Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Varför skall det alltid finnas spår av våld och sperma på kuddar, dörrar, tak, under bokhyllor mm?
Han kanske sovde henne på någon sekund eller helt sonika lyfte den lilla tjejen?

Om han inte har gjort det förut så är det lätt att man blir överraskad av hur starka folk är som får total panik.
2015-06-11, 20:38
Medlem
Lägg ner JV. Och ni som kastade er över honom utan minsta de facto bevisning, lär er av detta hur lätt det är att gå med i en lynchmobb bara pga er egen moraliskt indignerade ogillanden till hans rätt till att leva sitt eget liv på ett annorlunda sätt än ert liv, även om det inbegriper hans stolthet över sin bångstyriga snopp och fasta skinkor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20950616.ab
2015-06-11, 20:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Genom att googla på:
Rebecka intervju lisa holm aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

Citat;

– Jag såg ingenting konstigt där och la inte märke till något, säger en av tjejerna som hade sin moped parkerad bredvid 17-åringens.

Det här verkar inte ha fått sin förklaring. Vem är hon, när var hon vid mopederna?
2015-06-11, 20:39
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Låter lurigt om det är så, men då borde det väl synas något i mail, eller sms historik?
Vill man riktigt illa, så ser man nog till att det inte finns någon spårbar kontakt innan.

Sant, men kanske inte var meningen att de skulle gå som det gick? Hon ville ej göra något som GM ville och en konflikt uppstod. Han slog till henne medvetslös och möjligtvis våldtog henne och får sedan panik och sprider runt henne grejer för att det ska se ut som något annat har hänt.
2015-06-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Precis, om GM dumpar prylar måste (iaf borde) BO redan ha lämnat bilen på något sätt. Jag tror ju inte GM återvänder för att dumpa prylar, det är för farligt, alltså måste de ha dumpats under flykten. Men var har BO försvunnit på en sträcka på en kilometer?

Sen är frågan vilka fynd som gjorts, är det bara mobilrelaterat så kan det mycket väl ha skett under flykten. Ponera att hon under kniv/pistolhot letts till bilen och sedan fått händer/ben bundna. Lisa lyckas få tag på sin mobil när GM kört en liten sträcka, ser detta och viker av in på grusvägen, tar den, slår sönder och kastar ut. Dock verkar prylarna vara utspridda på flera ställen, vilket logiskt känns lite udda i sammanhanget. Möjligen att han kastat ut sakerna genom fönsterrutan allt eftersom bilen rullade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Att ge hundarna en doft, Lisas i detta fall, att söka efter utgår jag ifrån att hundpatrullen har lärt sig.

Ja och OM Lisa t ex varit gåendes tillsammans med gm (under vapenhot t ex) så borde hundarna fått upp ett spår tycker jag.
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kanske hon valt att försvinna själv, en GM skulle inte kasta saker i direkt anslutning till platsen förutom kanske telefonen, men det verkar vara mer saker och inte i direkt anslutning till varandra. Om någon tagit henne i en bil skulle han då tagit föremål av henne och kastat lite här och där. Tror inte han dragit henne över fälten det verkar så öppet runtomkring med hus och biltrafik

Helt korrekt. Ett planerat bortförande gör ju att man tar med sig allt och lämnar inget. Låt vara att hon kidnappades på framsidan då hon skulle tillbaka in i cafét alt. möta upp någon, vilket gjort att gärningsmannen inte haft koll på moppen. Sprida saker runt brottsplatsen antyder att:

1. Hon har själv lagt ut grejerna och försvunnit självmant
2. Hon har blivit påkörd av någon som i ren chock och panik lagt in henne och saker i bilen och sen kört en kort bit, panikat och slängt ut upplockade saker, kört en sväng till och gjort nått liknande ev.
3. Det är MENA-folk som haft skoj i raggarbilen där flera gått igenom hennes saker.
4. En mycket störd och förvillad människa som rymt från lillhagen.

Krossad mobildel och hjälmdel(?) tyder på nr 2. Hela storyn som än så länge är känd här tyder på nr 1.
Om det inte finns MENA-folk i närområdet och det inte sitter någon ful typ på någon åker och pratar med vassen så tror jag på nr 2. Precis som fallet Sigrid i Oslo:

http://www.expressen.se/nyheter/polisens-teori-sigrid-pakord--sen-mordad/
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify
Jag tror att det inte är en slump att hon försvinner första gången hon tar moppen till jobbet, som dessutom ligger 50 min bort. Hon tog moppen av en anledning. Kanske skulle hon träffa någon efter jobbet, någon kanske utgav sig för att vara någon annan och istället kom det en gubbe som förde bort henne i bil.

Kanske hon inte är söndercurlad. Kanske hon tar mopeden för att ge sina föräldrar en ledig lördag, kanske hon tar mopeden för att ingen kunde skjutsa henne till jobbet.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Vad ska lite kartong kunna ge i detta fall? Detta är inte nån TV-serie där man har oändligt med resurser.

Kan finnas till exempel blodspår på en liten kartongbit.
Medlem
serbien-soldats avatar
Polisen borde titta på typen Anders Eklund Ulf Olsson . Den typen av människor. Som bor i närheten i stuga , hus Ensamvargar säkerligen utan egna barn .. Där finner man troligen gärningsmannen
Medlem
skorpiogirl88s avatar
GM sprider ut saker for å vilselede politiet og almennheten. Mange mordere får tilfredstillelse gjennom Dette og kjenner att de ennå har kontroll og makt over situasjonen.
Medlem
Jag är ganska säker på att detta är planerat, kolla på bilden över stället, personalen går ut vid gaveln alldeles intill parkering, väninnorna har bilen på parkeringen medans hon har moped bakom caféet. Inte en chans att någon random snubbe skulle se henne från vägen.
Vet någon vilken modell det var på mopeden, kunde hon ha hjälmen under sätet eller var det en äldre/cross-liknade moped?
Min f.d jobbade på café, och stängde cafét 6 så är det möjligt att det tar minst en kvart att diska, städa larma o.s.v. Som några redan nämde så är det mycket troligt att hon även kollade sociala medier. Men visst finns det ett intressant tidsspann och jag tror att BO kände GM

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in