Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 21:59
Medlem
Svenskares avatar
Varför just ett cafe, ute på vischan.

Gärningsmannen måste väl finnas i närområdet. Allt annat känns för långsökt. En pojkvän, en gympalärare, en matematiklärare. Något fyllo på cafeet tror jag inte har kunnat ta sig för något sånt här? Det måste ha varit någon som visste vem hon var.

Att det skulle vara någon liga känns lite, nej. Ingen liga, för varför i helvete skulle man samla in barn i när Linköping? När du har direkt anslutning till flyktvägar längs ett otaligt antal kuststäder.

Och varför har hon tappat mobilen? Har hon själv planterat ut ett spår? Varför i helvete skulle hon gått in i ladugård?

Om hon känner gärningsmannen ifråga, så rent hypotetiskt stannade han förbi cafeet och frågade om de kunde prata lite. De går iväg, pratar hamnar utanför ladugården. Hon blir överfallen, tappar mobilskalet. Han nockar henne. Springer tillbaka hämtar bilen. Kör dit bilen, slänger in henne i luckan och åker iväg in på någon lummig skogsväg. Gömmer henne.

Här emellan måste någonting annat ha hänt? Någon hämnd av något slag? Hon bör vara vid liv här.

Och om han dödar henne därefter så har han troligtvis låtit henne ligga kvar i någon källare eller något skogsparti. Och nu oroar sig järnet för att någon ska hitta henne.

----------------------------------------------------------------------------------------

Jag vet inte, men det känns som om spåren polisen har hittat är utlagda. Annars måste det typ ha gått till på sättet ovan.

Och då kommer vi in på nästa fråga, vem i hennes närhet vet att dessa saker är något polisen kommer att reagera på? :P
Senast redigerad av Svenskare 2015-06-11 kl. 22:02.
Medlem
Det här måste väl ändå vara fel? Eller har jag fått måtten helt fel nu? Visserligen är Missing People rätt många men det där låter helt fel.

Expressen:
Polis och Missing people har sökt i området kring det kafé där hon arbetar. På torsdagen utvidgade polisen sitt sökområde till 10 000 kvadratkilometer.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmi
Byhåla osv som vissa påstår, hon bor ju i Skövde med ca 35,000 invånare. Många som undrar varför hon skicka sms hem kan va så enkelt som att man ex skulle ha middag klar när hon kom hem och att beroende på kunder så kke de varierar mycket när man slutar o kommer sig iväg.
Lite andra frågor och noteringar jag har,, varför mopeden var parkerad på baksidan när ex övriga personalens fordon "bil" verkade vara parkerad fram, ägarinnan till cafe har i media uppgetts vara vän eller anhörig till familjen, om hon jobbat i 3 veckor vad innebär det i antal arbetade dagar,, pratar man alla dagar i veckan eller bara helger = få tillfälle, Personligen tror ja att någon knäppgök av en händelse råkat träffa på henne och på något sätt utan våld fått med henne i en bil. Ni som känner området, det finns väl ett nudistbad ganska nära vad rör det sig för sjuka fluktare i buskarna där och som kan rest till området från andra orter.

Jag är över 50 och mina föräldrar vill gärna att jag hör av mig om jag ska åka långt etc, så de vet att jag är på väg, att allt går bra. Föräldrar är ofta oroliga hur gammal man än blir. Jag vet eftersom mina kompisar också har föräldrar som vill få ett sms.
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitralis72
Därför att ett fullt rimligt scenario är att någon dödat henne och dumpat hennes kropp i närheten, därför vill man såklart undersöka närområdet.
Varför göra en sådana korkad grej? Är det inte bättre att åka nån-stopp upp till lappland och gräva ner kroppen mitt ute i ingenstans?
2015-06-11, 22:00
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Vet inte om det skrivits om detta tidigare i tråden. Hoppas att Polisen kollat kontosliparna på cafét där Lisa jobbade. I syfte att identifiera gästerna som besökt cafét tiden innan flickan försvann. Måhända var det någon gäst som ville ha mer än påtår och väntade ut henne efter arbetstid.
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Att man hittar fynd så pass utspritt är för mig ett ganska tungt bevis på att det är utspritt av GM. Frågan är då hur och när det har skett. Speciellt utan att någon har lagt märke till en person som springer omkring lite här och var.

Svaret på den frågan är att det kan ha skett av en person med god lokalkännedom, under nattetid, och under flera dagar - alltså samtidigt som sökandet har pågått dagtid.

EDIT: Om så skulle vara fallet så är det en riktigt iskall jävel till gärningsman.
Senast redigerad av [Strange Days] 2015-06-11 kl. 22:03.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Tycker också det är konstigt, speciellt eftersom han inte haft så lång tid på sig; Pappan var ju där bara 1½ timme efteråt så det måste gått väldigt fort.

En enkel anledning skulle kunna vara att gärningsmannen gick på drogrus och snetändning i hjärnan och inte handlar som en frisk skulle gjort med alla tillhörigheterna. Behöver inte vara mer komplicerat än så.
Medlem
IgorSs avatar
Hollywoodfilm hit och Hollywood film dit. Jag förstår skepsisen men att slänga sig med så fort någon kommer med en, enligt er, osannolik teori är bara onödigt & drygt.

Verkligheten överträffar dikten och många klassiska hollywood-filmer är baserade på i högsta grad verkliga fall. Många var vi som blev chockade av Fritzl, en story så makaber att manuset aldrig skulle godkännas för film innan verkligheten, som alltid, gick i fronten för mänsklig stördhet.

Seriemördare tex är så pass ovanliga att blotta förekomsten är en teori värdig , inte desto mindre finns de och då och då dyker de upp. I verkligheten är de dock iq-befriade, röststyrda, grisknullare snarare än Hollywoods slugt beräknande topputbildade masterminds.

Youtube-klippet tycker jag avfärdas lite väl hårt som trolleri utan att någon egentligen presenterat annat än teorier på hur detta trolleri kan ha gått till.

En tänkbar teroi är att det är hennes eget konto och att hon kort och gott planerat försvinna. Unga personer har visat exempel på introvert dubbelliv förr som oftast tagit sig uttryck i att de till synes apropå ingenting släckt sig själva - eller andra,

För egen del vet jag lika lite som alla andra och tror egentligen inget särskilt, men de flesta här är nog rörande överens att detta inte är ett vanligt fall. Tråden vore sjukt mkt trevligare med färre -inlägg.
Varför kollar man inte närmaste hus osv? Varför letar man endast efter fynd? GM lär ju ha tagit över något hus i närheten (kanske även längre bort) och dödat alla, givetvis får ingen reda på det? GM kan ju knappast vara på ett öppet fält...
Medlem
Om hon mot sin vilja har blivit bortförd i en bil, hur har det då skett? I baksätet eller i kofferten? Eller i en skåpbil? Hur länge kan man frakta en människa i kofferten? Kan förövaren i princip kört henne till Norrland? Antar att GM snabbt kan köra några tiotals mil utan problem eller?
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
VA! va? när? vilken hund? den hunden som fick en belöning efter avslutat arbete?
På livestreamen så rapporterade dom från en gammal ruin en "lada" och när han står där och pratar så säger han typ OJ NU MARKERAR HUNDEN REJÄLT sen bröt dom från han och gick till en annan reporter och nu har vi inte sett något mer därifrån.

ALLTSÅ INTE LADAN VID FIKET
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Kan expressen sända från den där jävla ladan som hunden markerade i..
Exakt, jag misstänker att det är en brottsplats, finns ingen bättre plats om inte GM har bil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in