Citat:
Ursprungligen postat av
kristerz
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
MÄRKLIGT PM
Tro detta eller ej. Kan vara sant, kan vara en lögn:
Enligt ett pm jag fått så vet alla (även polisen) att Lisa håller sig borta frivilligt. Hon har tydligen en problembild som fått henne att sticka. Prylar utspridda både här och där är ett tecken på att hon lever och spritt ut sakerna själv (anser polisen). Hennes vänner tror inte alls att hon är bortrövad och diskuterar det på nätet.
Så min slutsats utifrån detta är alltså...
- Polisen tror att hon håller sig undan men vill inte säga det högt utan ljuger och låtsas uppenbarligen om att de tror hon är bortrövad och kopplar in åklagare, dna-experter och rikspolis (för att få publicitet?)
- Hennes vänner döljer för allmänhet och polis (?) att de vet att hon försvunnit frivilligt.
- Alla ljuger för Lisas föräldrar och låtsas leta. De tycker kanske underförstått att det är skönt att flräldrarns får lida (för att de har pengar) Eller så ljuger Lisas föräldrar (de vet att hon håller sig borta frivilligt) bara för att få uppmärksamhet.
Tur att jag bor i norra Sverige. Har aldrig hört nåt liknande här uppe...Stämmer det så är det ta mig fan fel inte bara på Lisa, hennes vänner och utan också polisen. Helt jävla hjärtlöst.
Det positiva är i så fall att Lisa lever, det negativa är flertalet i den bygden är sjuka i huvudet. Jag hoppas det är en sk trådsanning och hopkok, för detta tar priset...Skulle hon vara bortrövad så hoppas jag alla skäms när det kommer fram bevis. Och har hon stuckit själv och dragit igång detta och fått stöd av en hel bygd att låtsas vara bortrövad, så är det helt enkelt inte klokt...
[ Visa mindre ]
53655476]Det skulle förklara de anhörigas tystnad i denna tråd.
Sjukt att ingen, inte ens en ytlig bekant har yttrat sig här i tråden (av de jag läst)
Men att detta skulle stämma finner jag troligt till ca 0,4%.[/quote]
I call bullshit, men,, fixa bevis på att hennes vänner snackar om det på nätet i sådana fall..