anledningar jag inte vet) så kanske hon hade både hörlurar i öronen samt hjälm på sig och eventuellt inte såg sig för innan hon klev ut på gatan och blev påkörd? Därav hjälmbitar eller delar av hjälm.. En hjälm är väl inte lätt att slå sönder, tänker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Intervju med ägarinnan, Lena Svedung
https://skaraborgslanstidning.solidtango.com/video/oroliga-kollegar-samlades

Intervjun känns inte äkta. Det är något som stör mig.
Hon hoppar fram och tillbaks.
Jag tror inte Lena har ringt denna söndag.
Mycket möjligt. Om så var fallet så kommer det komma fram ganska snart. Då hennes mobilregister kommer säga annat. Finns inte någon anledning att ljuga om det, då polisen kommer syna det ganska snabbt. Men exakta tidpunkten kan ju vara viktigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Kikade på Västtrafiks sida. Hittar ingen buss som går från Blombergs busstation runt den tiden och som inte måste förbokas.

Skulle underlätta om man visste vart hon skulle åka. Är det känt?

Lundsbrunn brukar inte ha busstrafik på helgen, arbetskamraten åkte inte från Källby då? Där går ju mycket bussar mellan lidköping och götene. Från både Lidköping och götene går ju ytterligare förbindelser till bland annat Mariestad, skara, Skövde, vara med mera. Sen har vi ju Hällekis nära också, men tror bara de har tågtrafik och inga bussar på helgen. Källby har ju både buss och tåg och det ligger väl bara en si sådär 10-15 minuter från Blomberg.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Om det handlar om delar av hjälmen så handlar det sannolikt om en påkörning och en förare som inte vill ta konsekvenserna för sitt vårdslösa handlande och tagit med sig Lisa.

Är uppväxt på landsbygden och vet hur "rallyförare" tänker, inte mycket om någonting vanligtvis.

kanske ett nytt caroline stenwall fall
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
En misstänkt bil skulle många kunna vittna om. En kille sa att det var hård grund kring Caféet , men nog skulle man se om en bil rullade in på baksidan? . Ingen aning om vad 18:10 handlar om, då det enbart är ett yttrande från personal, och ingen fakta. Spåren är ganska självklara villospår. Finns ingen logik i det hela.

Men bilen kanske aldrig rullade in någonstans? Speciellt inte på baksidan. För som jag förstått det såg man stora vägen från där hennes moppe stog. Så bilen med GM kanske bara stog på stora vägen mellan caféet och ladan. Och dit gick hon kanske frivilligt. Och väl där....
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Det som strider mot dessa uppgifter, och att de inte låst och lämnat tidigare. Är att bussen enligt uppgifter som en av kollegorna ska med, går 18:18-18:20 ungefär. Har svårt att se hur de ska ha hunnit till busstationen om de låste kring prick 18:15.

Om de inte ljuger, vilket jag ser som ännu mera otroligt.
Ett färskt inlägg säger

Citat:
Nej, bussen som kollegan skulle med gick från Skara runt 19-tiden. Hon skulle alltså få skjuts till Skara, inte närmsta busshållplats.

Jag vet inte om det stämmer, men uppgiften har tidigare varit postad i tråden.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in