Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 20:18
Medlem
Om bussen som kollegan skulle med gick 18:20 och fiket stängde 18:00 så måste de ha stängt fiket tidigare än 18:00 eller blivit klara senast kl 18:10.

Så det är alltså minst i 13 minuter som Lisa har varit ensam vid fiket med tanke på hennes sms kl 18:23.

Där reagerar jag. Vad gjordes från 18:10 (eller tidigare) till 18:23 (då smset skickades)?

Antingen har kollegorna något med det att göra eller så tror jag att det är någon som Lisa kommunicerar med.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paine
Vänder hon ryggen till för att låsa upp dörren och får ett slag i huvudet bakifrån så syns det nog inga spår av strid Sherlock.

Fast att göra det utanför dörren eller inne i cafét, hur släpar du ut henne därifrån utan att det syns? Fiket ligger vid en väg precis...
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Hur skulle hon annars ha startat den?

mm alltså blev hon påhoppad precis innan hon skulle i väg?
2015-06-11, 20:19
Medlem
Hebbe1973s avatar
Angående busstider.

Jag har för mig att det ganska tidigt framkom att kollega 1 skulle köra kollega 2 till busshållplatsen i Skara vilken enligt google maps ska ta 24 minuter med bil. Och google maps räknar väl med att man håller hastighetsbegränsningar, eller? Med lätthet borde man kunna ta sig dit på 20 minuter alltså.

Enligt www.vasttrafik.se så avgår buss 200 från Skara mot Skövde klockan 19:15 på söndagar, den tidigaste bussen efter 18:00.

Varför hade dom då så bråttom i väg? Dom hade väl med lätthet kunna åka 18:45 och ändå ha lite marginal på sin sida.

Visst kan dom ha haft ett ärende på vägen, men det är inget som har framkommit i alla fall.
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Angående youtube klippet så har en annan användare vid namn Lisa Holm kommenterat "08/08 19:00" vilket nog är en referens till 8 augusti kl 19.

Det är 76 dagar mellan 25:e maj (vilket klippet lades upp på, eller i alla fall var menat att läggas upp på, tror jag) och 8:e augusti vilket såklart är siffrorna för 7/6 när allt hände. Misstänker att det faktum att klippet startar vid 01:01 också kan ha någon relation till 08/08 men troligtvis inte.

Inte så mycket vikt till detta kanske men tyckte det var lite intressant. Kan vara ett troll också som tänkt på samma grej

Från 25:e maj då du menar att klippet lades upp, fram till 7:e juni då försvinnandet ägde rum är det 13 dagar.
Visst har siffran 13 varit intressant i tråden? Har inte hängt med "hur" dock, så f-låt om jag skrivit något dumt/onödigt.
Medlem
Citat:
Vänder hon ryggen till för att låsa upp dörren och får ett slag i huvudet bakifrån så syns det nog inga spår av strid Sherlock.

Eho jo för ett slag i huvudet ger antingen blod,hår etc som spår eller om hon har hjälmen på sig så flyger det splitter så ini helvete som tar tid att plocka upp, speciellt om de är varje liten detailj som plockas upp av GM, I STARK BLÅST.

Och skippa kalla honom Sherlock o sånt.
Medlem
Citat:
Någon kanske har varit inne på det tidigare....Men ett sätt för GM att få flickan att lämna mopeden med nycklarna i kan ju vara att han säger sig ha glömt något inne på cafet. Det förklarar ju i så fall varför det inte finns några tecken på strid vid mopeden. Det är ju lättare att övermanna henne t.ex. när hon ska låsa upp cafet.

Sätt en mopedhjälm på huvudet så ska jag visa dig hur lätt det kan vara att övermanna någon bakifrån utan större märken på strid.
2015-06-11, 20:20
Medlem
Bastanizs avatar
Jag är säker på att Lisa är tyvärr död!
Misstänker att mördaren har slängt henne i sjön längre ut.
Kan ha lagt henne med större stenar i en svart påse och då kan hon inte komma upp på ytan.

Dumt av svensk polis att inte berätta om vilka nya Fynd som har hittats!
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Fast att göra det utanför dörren eller inne i cafét, hur släpar du ut henne därifrån utan att det syns? Fiket ligger vid en väg precis...

Det är ju inte så svårt. Det enda som krävs är att ingen passerar och ser det hela
Medlem
Haggeifys avatar
Kan motivet vara riktigt mot någon annan? Till exempel hennes pappa kanske. Ouppklarade affärer med någon. Vi kanske inte riktigt vet allt angående detta fallet.
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Kan det vara så att kollegorna vet att Lisa skulle försvinna just den dagen?

Om de stängde 18:00 och åkte iväg låt oss säga 18:05. Vad ska Lisa har gjort under tiden tills hon skickade sms:et 18:23?

Dessutom så säger kollegorna emot sig själva i intervjuerna. Ena påstår att de åkte iväg före Lisa och andra säger att Lisa åkte före dom.

Är du helt säker på att de har full koll på om de låser EXAKT kl:18.00? Hur lång tid tar det att låsa? Låt oss säga att de låser kl 18.00 - 18.10, vad händer då?
Medlem
trulyawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Högst möjligt scenario..dock vill jag tillföra mina spekulationer:
Platsen är ett turistställe och det kan mycket möjligt vara en person från utlandet som är van vid längre öppettider och kör fram till caféet och går runt och kikar och upptäcker LH..de börjar prata och gm som, troligen är våldtäktsman sen länge, blir mer och mer kåt av LH och börjar ge förslag..LH blir rädd och rusar i stress upp till Ladan där dådet utförs. Sen tar gm med sig LH och kör därifrån..dvs hennes kropp kan ligga låångt borta..att hennes olika personliga saker ligger här och där beror tror jag på att gm har blivit stressad och upphetsad och kör runt och letar efter bästa flyktvägen därifrån..och i samband med detta slänger ut hennes saker.
Den här satte det för mig, inte ens tänkt på det så tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in