Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juelo
Bussen gick 18 över sa någon, sen har ja läst att mobilen dog 19.00, men låter mer troligt med 18.30

Men vad gör man bakom ladan i 10 minuter helt ensam?

Mobilen dog 18:30 enligt polisen.

Byter om mm kanske? detta har tagits upp 99999 gånger nu.
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juelo
Bussen gick 18 över sa någon, sen har ja läst att mobilen dog 19.00, men låter mer troligt med 18.30

Men vad gör man bakom cafét i 10 minuter helt ensam?

18 över är även det jag hört och vill minnas, men vill inte skriva in detta innan någon kan hjälpa mig bekräfta uppgifterna (genom tidtabeller eller något) hittar inte posten om det där någon kontrollerat det hela.
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Teoretiskt scenario

Kollegorna har hunnit åka iväg. Hon är själv kvar på platsen. Ingen GM i buskarna som väntar.

LH lämnar nyckeln i ladan. När hon tar nyckeln ur fickan tappar hon också en av handskarna som ligger i fickan på jackan och upptäcker det först när hon står vid mopeden och har tagit på sig hjälmen.

Hon tittar omkring sig på marken och i påsen ifall handsken ligger där men deduktivt resonerat förstår hon fort att handsken bara kan ligga på marken i ladan och går därför direkt tillbaka till dit med hjälmen på huvudet.

Hon ser ingenting åt sidorna och hör ingenting med hjälmen på huvudet när hon med raska steg går över landsvägen. Samtidigt dundrar någon lokal "rally-talang" eller pundar-förare fram i hög hastighet som en ny Ari Vatanen och kör på LH som inte hinner uppfatta bilen och föraren har inte marginaler att stanna.

Vad som händer sedan är oklart. Men pundar-föraren tar med sig Lh i bilen.. Mobilen har säket gått i backen vid olyckan.

Det finns ingen GM som väntar. Det är ingen där ute en söndagseftermiddag.

En olyckshändelse blir ett brott.

Kolla in grabbarna eller tjejerna som gasar och leker rally. Finns många av dem på landsbygden. Rattfyllona eller rattnarkomanerna är lika intressanta.
Senast redigerad av BjornHsonLarsson 2015-06-12 kl. 01:32.
2015-06-12, 01:30
Medlem
Kulpis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trianon
Jag är ute och kör mot Lidköping just nu(jobbärende), ett par kilometer norr om Laxå på E20 så stod en man och eldade i en tunna på tomten till ett torp, efter kl 01 på natten...
Vem sjutton står och eldar ensam i en tunna så pass sent? Är det värt att tipsa polisen om?
Ca. 1,5 h ifrån caféet
Tipsa på! Det skadar aldrig. Det mest osannolika tipset kan i slutändan bli det mest avgörande.
Medlem
Hej!

Jag har varit och sökt ihop med MP igår och idag.

Jag har varit på platsen där Cafét ligger och min syn på att handsken kan ha blåst dit är lika med 1 på 1000. Att handsken av hela den ladugårdsvägen hamnar just i själva ladan låter mycket otroligt. Jag kan ha fel, men det är bara en teori.

Min tanke är följande då jag läst och hört hur handsken hittats. Samt hur allt gått tillväga.

LH har då hon slutat för dagen och varit påväg till sin moppe blivit uppmärksammad av han godsägaren. Han har tillkallat henne då han antagligen känner alla i det cafét. Hon har i god tro gått bort till honom och där har något hänt. Vad, kan man ju bara spekulera. Men med tanke på att det varit mycket aktivitet från polisens sida i just ladan så är det något som är mycket intressant just där. Godsägaren kan sina marker, han vet vart man kan dumpa ett lik (om det nu finns ett sådant) eller gömma henne för allmänheten. Att han sen hux-flux hittar handsken efter att det redan varit folk där och letat är ju än mer misstänksamt.

Det som också gör mig lite fundersam är att "hennes" grejer för det mesta hittas ganska långt ut på ängarna och ibland i väldigt hög vegetation gör att jag tror att godsägaren medvetet spridit detta för att vilseleda MP och polisen. Att ingen sett något i ett område där antagligen allt som inte hör dit hade uppmärksammats är ju mycket konstigt. Varför jag tror att ingen reagerat på när de sett honom på sina egna marker. Folk där är väl vana att se honom åka där ute ibland och kolla in sina ägor. Vilket har gjort att han i lugn och ro kan göra egentligen vad han vill.

Dessutom så verkar han jävulskt kall när han förklarar hur markerna ser ut och vad som kan göras på olika ställen.

Stryp mig inte nu, detta är bara en teori.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AALF
http://pejl.svt.se/sokandet-efter-forsvunna-lisa/
tack så mycket men jag vill minnas att det fanns en mer förstorad variant där man såg precis vart mellan åkrarna föremål hittats å en röd linje dragen mellan, om ni förstår vad jag menar..
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Någon hon kände och pratade med i 20 minuter innan hon hade för avsikt att ge sig av kanske?

Det var inte vad jag har tänkt mig men det är förstås inte orimligt, förutom att 20 minuter kanske är lite väl lång tid? Fast minuter hit och dit är väl egentligen inte särskilt relevant om man inte misstänker att hennes kollegor ljuger, och det tror inte jag att de gör.
Medlem
GM kan väl likaväl ha skickat smset och sedan slagit sönder hennes telefon?
2015-06-12, 01:31
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Mobilen dog 18:30 enligt polisen.

Byter om mm kanske? detta har tagits upp 99999 gånger nu.

Japp och det är på grund av detta jag försöker samla uppgifterna nu, en gång för alla, för att be en moderator uppdatera sammanfattningen då tidslinjen där inte är helt korrekt.
Bannlyst
Citat:
Jag är ute och kör mot Lidköping just nu(jobbärende), ett par kilometer norr om Laxå på E20 så stod en man och eldade i en tunna på tomten till ett torp, efter kl 01 på natten...
Vem sjutton står och eldar ensam i en tunna så pass sent? Är det värt att tipsa polisen om?
Ca. 1,5 h ifrån caféet

Tog du adressen, detta borde du definitivt tipsa polisen om, behöver definitivt inte vara relaterat till försvinnandet, men allt är av intresse och måste hålla med om att det är ganska egendomligt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Håller med dig, därför om vi alla här kunde arbeta tillsammans, kunde vi få fram en bättre tidslinje till sammanfattningen än dom som står där nu, för den är felaktig.

18:05 - Rebecka (R), Lowa (L) och Lisa står utanför dörren
18:06 - Lisa konstaterar att hon inte kan hjälpa med något mera idag, R och L låser dörren och går till bilen

18:10 - R och L har lämnat platsen
18:xx - Bussen går (vem vet när den går!?)

18:23 - Lisa sms:ar sin pappa
18:30 - Mobilen stängs av, batteriet tar slut, eller slås sönder

Kanske toabesök?

18:12 inser att hon måste gå på toa, hämtar nyckeln, osv.
18:19 färdig
18:21 ute vid mopeden, hänger upp väskan
18:23 sms:ar sin pappa
18:25 går för att hänga tillbaka nyckeln
18:26 överfallen i ladan
...
Medlem
Citat:
Ca. 1,5 h ifrån caféet

För fan, ring snuten, ha dom i luren och åk tillbaka och konfrontera mannen!! Finns ingen tid över fan!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in