Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 21:53
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathofyou
Det där youtubeklippet, med tickande klocka, och 13, får mig att fundera att det kan vart ett hjälp på rop.

Tänk att på grund av splittringen med pojkvännen blir hon deppad, men håller masken. Månaderna går och hon blir mer och mer desperat, och tillsist laddar hon upp klippet, med på grund av misstag blir det en dag för tidigt.

Sedan postar hon en kommentar, tror det var 9/8 eller något sånt, vilket är dagen hon tänker ta sitt liv.

Så hon försvinner 13-14 dagar efter videon, och ser på när polisen och MPS går skallgång, och förbereder sin död, medans hon lever i exil i en ödestuga några mil bort med en batteridriven radio som enda kontakt med omvärlden.

Tankar?
Om den där YT-videon har något med det här att göra -vilket är långt från säkert- är jag övertygad om att det är LH själv som gjort den. Oklart varför men ett försvinnande eller självmord är väl tänkbart i så fall.
Att den är gjort av en person som på Batman-skurk maner först tillverkar en video och sedan kidnappar henne på ett spektakulärt sätt tror jag inte på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om detta är fyndet som föräldrarna identifierat som hennes, misstänker jag att det inte är en trosa eller BH. Jag känner ingen normal pappa/mamma som skulle kunna identifiera en 17-årig dotters underkläder.

De gör ja, antagligen är de mamman som tvättar i familjen, och är de en BH eller Trosa som känns igen så talar ju dom om de
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Lite svårt om hon hade hjälm på huvudet, eller så va inte folk i närheten uppmärksam. de e ju inget storstadsområde precis

De blåste också kraftigt. Nästan kuling sa någon. Försvårar definitivt att höra någon skrika.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camling
Jag tänkte nyss detsamma! Att GM var ute efter "någon"...råkade vara Lisa som var sist. Han kan ha suttit och fikat till nära stängningsdags - gått till ladan och spanat in läget. Ser att alla åker och går efter dit Lisa går.

Äntligen någon till som inte spårar ur när det gäller teorier!
2015-06-11, 21:54
Medlem
Kan någon förklara för mig varför man lägger ned så stor vikt på att gå gång i fälten som ett par idioter?
Är vi så jävla pk störda och åt vänstern att vi måste låtsas om som att alla är med och arbetar?

Det är väl uppenbart att förövaren stuckit med henne i sin bil och att hon är låååångt borta redan ifrån brottsplatsen.

Tyvärr säkerligen våldtagen och mördad- vilket kommer betyda att gärningsmannen kommer få sisådär 2-3 år max i Sverige.
Medlem
MoveToTheBeats avatar
VARFÖR skulle en GM sprida ut hennes saker på det vis som är gjort, en 4-5 km sträcka ute på fälten, är så märkligt. En mördare vill väl inte lämna spår efter vare sig själv eller offer.
Stämmer det att dom hittat en ring som tillhör Lisa också?
Så om GM tagit av henne ringen, om hon skulle vara mördad, det är ganska besvärligt att få av en annan person en ring om den sitter som den ska i alla fall. GM borde väl rimligtvis vara stressad och ha bråttom, så har GM slitit av henne ringen så bör väl det kunna ses på insidan av ringen?
(Blod, hudavskrap, etc)
Att ta hennes ägodelar och slänga bort på det här sättet verkar så skruvat, det kan ju inte vara för att GM vill göra det svårt för polisen när/om de hittar hennes kropp, att kunna identifiera henne, det gör man ju på annat sätt oavsett.
Har spånat så länge nu att tankarna snurrar hit och dit!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Jag skulle kolla:
1. Nuvarande pojkvän
2. Ex
3. Ex ex

Svårare än så behöver det inte vara.

Eller gäster som va där några timmar innan stängning på söndagen
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheersbeers
Jo men det känns rimligt faktiskt.
Förutom det faktum att alla utan de på flashback skulle veta om det?
Tanken att det skulle kunna vara på det viset dock underbar
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Närmast pinsamma teorier som publiceras här på Flashback.

"Jag är till 90 % säker på att mördaren är en Anders Eklund-typ."
"GM måste vara de bägge kollegorna, kolla intervjun i teve."
"75 % säker på att det är pappan."

Återigen är det värt att poängtera att vi inte vet NÅGONTING ALLS OM GÄRNINGSMANNEN.
Det kan vara vem fan som helst. Statistiskt sett så finns det en koppling mellan GM och BO i ett potentiellt mordfall, men det behöver nödvändigtvis inte vara fallet. Men givetvis kommer polisen undersöka alla sociala rum som BO rört sig i senaste veckorna. Gym, skola, arbetsplats, centrum och vad det nu mer kan tänkas vara. Sluta upp att anta att GM träffat BO på caféet, det behöver inte alls ha varit mötesplatsen.

GM kan vara vem fan som helst, varför ska folk envisas med att just deras teori stämmer?
Självfallet finns det mer sannolika utgångar och gärningsmän än andra, men verkligheten kan lika-gärna visa sig vara något ingen har räknat med!

Fast man kan säga en del saker.

Det är större chans att det är en ensam vut man än att det är kollegorna t.ex.
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om detta är fyndet som föräldrarna identifierat som hennes, misstänker jag att det inte är en trosa eller BH. Jag känner ingen normal pappa/mamma som skulle kunna identifiera en 17-årig dotters underkläder.
Reagerar bara på att föremålet är komfirmerat att tillhöra LH men ändå skall snickas på dna, då måste man ju ha goda anledningar att tro att man kommer finna spår av GM på det.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Det är nog troligen så det gått till. Jag tycker ditt resonemang är logiskt och klokt.

Vill också bygga på det att GM är en nära person. Han visste nog månader i förväg att hon fått ett sommarjobb där. och tänkt ut att detta är hans bästa "spot" för kidnappning ( där är hon mest utlämnad,,, annars så är hon med Fam ,kompisar.)

Exakt, och vem visste den informationen ? och hur visste GM den informationen ?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camling
Jag tänkte nyss detsamma! Att GM var ute efter "någon"...råkade vara Lisa som var sist. Han kan ha suttit och fikat till nära stängningsdags - gått till ladan och spanat in läget. Ser att alla åker och går efter dit Lisa går.

Att hon för första gången skall ta moppen till jobbet kanske hon uppmärksammade på något sätt på sociala medier? Vilka visste om detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in