Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 21:49
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pactasuntservanda.
En tanke angående den 79-årige godsherren;

Om det nu är så ödligt på platsen (speciellt efter fiket har stängt) så borde man väl lägga märke till om det är ett fordon som kör på de smala grusvägarna mellan åkrarna?

Bor själv relativt ödsligt och man reagerar direkt om man hör en motor eller liknande på avstånd.
Exakt, därav att jag tycker man ska undersöka gubben och dom i hans närhet lite mer.
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Tycker det är märkligt att ingen vill hjälpa oss, när vi är så otroligt många som vill hjälpa till.
Skulle väl snarare vara högst märkligt om de tog sig tid att titta in och uppdatera den här apflocken.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathofyou
Det där youtubeklippet, med tickande klocka, och 13, får mig att fundera att det kan vart ett hjälp på rop.

Tänk att på grund av splittringen med pojkvännen blir hon deppad, men håller masken. Månaderna går och hon blir mer och mer desperat, och tillsist laddar hon upp klippet, med på grund av misstag blir det en dag för tidigt.

Sedan postar hon en kommentar, tror det var 9/8 eller något sånt, vilket är dagen hon tänker ta sitt liv.

Så hon försvinner 13-14 dagar efter videon, och ser på när polisen och MPS går skallgång, och förbereder sin död, medans hon lever i exil i en ödestuga några mil bort med en batteridriven radio som enda kontakt med omvärlden.

Tankar?
Plus dussintals andra videor som är nästintill identiska då, fast med andra konton med andra namn?
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Så hon försvinner 13-14 dagar efter videon, och ser på när polisen och MPS går skallgång, och förbereder sin död, medans hon lever i exil i en ödestuga några mil bort med en batteridriven radio som enda kontakt med omvärlden.

Tankar?
Låter verkligen inte som så någon skulle ta sitt liv. Men har hon tagit sitt liv någonstans kan nog kroppen hittas förr eller senare.
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Det där youtubeklippet, med tickande klocka, och 13, får mig att fundera att det kan vart ett hjälp på rop.

Tänk att på grund av splittringen med pojkvännen blir hon deppad, men håller masken. Månaderna går och hon blir mer och mer desperat, och tillsist laddar hon upp klippet, med på grund av misstag blir det en dag för tidigt.

Sedan postar hon en kommentar, tror det var 9/8 eller något sånt, vilket är dagen hon tänker ta sitt liv.

Tankar?

Haha för hon skulle verkligen ladda upp den videon..
2015-06-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Varför hjälper inte anhöriga (familj, vänner, släkt) till här i tråden?

Med lite information, som:

Stängningstider? vem gick, när!?
vart exakt stod mopeden parkerad, vart stod dom själva parkerad med bilen?
Varför tog hon denna dag mopeden?
vad gjorde Lisa på lördagen?
vad var det för tjafs på cafeét i Lördags?

Tycker det är märkligt att ingen vill hjälpa oss, när vi är så otroligt många som vill hjälpa till.

Ni får gärna PM:a mig om ni inte vill synas här i tråden.

Hennes Pappa går tydligen med i MP
Medlem
Machbets avatar
Har vi fått någon bekräftad information angående BOs mobilanvändning?

Alla dessa dussin appar som tonåringar matas med.
Jag tror fortfarande att svaren finns i någon konversation.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Har trott hela tiden att GM placerat ut föremål i efterhand:

GM noterar att Lisa har förlorat ett eller flera föremål.
GM blir nojig att de tappade föremål(en) ger en alltför bra ledtråd.
GM plockar på sig flera utav Lisas föremål och sprider ut dessa för att vilseleda.

Det är märkligt att föremålen är så utspridda. Är det så att Lisa har blivit jagad och själv placerat ut dessa så borde ju någon ha sett eller hört något?

Märkligt , ja, och det borde få polisen att fatta misstanke. Fundera på olika spår i alla fall. Vilket jag hoppas och utgår ifrån att det har gjort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Detta fynd borde väl kunna röra sig om ett klädesplagg av den mera kroppsnära typen?

Om detta är fyndet som föräldrarna identifierat som hennes, misstänker jag att det inte är en trosa eller BH. Jag känner ingen normal pappa/mamma som skulle kunna identifiera en 17-årig dotters underkläder.
http://www.geocaching.com/geocache/GC5PNDF_den-bortglomda-potatiskallaren Ingen som tipsat polisen om detta typ?
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:

Tankar?
0% chans att det skulle vara så här
2015-06-11, 21:51
Medlem
Unikos avatar
Citat:

Tankar?

I mitt tyckte rejält långsiktigt. Ifall hon velat ta sitt liv så är det väl bara att göra det? Det HADE väl kunnat vara något liknande ifall hon mådde dåligt och ville se vem som brydde sig ifall hon försvann. Men jag tror verkligen inte detta, hon är väl en rätt reko brud vad jag förstått. Ingen är perfekt dock, men hon verkade skötsam.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in