Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterWolf
Jag vet att man ska använda sökfunktionen men jag sitter på en telefon av äldre modell så jag är inte 100% på hur man gör.

Kan någon bara ge mig en förklaring på om JV är helt ute ur bilden och isåfall hur kommer det sig?
Har han ett alibi etc?

Tack.

Polisen har checkat honom rapporterade Sverigesradio. Antagligen ja.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Det säger samtliga anhöriga i alla brottsfall, oavsett om dom pratar om BO eller GM.
Så om man inte känner BO så kan man inte lita på det.

Nej, det förstår jag. Kommenterade eftersom det funnits önskemål i tråden att höra från de som kände henne hur hon var. Vet att en i tråden uttalat sig positivt om henne tidigare.
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ja, en teori är att kollegerna har bett Lisa om en tjänst, att hon städar undan det sista och låser själv så att de hinner köra Lowa till busshållsplatsen. Då har kanske det stämmer som Rebecka sade att "Vi körde ganska tidigt" just för att de skulle hinna med bussen. Men Lowa vill inte erkänna detta, kanske för att de sagt till arbetsgivaren när hon ringde att de skulle städa och låsa tillsammans och de kanske inte får låta Lisa göra detta själv egentligen. Och kanske Lowa känner sig lite extra skyldig eftersom det var hon som skulle med bussen.

Eller så har kollegorna något med själva försvinnandet att göra, kanske ett svartsjukedrama eller liknande som gått överstyr. Men det kan ju lika gärna vara att de gått tidigare och försöker mörka det av olika skäl.
Det här ser jag som högst troligt. Det finns indikationer på lögn hos båda kollegorna i deras intervjuer, men jag tror inte det var de som mördade henne. Ett sånthär scenario är det troligaste, och då tror jag att någon av dem kommer bryta ihop och erkänna det snart. Inte för att det kommer hjälpa så mycket i jakten på den faktiske gärningsmannen, men ändock - det är svårt att hålla inne med sanningen.
Medlem
Intressant med alla fynd som bekräftats tillhöra Lisa men hittats på olika platser, antingen har gm varit till fots och spridit ut dessa (vilket jag tycker är ren idioti) eller så har han fört bort Lisa som lyckats lämna spår efter sig.

Själv hade jag samlat ihop mobil, ringar, halsband, armband och annat lösöre och dumpat i någon gatubrunn i närmsta stad, tror inte dessa brunnar kollas speciellt ofta.

Jag har inte brytt mig om att leta efter kartor mm men hur ser det ut? Har fynden hittats på åkrar, ängar, i skogsdungar osv och nära/en bit från vägen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
det händer ju faktiskt att GM återvänder till den ev brottsplatsen !

Absolut. Skulle kunna tänka mig att det är en del av 'spänningen' att återvända dit det 'hände'. Som andra nämnde om att han kunde ha varit en del av MP då det har gått en så pass lång tid sedan händelsen. Han har ju flera dagars försprång (om vi nu antar att det finns en GM).
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Tror de lämnade L själv att stänga för att hinna bussen
Eftersom det naturligtvis inte är ok så ljuger de att alla stängde tillsammans
Det skapar väl i sig galet mkt skuldkänslor

Som jag skrivit innan tror även jag att hon blev lämnad ensam...annars skulle kollegorna sett nåt! Om dom nu inte ligger bakom det hela. Fattar inte hur dom tänkte ang skynda till bussen då dom ändå skulle åka bil till hållplatsen? Bodde den ena 5 mil bort eller varför var just den bussen så viktig att man lämnade en 17 årig tjej ensam?
2015-06-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
NU tömmer dom en container som står vid cafeet.
-Den ska tömmas helt och hållet och sedan gå igenom allt i den.

Varför har de inte gjort det tidigare? Verkar som att poliserna mest springer runt som yra höns. Helt plötsligt spärrar de av ett område för att i nästa stund släppa spärrarna och då kommer MP och hittar något så de får spärra av igen. Verkar inte var någon ordning alls.
Medlem
haammpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
1600 personer söker henne, kan det vara så att eventuell GM är där och hjälper till också och slänger ut saker, det vete gudarna, alla spekulationer när man inte vet är ju bara spekulationer

Ja vem vet, lite märkligt är det ju att de hittats en del fynd på samma plats polisen redan varit på.
Visst om det hade hänt kanske 1 gång men 2-3 nja nåt är fucked up med detta fallet
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vem har spridit ut hennes saker?

1. Sannolikhet 75%: GM. Kan då ha kastat sakerna på sin flyktväg eller tagit en tur åt ett annat håll för att förvirra - hade polisen inte hittat något hade större resurser gått till att spana och leta på helt andra ställen.

2. Sannolikhet 20%: Förbipasserande. Någon som gått/åkt förbi och hittat en övergiven väska. Sen kastat ut saker allt eftersom promenaden/åkturen fortsatt.

3. Sannolikhet 5%: Lisa själv. Släppt saker för att skapa ett spår eller bara tappat. Låg sannolikhet enligt mig. Mobilen var ju tex sönderslagen och har hittats längst "spåret". Klockarmbandet känns också konstigt om hon gjort det själv, nån kan ha behållt uret.

1: Men om han sprider grejer ca 500-1 km från caféet och ponera att han begått ett brott. Då borde kroppen vara väldigt nära caféet.Visserligen hade han mycket tid att spela på ( om det är han som skickat sms:et) men han kan knappast gå och släpa på en kropp ute på åkrar där allmänheten har full insyn.

3. En professionell tjuv kanske bara ser uret som det intressanta. Fast jag tycker det inte är professionellt att plocka bort något och lämna avtryck..
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vem har uppfattningen att hon håller sig undan och varför? Med tanke på att de flesta i denna tråd tror motsatsen så blir jag nyfiken på din formulering.
Det är polisens uppfattning. De ser ingen logik i att spåren är spridda över ett så stort område, exakt på det viset jag tidigare varit skeptisk till. Det är detta som gör att de tror att hon fortfarande är vid liv.
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Det händer något nu sa reportern,"Sedan skickar han tillbaka till studion".
-Cliffhanger

http://i.imgur.com/8O0a8qz.jpg

Har dem hittat en ring och kassakvitto i kontainern?
Vad för ring? En dyr eller en leksak?
Kassakvitton kommer alltid ut dubbla, en till kunden och en för bokföringen.
Medlem
henkesss avatar
Jag tror det är Lisa själv som ger ledtrådar till alla sökande för såhär många gånger tabbar gör inte en GM.[/quote]

Jodå kanske om det handlar om riktiga amatörer. Det i sin tur tyder på att det hela kanske inte var allt för väl planerat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in