Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag utgår från att polisen kollat att pappas alibi stämmer. Pappan var enligt egen uppgift vid kaféet klockan 21, då ringde han till kaféts ägarinna/polisen som kom dit en halvtimme senare. Om jag minns rätt. Polisen kollade säkert pappas bil när de väl kom till platsen. Jag menar hur han hade kört och att han inte hade ett lik bagageluckan när han pratade med polisen vid kafét. Jag förstår att det kan uppfattas som respektlöst mot anhöriga att jag spekulerar så här. Men det finns omständigheter i det här fallet som talar starkt för att GM måste vara någon som kände till att BO för första gången inte skulle hämtas med bil eller samåka med arbetskamraterna när kafét stängde. Vilka var de som kunde ha känt till detta?
Jag kan dock tycka att det vore ett perfekt sätt för fadern, om denne vore gärningsman, att utföra dådet på. Han åker dit, gör vad han ska, åker därifrån, antingen ända hem eller en bit därifrån och väntar tills det är lämplig tid, åker till brottsplatsen och ringer där ägaren och polis som kommer och kontrollerar i samlad trupp.
Inte FAN skulle polisen kräva att få kontrollera hans bagage, vid första rapport om att dennes dotter är försvunnen. Det är knappast så att de direkt misstänker att hon är mördad, av sin far dessutom, och direkt misstänker honom och kräver att få kontrollera bilen.
Fadern skiljs från polisen i syfte att åka hem till modern eller annan nära släkting för att berätta vad som hänt, etc. Polisen har ingen som helst anledning att betvivla att denne gör detta, och fadern har god tid att göra sig av med liket.
Okej, det var bara något jag ville inflika på din teori.
Jag tror inte alls att det är fadern och ser inga motiv eller något som pekar mot att detta hänt.