Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 01:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Hej!

Jag har varit och sökt ihop med MP igår och idag.

Jag har varit på platsen där Cafét ligger och min syn på att handsken kan ha blåst dit är lika med 1 på 1000. Att handsken av hela den ladugårdsvägen hamnar just i själva ladan låter mycket otroligt. Jag kan ha fel, men det är bara en teori.

Min tanke är följande då jag läst och hört hur handsken hittats. Samt hur allt gått tillväga.

LH har då hon slutat för dagen och varit påväg till sin moppe blivit uppmärksammad av han godsägaren. Han har tillkallat henne då han antagligen känner alla i det cafét. Hon har i god tro gått bort till honom och där har något hänt. Vad, kan man ju bara spekulera. Men med tanke på att det varit mycket aktivitet från polisens sida i just ladan så är det något som är mycket intressant just där. Godsägaren kan sina marker, han vet vart man kan dumpa ett lik (om det nu finns ett sådant) eller gömma henne för allmänheten. Att han sen hux-flux hittar handsken efter att det redan varit folk där och letat är ju än mer misstänksamt.

Det som också gör mig lite fundersam är att "hennes" grejer för det mesta hittas ganska långt ut på ängarna och ibland i väldigt hög vegetation gör att jag tror att godsägaren medvetet spridit detta för att vilseleda MP och polisen. Att ingen sett något i ett område där antagligen allt som inte hör dit hade uppmärksammats är ju mycket konstigt. Varför jag tror att ingen reagerat på när de sett honom på sina egna marker. Folk där är väl vana att se honom åka där ute ibland och kolla in sina ägor. Vilket har gjort att han i lugn och ro kan göra egentligen vad han vill.

Dessutom så verkar han jävulskt kall när han förklarar hur markerna ser ut och vad som kan göras på olika ställen.

Stryp mig inte nu, detta är bara en teori.
Godsägaren ifråga är väl uppåt 80 år har jag för mig.
Knappast troligt att man i den åldern tar sig för att röva med sig någon tonårsflicka, hur
snygg och sexig denna än må vara.
Jag tror det skulle bli en övermäktig uppgift för en sån gammal farbror.

Men du kan vara lugn: du förblir ostrypt. Det var ju en teori i högen bara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cresentsugerinte
Att avfärda godsägaren med anledning av åldern är fel. Krävs inte mycket till insats för att utmanövrera en flicka som är 165 cm lång i en lada. Om det dessutom skulle vara han är det planerat mycket noga. Att avfärda godsägaren med motiven att han har mycket att förlora är också fel, han är 79 år, kanske vet att han inte har så lång tid kvar.

Är någon som har mycket god lokalkännedom, vilket han har. Dessutom är han mycket aktiv i sökandet och vill hjälpa är också en egenskap GM kan inta. Om jag har förstått det rätt så ligger hans herrgård en enslig grusväg i från ladan!?

Försök hitta ett motiv till att en 79 årig gubbe ska ha ihjäl, alternativt kidnappa en tonåring på sin egen mark. Är det särskilt troligt tycker du?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Fetade: Var handsken än har hamnat när det blåst så lär det vara 1/1000 chans att den hamnat "just där". Tänk efter lite.

I övrigt är jag inte så övertygad om att en så gammal herre är GM. Däremot om man gör husrannsakan och hittar Helena Anderssons kvarlevor i hans källare så ändrar jag snabbt uppfattning.

Nu har inte jag exakt koll på hur vinden låg den dagen, även om jag läst mig till att det blåste rätt rejält. Men kollar du bilderna på hur ladan och den dörren där handsken hamnade ligger så måste vinden ha blåst över cafét och in i ladan...jag tycker dock det är väldigt konstigt, men jag har haft fel förr i tiden, så jag lämnar det där.

Däremot så tror jag den gubben vet mer än han säger i media. Hur fan "hittade" just han handsken då både MP och polisen varit på platsen innan. Och han påpekar dessutom att han plockade upp den så fort han såg handsken. Luktar som bortförklaringar.
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Hej!

Jag har varit och sökt ihop med MP igår och idag.

Jag har varit på platsen där Cafét ligger och min syn på att handsken kan ha blåst dit är lika med 1 på 1000. Att handsken av hela den ladugårdsvägen hamnar just i själva ladan låter mycket otroligt. Jag kan ha fel, men det är bara en teori.

Min tanke är följande då jag läst och hört hur handsken hittats. Samt hur allt gått tillväga.

LH har då hon slutat för dagen och varit påväg till sin moppe blivit uppmärksammad av han godsägaren. Han har tillkallat henne då han antagligen känner alla i det cafét. Hon har i god tro gått bort till honom och där har något hänt. Vad, kan man ju bara spekulera. Men med tanke på att det varit mycket aktivitet från polisens sida i just ladan så är det något som är mycket intressant just där. Godsägaren kan sina marker, han vet vart man kan dumpa ett lik (om det nu finns ett sådant) eller gömma henne för allmänheten. Att han sen hux-flux hittar handsken efter att det redan varit folk där och letat är ju än mer misstänksamt.

