Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 21:15
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Om man träffar föremålet mitt på kofångaren så föremålet flyger upp i luften så behöver det inte bli något glassplitter. Har du sett någon bli påkörd av en bil nångång?
Utan några som helst spår eller tecken på olycka på vägen, inte ett skit? Inte sannolikt.
Medlem
whateverwhats avatar
Jag undrar om hon jobbade hela dagen, från att cafét öppnade eller om hon jobbade ett skift så att säga..

Då också vem eller vilka (kunder) som såg att hon kom med moped just denna dagen..

För hur ska personen som tagit henne annars veta att det är just hon som åker moped, om den personen inte fått den informationen innan vill säga..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag frågar igen då ingen vettig diskussion hittills förts angående möjligheten för GM själv att ha skickat SMS:et.

Varför skickar Lisa ett SMS klockan 18:23, om caféet var stängningsklart redan runt 18-tiden?

Vad gjorde Lisa fram till 18:23?

Hur långt efter att SMS:et skickades tappade telefonen sin signal? 10 sekunder eller 5 minuter? Talar vi om 5 minuter kan mycket ha hänt mellan SMS-skickandet och att telefonen tappade sin signal. Om det däremot enbart gått 10 sekunder mellan att SMS:et skickades och signalen tappades finns det anledning att tro att någon medvetet stängt av/slagit sönder telefonen. Tanken att Lisa själv stängde av mobilen pga. batteribrist är inte rimlig enligt min åsikt.

Pratade skit eller sa hej då till sina vänner? Klädde på sig? Gick på toa?

Tjugotre minuter är inte direkt en evighet från stängning till att bege sig hemåt.
2015-06-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har filmat runt området och då sått mellan caféet och ladan på kortsidan:

http://youtu.be/BZW-u60uKfA

Vad jag sett har polisen varit intresserat av vad som finns på marken inne i ladan direkt innanför porten som är i mitten på ladan. Där stod en polistekniker och grävde och letade.

Vad jag också sett är att MP visat intresse för ett hus i en närliggande by. Jag kan konstatera att när café-personalen gått hem då är det en öde plats. Som ni ser är åkrarna stora och avstånden generellt ganska stora från caféet och över till skog etc. Ladan verkar vara en ypperlig plats för en GM att gömma sig på eller att ta sitt offer till.
Mycket bra!

Hur trafikerad brukar vägen vara om du vet det?
Medlem
Citat:
Jag frågar igen då ingen vettig diskussion hittills förts angående möjligheten för GM själv att ha skickat SMS:et.

Varför skickar Lisa ett SMS klockan 18:23, om caféet var stängningsklart redan runt 18-tiden?

Hur långt efter att SMS:et skickades tappade telefonen sin signal? 10 sekunder eller 5 minuter? Talar vi om 5 minuter kan mycket ha hänt mellan SMS-skickandet och att telefonen tappade sin signal. Om det däremot enbart gått 10 sekunder mellan att SMS:et skickades och signalen tappades finns det anledning att tro att någon medvetet stängt av/slagit sönder telefonen. Tanken att Lisa själv stängde av mobilen pga. batteribrist är inte rimlig enligt min åsikt.

Mördaren från Skoghall skickade sms i den mördades namn att de mådde bra och var på semester när han låg ihjälslagen i förrådet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helt0troligt
Kan inte någon vänlig människa med ork göra en sammanfattning som postas i TS, inte bara med fakta utan med teorier som postats 1000gr " handsken har blåst dit" "gick mopeden och starta" brukade hon åka hem med mopeden" " Trådsanningar" "Lite om JV" " Att man INTE får spekulera i om det är en flashbackare" osv osv osv länkar till intervjuer ...

Jag är tyvärr för trött för det, men om någon har ork gör en sammanställning och posta till mod!

