Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 22:02
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Bra jobb!
Där bilarna står parkerad, där borde väl kollegorna även stått i söndags?! Eller kan dom ha en egen parkering?

Parkeringen där bilarna står tillhör enligt min uppfattning huset där caféet är. Men caféet ligger i andra änden av huset. Tvärs över vägen där caféet är finns en lika stor parkeringsplats. Uppfattar det som den parkeringen tillhör ladan. Men det är närmare att ställa sig på den parkeringen längre bort för de som jobbar på caféet. Var de anställda egentligen parkerar vet jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Mycket bra!

Hur trafikerad brukar vägen vara om du vet det?

Vet inte alls. Det var inte mycket trafik alls när jag var där kl 18:00 till 18:30 idag:

http://youtu.be/BZW-u60uKfA
Senast redigerad av Hegamon 2015-06-11 kl. 22:06.
2015-06-11, 22:03
Medlem
TheJackets avatar
Alltså vafan är det som händer nu? Har spår eller likhundar markerat?? Eller är det ännu ett troll?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Hon kan ha tappat handsken på framsidan när hon gick till mopeden. Då blir letandet efter handsken en orsak för henne att gå tillbaka till framsidan (då kollegorna redan hunnit iväg). Då öppnas det för alla typer av bortföranden. Har hon blivit tagen på baksidan där hon inte syns på vägen så finns det betydligt färre varianter på vad som kan ha hänt (i stort sett bara bortförande planerat i förhand eller nån tjuv som gömt sig i väntan på inbrott)

DETTA låter som något som absolut är möjligt.
Medlem
Burtons avatar
Ni som frågar om polisen kollat upp:
- "Bengt" som ska ha hittat handsken och äger ladan
- Killen som påstås ha varit där på kvällen
- Pappan
- Ex pojkvännen
- Ex ex?
- Ex ex ex ex ex?

Tror ni att polisen är fullkomligt mongoloida eller? Det är väl klart som fan att ALLA som polisen har identifierat som misstänkta och befinner sig i närheten av platsen och/eller ingår i Lisas närmaste krets är övervägda. För fan skärp er.
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Varför göra en sådan korkad grej att mörda? Lika dum fråga.
Om nu GM kände behovet av att mörda, så är det ju bra mycket smartare att åka hundratals mil bort och göra det riktigt svårt, att han skulle besudlat henne och sedan dumpat inom en mils radie är ju oerhört korkat.. om man nu inte vill åka fast
2015-06-11, 22:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheersbeers
Jo men det känns rimligt faktiskt.
Nej, det känns verkligen allt annat än rimligt.
Att tjejen skulle hålla sig undan frivilligt och polis, vänner med flera skulle veta om det hela
och spela med.

Det är nåt ljushuvud som spanat in nån användare här som denne uppfattat som
"användbar" och sen skickat på denne detta sanslösa trams i hopp om att skiten ska komma
ut i tråden. Och så har upphovsmannen till sagan kul en stund medan andra bara
suckar och undrar hur vissa bara orkar.

Nu är det kanske dags att sätta fötterna på jorden igen efter alla turer uppe i det blå.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Varför just ett cafe, ute på vischan.

Gärningsmannen måste väl finnas i närområdet. Allt annat känns för långsökt. En pojkvän, en gympalärare, en matematiklärare. Något fyllo på cafeet tror jag inte har kunnat ta sig för något sånt här? Det måste ha varit någon som visste vem hon var.

Att det skulle vara någon liga känns lite, nej. Ingen liga, för varför i helvete skulle man samla in barn i när Linköping? När du har direkt anslutning till flyktvägar längs ett otaligt antal kuststäder.

Och varför har hon tappat mobilen? Har hon själv planterat ut ett spår? Varför i helvete skulle hon gått in i ladugård?

Om hon känner gärningsmannen ifråga, så rent hypotetiskt stannade han förbi cafeet och frågade om de kunde prata lite. De går iväg, pratar hamnar utanför ladugården. Hon blir överfallen, tappar mobilskalet. Han nockar henne. Springer tillbaka hämtar bilen. Kör dit bilen, slänger in henne i luckan och åker iväg in på någon lummig skogsväg. Gömmer henne.

