Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyAlfa
Någonting i den stilen tror jag också på, men det känns mer sannolikt att GM antingen boxat henne i magen eller hotat med något vapen. Jag får bara för mig att det åtminstone skull finnas några tecken på kamp om GM har försökt släpa iväg henne på det sättet som du beskriver, med det beror ju helt på hur marken ser ut (grus. asfalt eller packad jord).
Det jag inte får ihop är tidsaspekten (utifall GM hade en bil) Det kan ju inte ha gått mer än max ett par minuter från det att hennes kollegor åkte iväg till dess att GM slog till. Jag finner det osannolikt att GM kommit med bil just i rätt ögonblick, så att säga, för att undvika kollegorna och samtidigt hinna uppfatta att han att han har chansen att ge sig på en ensam flicka.
Det talar mot att det skulle handla om ett överfall baserat på ett ögonblickligt infall.
Jag finner det mycket mer sannolikt att det är ganska noga planerat och att GM är någon i flickans närhet (tex. en granne, någon som går i samma skola eller i samma idrottsförening etc.) och har spanat på henne så att han känner till hennes rutiner.
GM måste alltså ha parkera sin bil någonstans i närheten av cafét, men tillräckligt avsides så att ingen har lag märke till den, högst troligen vid kortsidan utav ladan på andra sidan vägen (där också hennes handske har hittats)
Mycket märkligt är också att man hittat föremål som till hör flickan på ett antal olika platser (ungefär som att GM har försökt lägga ut villospår)
Märkligt är också tidpunkten för överfallet. Det är i princip dagsljus ute, förvisso en ganska ensligt belägen plats, men inte helt öde. Hur har GM kunnat veta att han var ensam med flickan? han måste ju ha legat och lurpassat på henne (kanske gjort det flera gånger men först nu fått chansen att skrida till verket)
Första gången hon tog moppen till och från jobbet. Fick skjuts av föräldrarna i vanliga fall.
Behöver inte vara just henne GM va ute efter. Kanske väntat på rätt tillfälle flera dagar och helt plötsligt kom chansen. En annan kollega hade ju moppe också. Hon kanske alltid åkte moppe så GM visste att det alltid var nån som åkte moppe ensam.