Det som också gör mig lite fundersam är att "hennes" grejer för det mesta hittas ganska långt ut på ängarna och ibland i väldigt hög vegetation gör att jag tror att godsägaren medvetet spridit detta för att vilseleda MP och polisen. Att ingen sett något i ett område där antagligen allt som inte hör dit hade uppmärksammats är ju mycket konstigt. Varför jag tror att ingen reagerat på när de sett honom på sina egna marker. Folk där är väl vana att se honom åka där ute ibland och kolla in sina ägor. Vilket har gjort att han i lugn och ro kan göra egentligen vad han vill.

Dessutom så verkar han jävulskt kall när han förklarar hur markerna ser ut och vad som kan göras på olika ställen.

Stryp mig inte nu, detta är bara en teori.

Det var väl även denne herre som hittade handsken och snabbt hade tagit upp den?
Dölja sina egna fingeravtryck
2015-06-12, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Okej, skulle du kunna länka mig till vart detta sägs. Har för mig det jag med nämligen från nån intervju jag hörde i Expressen TV tidigare idag.

Det är intervjun med ägarinnan på Expressen. Vet inte hur jag ska hitta den intervjun nu dock.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
GM: Om du är här kan du väl förklara varför du gjorde det? Det är ingen som kan spåra dig så det är bara att prata fritt från hjärtat.

Om han inte har svarat på liknande uppmaningar i de andra 939 sidorna varför skulle han göra det nu?
Skulle någon svara skulle han ju hursomhelst förmodligen inte ge bevis för att han är GM = Troll
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Rebecka
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

Lowa
http://www.skovdenyheter.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla
samt

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4053744-tv-kommer-halla-mer-utkik-nu-

Tycker dock man ska ge fan i att anklaga detta då de inte har med saken att göra.
Medlem
fartmans avatar
Sjukt obehagligt detta.. Jag tror def att det hör ihop med stölden från villan några mil bort. Cementblandare och släpkärra.

Hon går ner mot ladan med mobilen i handen -> ser någon som inte borde vara där och blir skrämd, tappar handsken.

Börjar springa bortåt upp mot där de hittade mobildelarna. Platsen där GM kommer ikapp henne. Släpar med henne/bär henne och trycker in henne i släpkärran. Borde inte vara allt för svårt att få in henne samt låsa denna. Börjar köra uppåt mot kyrkan och där lyckas BO trycka upp en glipa eller dylikt i dörren på släpet och petar ut små saker hon har, ring, armband (?).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu är det ju andrahandsuppgifter hon fått från LH:s kollegor. Så vi vet ju inte helt säkert.

Helt rätt det du säger, det är andrahandsuppgifter. Men spekulationerna kring när de ska ha lämnat har varit många här inne. Allt har grundat sig på uttalanden att de gick strax efter 18.00. Jag skulle nog lita mer på hennes uppgifter att de gick ca 18.15 än vilda spekulationer. Om vi då utgår från 18.15 plus/minus några minuter så blir den extra tiden fram tills sms:et inte längre något mysterium. Det handlar helt enkelt om några fåtal minuter och sådana minuter konsumerar man lätt på att göra inte speciellt mycket
Medlem
Jag tror verkligen inte på teorin om godsägaren då det låter som en beck-film än något annat men när vi ändå spekulerar kan vi väl försöka få fram lite mer info om karln

gift? tidigare sysselsättning? hobby? barn? populär i bygden? ensling? kändis?

LH var väl ganska ny på jobbet. en person godsägaren inte stött på tidigare då hon inte bodde i närheten och börjat fattat tycke för? nej det känns återigen alldeles för mkt beck/wallander.....
2015-06-12, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Om SMS:et sändes så sent som 18.23, när var avgångstiden för bussen?

E: Nu hittade jag det:

Då måste de ha lagt all ansvar för stängningen på Lisa.

Vad är det som säger att det var hon som skickade smset? Vem som helst kan ju ha skickat det egentligen.
2015-06-12, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Försök hitta ett motiv till att en 79 årig gubbe ska ha ihjäl, alternativt kidnappa en tonåring på sin egen mark. Är det särskilt troligt tycker du?

Ett motiv kan ju vara simpel våldtäkt? Han kanske har henne hos sig någonstans gömd men i detta fall redan död efter all uppmärksamhet. Han kanske insåg att han ej har många år kvar som någon har nämt och ''levt'' ut någon sorts fantasi? Allt är möjligt och orsaken till att han gör det på sin egen mark säger väl sig själv, vem kan marken bäst utav alla? Jo, den som ägaren den såklart. Han vet vart det finns gropar,vattendrag,högt gräs osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in