Här emellan måste någonting annat ha hänt? Någon hämnd av något slag? Hon bör vara vid liv här.

Och om han dödar henne därefter så har han troligtvis låtit henne ligga kvar i någon källare eller något skogsparti. Och nu oroar sig järnet för att någon ska hitta henne.

----------------------------------------------------------------------------------------

Jag vet inte, men det känns som om spåren polisen har hittat är utlagda. Annars måste det typ ha gått till på sättet ovan.

Polisen undersöker säkerligen vilka sociala rum BO brukade röra sig i. Förmodligen har GM & BO vistats i samma rum, även om dem nödvändigtvis inte behöver vara bekanta, det är i alla fall vad jag tror mest på. Skola, gym, centrum, arbetsplatsen, bibliotek, fest eller var nu BO kan tänkas vistats.
Finns massvis med potentiella mötesplatser, tycker det är bra dumt att förutsätta att GM måste ha fått syn/fått intresse för BO på just caféet...
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Varför hjälper inte anhöriga (familj, vänner, släkt) till här i tråden?

Tycker det är märkligt att ingen vill hjälpa oss, när vi är så otroligt många som vill hjälpa till.

Familjen kanske inte vet vad Flashback är eller så vet dom. I lite finare, belästa och välstuderade kretsar, rynkas det på näsan åt Fb. Hoppar man in i den här tråden för att testa vad det är så får man ju alla fördomar bekräftade. Men jag menar inte att skribenterna har ansvar för det.

Alla vet nog att om man är drabbad av något och hamnat i en tråd på Fb, så för allt i världen håll dig borta för den psykiska hälsans skull.
Medlem
anneyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euforin
Hur står är chansen att GM läser denna tråden? Kanske rentav delar i den...

Om GM är svensk (troligt) så är chansen mycket stor, tippar jag.
2015-06-11, 22:05
Medlem
Är det någon som kan komma på ett scenario där LH blir tvingad till att gå över ängarna men ändå har möjlighet att göra ett spår efter sig?

För mig känns det märkligt att en GM skulle sprida ut hennes saker enbart för förvirring, måste ju vara smartare att inte lämna ett spår efter sig överhuvudtaget, kan ju iofs vara något han isåfall gjort i panik, men samtidigt så har jag svårt att se någon som precis fört bort/mördat någon ta sig tid att göra så, speciellt om han är ensam.

Och finns det någon chans överhuvudtaget att LH håller sig undan medvetet? Att hon skulle vara kapabel till att iscensätta det här själv?
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmilk
Det här måste väl ändå vara fel? Eller har jag fått måtten helt fel nu? Visserligen är Missing People rätt många men det där låter helt fel.

Expressen:
Polis och Missing people har sökt i området kring det kafé där hon arbetar. På torsdagen utvidgade polisen sitt sökområde till 10 000 kvadratkilometer.

det motsvarar ett område stort som jönköpings län så det stämmer nog inte
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthers
En tes är ju att GM dök upp på baksidan, troligen i sin bil, när BO gjorde sig redo för att åka hem. Hon hade tagit på sig hjälmen, hon hade kvar att packa ner påsen, kanske hade hon därför inte på sig handskarna. Troligare är kanske att hon hade dem i någon jackficka. Något i GM:s beteende skrämde henne vilket fick henne att försöka fly. Hon var på baksidan, den naturliga reaktionen är väl då att man flyr till framsidan, mot vägen, i riktning mot ladan. GM nådde ikapp henne i närheten av ladan och släpade in henne där. Ena handsken ramlade ur BO:s ficka. Frågan är hur han i det här scenariot fick in henne i bilen som väl fanns kvar på baksidan av caféet? Och det här är ju endast en tes bland flera.

Hur han får in henne i bilen är väl inte svårt? Bär eller släpar. Hur mycket kan hon väga? 50kg? Ganska lätt att flytta på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in