Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 20:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Eftersom inte lyssnar så tänker jag skriva samma sak för femte gången och ställa direkta frågor, så kanske någon reagerar..

1. Var befann sig pappan när han fick sms:et kl 18.23 ?
2. Har man gjort mobilpejling på hans telefon för den aktuella tidpunkten och/eller har han bevisat alibi?
3. Vad gjorde pappan mellan kl 18.23 och kl 22.00? - var han ensam eller har han bevisat alibi?
4. Vem var "den unge mannen som pratade i mobil" som befann sig på platsen tillsammans med pappan senare på kvällen?
5. Anlände dessa tillsammans eller var för sig?

De absolut mest naturliga GM är ju just han eller kollegorna. Massa snack om kollegorna och det känns inte trovärdigt att det är dom. Dags att reda ut det enda återstående troliga spåret.. men av någon väldigt underlig anledning har detta inte gjorts trots 378351209 sidor flashback-tråd..
4. Det är ointressant. I sådana fall kan man lika gärna ta in alla vänner som deltog i sökningen av Lisa den kvällen för att befann sig på plats. "den unga mannen som pratade i mobil" är bara vad grannar observerade.
Medlem
Lelles90s avatar
Jag har läst att många som skriver om tinder osv.
Är det ens bekräftat att hon har använt tinder?
Kan bara vara en kille som har stalkat henne , behöver inte handla om tinder.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaugalt
Detta är ju en sensationellt bra nyhet, i alla händelser jämfört med att utgå ifrån att hon redan är död.

Det får mig att undra vad som gjorts för att väcka alternativt beveka en eventuell gärningsman till att släppa flickan fri. Här borde ju den främsta expertisen omgående slå sina kloka huvuden ihop för att komma fram till hur man skall gå ut med sådan information som är ämnad specifikt för den eventuella förövaren. Så att han kan komma på bättre tankar. Det vill säga att ge upp sitt rov och släppa tösen fri.

Gör detta nu!!!
Det är inte sannolikt då flickans prylar kastats och spridits ut.
Vem skulle göra detta om syftet bara är att ta henne i förvar?
Detta tyder på att ett grovt brott begåtts.
Tänk på fallet Krantz i Göteborg där hennes telefon och div tillhörigheter spridits eller kastats.
Det är väl så här sk. experter ska uttala sig i media förstås.
2015-06-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify
Jag tror att det inte är en slump att hon försvinner första gången hon tar moppen till jobbet, som dessutom ligger 50 min bort. Hon tog moppen av en anledning. Kanske skulle hon träffa någon efter jobbet, någon kanske utgav sig för att vara någon annan och istället kom det en gubbe som förde bort henne i bil.

Låter lurigt om det är så, men då borde det väl synas något i mail, eller sms historik?
Vill man riktigt illa, så ser man nog till att det inte finns någon spårbar kontakt innan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Det är konstigt att det är så lågt intresse om tiderna. Man måste ju försöka reda ut på sekunden när dom låste. Det enda man verkar veta är att 18.23 gick ett sms iväg, och kl. 18.30 stängdes telefonen av eller krossades. Ägarinnan sa i förbifarten att en av flickorna sa att dom stängde och larmade kanske 18.15. Det borde väl polisen vara mer intresserad av. Dom borde väl ha sett på larmet när det aktiverades? Det kanske går att kolla ännu?

Precis, tiderna är ofantligt intressanta. Och sedan vill man ju också ha det klart för sig varifrån den ena kollegans buss gick. Den exakta tidpunkten för bussens avgång, färdtiden med bil mellan Blomberg & busshållplatsen, samt avståndet mellan de båda punkterna. Någon i närheten borde väl ha koll på tidtabellerna och potentiella bussar, har fått höra allt ifrån att bussen ska ha avgått 18.20, till att den ska ha avgått 19.05 & 19.15.
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Borde det inte i så fall finnas spår av strid utanför dörren eller inne i caféet?

Varför skall det alltid finnas spår av våld och sperma på kuddar, dörrar, tak, under bokhyllor mm?
Han kanske sovde henne på någon sekund eller helt sonika lyfte den lilla tjejen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
För alla resurser är prioriterad till just det här fallet.... Detta är inte Bones utan verkligheten. Misstänker du att GM har spottat i containern eller vad menar du med enstaka droppar vätska?

Kan ju handla om att GM rökt medan han väntat, kastar in lilla fimpen i containern och vips så är någon inne och stampar på den.
2015-06-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmyntet
Brottet måste ha skett mellan 18:23 - 18:30 eftersom LHs arbetskamrater lämnat lite innan klockan var 18:20 och således borde hört något om hon blev överfallen.

Jag tror LH har blivit överfallen ca 18:25, arbetskollegorna har åkt och LH är ensam kvar. Smsar till hennes far att hon skall åka hem och sätter nycklarna i mopeden (handsken som hittades kan förklaras att hon skulle sms och tog då av sig ena handsken).

Det är nu GM dyker upp, GM ser att LH är klar att åka och angriper henne. Frågan är hur kollegorna inte har sett någon okänd bil samt GM måste gömt sig väldigt bra men samtidigt sett att kollegorna åkt.

Därför är tiden 18:23 - 18:30 ett mysterium, det är då LH har försvunnit...

Han kanske väntar på att hon skall börja åka åt sitt håll och tänker stanna henne på vägen, men när han ser kollegorna åka ifrån fattar han att hon är ensam och åker dit redan då istället.
Medlem
Citat:
De tappar ju för fan material på marken som yr runt i vinden, så jäkla oproffsigt.
Tyder verkligen på oproffsighet. Man kan ju iaf sätta upp ett tält runt om och saker ska läggas på plast och inte direkt på marken. Jävla luffare.
Medlem
Citat:
De tappar ju för fan material på marken som yr runt i vinden, så jäkla oproffsigt.

Vad ska lite kartong kunna ge i detta fall? Detta är inte nån TV-serie där man har oändligt med resurser.
Medlem
Vigilances avatar
Nu börjar jag bli gammal och minnet sviker mig ofta, men var det inte något uppmärksammat mord för ett tag sedan där mördaren deltog i sökandet? Vad är oddsen på att GM lägger ut spår under tiden som han/hon söker? Det kan ju vara någon sjuklig copycat, men det kanske är väldigt långsökt.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon hittas vid liv.
Senast redigerad av Vigilance 2015-06-11 kl. 20:40.
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Bara jag som tycker att det är märkligt många utspridda fynd som har gjorts? Så här många olika grejer som kan härledas till brottsoffret brukar det inte hittas.

Jätteutspridda är de väl inte? Är det inte så att spåren går längs en väg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in