Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 02:10
Medlem
Finns det någon eller några fartkameror i området? Tänkte om GM kanske färdades i en bil efteråt i väldigt hög fart och vart tagen på bild. Lite långsökt men kanske något som skulle kunna hänt då det låg lite ute på vischan. Sen om det är en turistort som många säger så kan jag tänka mig att man väljer att ställa upp fartkameror för att göra det hela säkrar för vandrare och cyklister etc.
2015-06-12, 02:11
Medlem
DIEXELs avatar
Är det ingen som har tänkt på att det är ovanligt tyst i media från läckor? Det brukar väl läckas något från polishåll vid såna här stora massmediala uppmärksammade händelser?
2015-06-12, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Man måste vara väldigt planerad och skicklig för att lämna 0 spår. Sprida ut är mycket lättare för en gärningsman för att försöka dölja eventuella viktiga spår eller för att fördröja polisens arbete. En psykopat som det mycket möjligt är som gjort något i detta fall skulle förmodligen tänkt på att försöka förvirra polisen genom att kasta sakerna hit och dit.

Ingen har spridit ut sakerna! vad förstår du inte? allt ligger ungefär på samma plats.

Begår man ett brott vill man oftast bort från platsen så for som möjligt. inte gå runt och verka mysko.
2015-06-12, 02:12
Medlem
Ytterligare en tanke!

18.23 skickade BO ett SMS till sin far som alla vet. Men hon kan ha gjort mer än så när hon pillade med mobilen kring den tiden. Har hon tex varit ute på internet (Facebook, nyhetssajt, Kik eller dylikt), då bör ju det rimligtvis lagrats i telefonens internethistorik. Med andra borde polisen kunna få fram internethistoriken i telefonen.
2015-06-12, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Det låter som om de två andra lade all ansvar för stängningen på flickan, så att de åkte iväg typ 18.07 och flickan gjorde något på plats tills 18.23.

Nej, bussen som kollegan skulle med gick från Skara runt 19-tiden. Hon skulle alltså få skjuts till Skara, inte närmsta busshållplats.
2015-06-12, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
"Kom med här nu. Vänta! Skicka först ett sms till din pappa att du snart är hemma!"

GM är alltså gravt förståndshandikappad.

På vilket sätt skulle det scenario jag beskriver vara bevis på att GM är förståndshandikappad? Han kan ha satt en kniv mot hennes strupe och sagt att hon skulle skicka ett sms som han dikterade, vilket inte alls är ett konstigt förfarande om GM känner BO:s pappa och kanske hyser agg mot BO:s pappa. Brottet mot henne kan vara riktat mot honom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Ingen har spridit ut sakerna! vad förstår du inte? allt ligger ungefär på samma plats.

Begår man ett brott vill man oftast bort från platsen så for som möjligt. inte gå runt och verka mysko.
Du är ju inte psykopat (förhoppningsvis) så du kan inte veta vad gärningsmannen kan ha tänkt Källa på att sakerna inte ligger lite här och var i området?
Medlem
i englafallet låg ju kroppen väldigt långt från brottsplatsen
Medlem
Vill bara få reda på vad i hela helvete hon gjorde i ladan?!
Har försökt läst mig till nu vart hela nyckelhistorien kommer ifrån och de verkar komma från en person som gått med i skallgången med MP som säger att caféägaren har sagt att det är standard (vilket jag i sin tur tycker är väldigt märkligt, att hänga en nyckel till ett café i en tom lada som alla kan gå in i) men med andra ord så är alltså inte alls detta bekräftat ordentligt.

Kan hon ha blivit förd dit mot sin vilja av GM som kanske hade uppsåt till att våldta henne inne i ladan?
Isåfall varför skedde inte det, lyckades hon fly från GM väl inne i ladan?
Följdfråga, kan hon ha blivit våldtagen inne i ladan?? Är det isåfall rimligt att det inte alls finns några spår av en eventuell våldtäkt?

Kan hon frivilligt gått till ladan för att göra något? Isåfall vad skulle det kunna vara förutom nyckelteorin?

Kan hon ha sprungit in till ladan och gömt sig för en eventuell GM?

Eller är de som vissa påstår, att hon inte alls har varit i ladan utan att GM med flit har gått ut och planterat hennes tillhörigheter? (detta känns högst osannolikt)

Sista förslaget är ju att den har blåst dit men jag avblåser den teorin direkt.
Medlem
Utomhus123s avatar
Fick ett PM från en användare om följande

Citat:
lazzmon
Kan inte skriva i forumet...
... för att jag gick med nyss.

Jag bor på Kinnekulle och har följt allt från början.

I morses intervjuades en man från MPS (på radio skaraborg) och han avslöjade att de hittat delar av eller delar från hjälmen.

Men den delen av inslaget togs bort, senare sa de stt MPS inte får tala om fynden. Det var vid Medelplana kyrka, 4 km från caféet......

Du verkar vettig så därför skriver jag till dig. I morgon kan jag skriva själv!

Helikoptrarna håller åå ännu! Usch vad dåligt vi runt omkring mår.

Må gott!

Citera inte mig på det, jag är bara budbärare här.
2015-06-12, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
i englafallet låg ju kroppen väldigt långt från brottsplatsen

Jag tror inte ens att dem i det fallet hittade kroppen, utan att det istället var som så att dem lyckades knäcka Eklund och få honom att erkänna, varpå han berättade vart han gömt kroppen.
2015-06-12, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag drar till med ett långskott - kanske håller caféet öppet för att såväl ägare som personal ska kunna få in pengar. Pengar kan ju liksom vara bra att ha.

Livet går vidare.

Synd att de inte höll öppet när 900 Pers behövde toa, dricka och mat då...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in