Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 21:08
Medlem
Hur ser det ut där mopeden stod? Skulle en eventuell GM kunnat ha sett henne från vägen?
Medlem
Hulkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Har de testat starta moppen?

Kan GM varit så utstuderad att denne fifflat med moppen tidigare under dagen så att den inte skulle starta?

Därför sitter nycklarna i då hon försökt starta den en massa gånger men inte fungerat (Förklarar även påsen som ligger bredvid då hon lagt den år sidan när hon försökt få igång moppen). Då har GM dykt upp och erbjudit henne hjälp. Personen har sagt att han har verktyg i bilen/skåpbilen och bett henne följa med för att hämta dem och där kidnappat henne.

Ah jag är kass på att spekulera så lämnar över det till er proffs här på FB.

Mopeden fungerade! Den är redan testad
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
http://www.svtplay.se/video/3005512/aktuellt/aktuellt-aktuellt-152

hur långt bak? eller tiden på streamen?
2015-06-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Att man ska vara försiktig att sprida rykten på sociala medier

Dom ska väl va glad att dom får hjälp av sociala medier , dom hade troligen aldrig kollat upp JV om inte det skrivits här.
Tänk om det hade varit han då?
Medlem
Schizofrenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Har vi avskrivit den yngre man som skall ha setts på ängarna runt 21:30? Med tanke på att polisen inte verkar vara ute och sparka in dörrar hos unga män i området så är han väl avskriven.

Men annars passar han in i min huvudteori att Lisa strypts till döds när hon råkade upptäcka någon tjuv som rotat omkring bakom caféet. På en bild därifrån ser det ut som att en pressening spänns över ett dörrhål(traktorhål) , men dåligt så man kan slinka in i byggnaden. Kan ju också gömt sig där för att bryta sig in i caféet, alternativt våldta det cafebiträde han räknat ut ägde mopeden. Men jag tror mest på tjuveri. Lisa dödas av misstag av den unga killen/tjuven. Han kämpar nu för sitt liv, bär och släpar tjejen över ängarna in mot skogen. Han drar iväg långt. Saker faller från Lisas kropp. Han gör sig av med liket i vatten eller under stenar.

Nu är problemet att han inte riktigt vet var han är. Han måste gå tillbaka ungefär samma väg, men han går ändå 30-100 meter bredvid där han gått när han bar liket. När han börjar närma sig caféet inser han att någon kanske redan saknat Lisa och åkt till cafeet. Han har plockat på sig kontokort och andra värdesaker, som han nu kastar ifrån sig ifall han skulle stoppad av polis eller anhörig. Han blir nu extremt oroad, ringer till en anhörig och frågar om han kan få skjuts. Och det är honom vittnen ser prata i telefon på ängen.

Det skulle förklara varför de upphittade sakerna är så utspridda över ängarna - sakerna har tappats och slängts på två olika turer över ängarna.

Hundarna hade markerat på detta så fort de kom dit.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det här var första gången hon tog mopeden hem från caféet.

Jag frågar igen, behöver man vara en hjärnkirurg för att kidnappa någon ?! Vakna för fan
Medlem
Är det möjligt att köra med personbil längs med där fynden hittats?
Den logiska förklaringen till alla dessa spridda fynd är väl att de blivit utkastade ur en bil i rörelse. Söndagen var som bekant blåsig.
Medlem
Midus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag utgår från att polisen kollat att pappas alibi stämmer. Pappan var enligt egen uppgift vid kaféet klockan 21, då ringde han till kaféts ägarinna/polisen som kom dit en halvtimme senare. Om jag minns rätt. Polisen kollade säkert pappas bil när de väl kom till platsen. Jag menar hur han hade kört och att han inte hade ett lik bagageluckan när han pratade med polisen vid kafét. Jag förstår att det kan uppfattas som respektlöst mot anhöriga att jag spekulerar så här. Men det finns omständigheter i det här fallet som talar starkt för att GM måste vara någon som kände till att BO för första gången inte skulle hämtas med bil eller samåka med arbetskamraterna när kafét stängde. Vilka var de som kunde ha känt till detta?

Jag kan dock tycka att det vore ett perfekt sätt för fadern, om denne vore gärningsman, att utföra dådet på. Han åker dit, gör vad han ska, åker därifrån, antingen ända hem eller en bit därifrån och väntar tills det är lämplig tid, åker till brottsplatsen och ringer där ägaren och polis som kommer och kontrollerar i samlad trupp.

Inte FAN skulle polisen kräva att få kontrollera hans bagage, vid första rapport om att dennes dotter är försvunnen. Det är knappast så att de direkt misstänker att hon är mördad, av sin far dessutom, och direkt misstänker honom och kräver att få kontrollera bilen.
Fadern skiljs från polisen i syfte att åka hem till modern eller annan nära släkting för att berätta vad som hänt, etc. Polisen har ingen som helst anledning att betvivla att denne gör detta, och fadern har god tid att göra sig av med liket.

Okej, det var bara något jag ville inflika på din teori.
Jag tror inte alls att det är fadern och ser inga motiv eller något som pekar mot att detta hänt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Verkar som alla fynd ligger i samband med den där gubben som hittade handsken, kanske dags att söka igenom hans hus och diverse ägor?

Kanske inte är gubben själv men nån han vet om kanske? Därav att ingen sett eller hört något aktuell kväll?

Jag skulle nog snarare vara intresserad om gubben eller möjligt företag etc. har anställda och vilka de är. Både officiella och möjligen inofficiella som utför diverse jobb på fastigheter och ägor.
2015-06-11, 21:10
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Man behöver visserligen inte köra på någon i 180 för att få den medvetslös.
Kan ju räcka med 60-70?

Med tanke på att hon förmodligen hade hjälm så behöver ju inget blod ha sprutat i första taget, kan ju handla om inre blödningar samt grova benbrott (typ nacke eller rygg).
En påkörning utan några som helst spår kvar? Utan glassplitter, ingenting?
Hur är detta möjligt? En madrasserad bil kanske?
Medlem
Iam-Varfors avatar
Tror fortfarande på att man ska kolla upp gubben Arne lite bättre, har han barn? Ålder på dom? Vart bor dom? Etc.

Spårar lite men vafan måste ju vända på alla stenar, han eller barn kanske har gjort något dumt innan osv`?
Medlem
Hegamons avatar
Har filmat runt området och då sått mellan caféet och ladan på kortsidan:

http://youtu.be/BZW-u60uKfA

Vad jag sett har polisen varit intresserat av vad som finns på marken inne i ladan direkt innanför porten som är i mitten på ladan. Där stod en polistekniker och grävde och letade.

Vad jag också sett är att MP visat intresse för ett hus i en närliggande by. Jag kan konstatera att när café-personalen gått hem då är det en öde plats. Som ni ser är åkrarna stora och avstånden generellt ganska stora från caféet och över till skog etc. Ladan verkar vara en ypperlig plats för en GM att gömma sig på eller att ta sitt offer till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in