Polisen har tidigare gått ut med att man arbetade utifrån hypotesen att handsken blåst till ladan då det hade varit mycket blåsigt under dagen. Så endast en trådsanning kan det inte helt och hållet påstås vara. Tror dock att de gick ut med detta innan de tog ned avspärrningarna kring ladan, men eftersom den spärrades av senare igen är det ju möjligt att polisen ändrat hur de förhåller sig till handsken och hur den kommit till platsen.
Medlem
Citat:

Hon behövde nog byta om. Kanske surfade lite, kollade instagram, FB mm nu när hon jobbat hela dagen och inte hunnit titta. Hon skickade sms till pappan. Hon kanske skulle lyssna på musik, gick igenom playists mm. Sen har ingen sagt att de andra lämnade exakt 18:00.
Enligt expressen (tror jag) så försvann mobilen från nätet 18:30.
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har filmat runt området och då sått mellan caféet och ladan på kortsidan:

http://youtu.be/BZW-u60uKfA

Vad jag sett har polisen varit intresserat av vad som finns på marken inne i ladan direkt innanför porten som är i mitten på ladan. Där stod en polistekniker och grävde och letade.

Vad jag också sett är att MP visat intresse för ett hus i en närliggande by. Jag kan konstatera att när café-personalen gått hem då är det en öde plats. Som ni ser är åkrarna stora och avstånden generellt ganska stora från caféet och över till skog etc. Ladan verkar vara en ypperlig plats för en GM att gömma sig på eller att ta sitt offer till.

Bra jobb!
Där bilarna står parkerad, där borde väl kollegorna även stått i söndags?! Eller kan dom ha en egen parkering?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valari
Återigen, det är bekräftat att pappan var HEMMA MED FAMILJEN redan från början. Sök i tråden är ni snälla...

Vad menar du med ''redan från början"? Mig veterligen finns det ingen bevisning på att LH skulle ha försvunnit klockan 18:23 annat än att pappan fick ett SMS från henne då och därefter var hennes mobil stängd.
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Det var en blåsig söndag, LH står vid mopeden, har tagit av ena handsken för att smsa sin far. Handsken blåser iväg med vinden.

LH springer ut på körbanan för att hämta handsken som blåst iväg. Bil kommer farandes i 180. Pang!

Mobilen flyger iväg, går i bitar. LH medvetslös. Föraren drabbas av panik, slänger in LH i bilen samt föremål som spridits ut i samband med påkörning.
(Förutom handsken som nu blåst in i ladan).

Kör in på grusvägen och kastar ut föremålen sporadiskt.

Dumpar LH någonstans (dammen?) och kör iväg..

med tanke på att man hittat en krossad iPhone-display m.m så tycker jag detta är ett högst troligt senario.

Krävs ganska mycket för att separera en display från en iPhone.. T.ex. En krock.

Man bör hålla utkik efter en krockskadad bil..

Alltid intressant med nya teorier, så länge de inte innefattar drönare eller luftballonger som plockar upp små flickor genom hissanordningar som en annan var inne på..

Dock tror jag personligen inte alls på den teorin. Det låter för slumpmässigt och skulle med största sannolikhet lämna spår av något slag efter smällen. Dessutom talar de utspridda föremålen emot det. Jag tror helt klart att det är en/flera personer som planerat detta och att en våldtäkt helt klart ägt rum. Möjligtvis att Lisa gömde sig i ladan det första hon gjorde, drog av sig handsken för att ringa, kanske blev påkommen och sprang sedan ut på åkern, där hon blev nedslagen och möjligtvis släpad till en bil.
2015-06-11, 21:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Om jag tolkar det hela rätt, så är "fynden" vid kyrkan och ut mot hamnen inte bekräftade att de tillhör BO, utan att det är "saker som inte hör hemma i naturen" enbart. Så de fynden som verkar ha blivit bekräftade som BO's tillhörigheter verkar alltså fortfarande ha varit runt första fältet som de sökt igenom igen?

För övrigt, gillar markägaren som tog upp handsken när den skulle kunna innehålla DNA från en gärningsman osv. "De hetaste fynden har gjorts på hans mark – och han hittade själv flickans handske.
– Då tog jag omedelbart upp den, säger han till P4 Skaraborg."

Ja så har jag också uppfattat det. Fynden vid kyrkan och hamnen har blivit "trådsanningar".
2015-06-11, 21:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Hundarna hade markerat på detta så fort de kom dit.

Nja, tänk på hunden som fick Quick fälld. Han markerade på allt.

Drar man iväg nog långt tror jag man kan lura hundarna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in