2015-06-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Eftersom inte lyssnar så tänker jag skriva samma sak för femte gången och ställa direkta frågor, så kanske någon reagerar..

1. Var befann sig pappan när han fick sms:et kl 18.23 ?
2. Har man gjort mobilpejling på hans telefon för den aktuella tidpunkten och/eller har han bevisat alibi?
3. Vad gjorde pappan mellan kl 18.23 och kl 22.00? - var han ensam eller har han bevisat alibi?
4. Vem var "den unge mannen som pratade i mobil" som befann sig på platsen tillsammans med pappan senare på kvällen?
5. Anlände dessa tillsammans eller var för sig?

De absolut mest naturliga GM är ju just han eller kollegorna. Massa snack om kollegorna och det känns inte trovärdigt att det är dom. Dags att reda ut det enda återstående troliga spåret.. men av någon väldigt underlig anledning har detta inte gjorts trots 378351209 sidor flashback-tråd..

1. Hur fan ska vi kunna veta det? Polisen har säkerligen stämt av hans alibi. Varför skulle vi få tillgång till den informationen?
2. Se svar på fråga 1.
3. Se svar på fråga 1.
4. Sågs inte den mannen någon dag senare?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Att återknyta till ett inlägg som postades här. Finns det några dammar i närheten av mordplatsen?

Hur ska någon kunna veta det när ingen ens vet var mordplatsen är, än mindre att Lisa är mördad?

Ja det finns dammar nära caféet, om jag inte har sett fel på kartor så ligger det en i direkt anslutning till fiket.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
mm alltså blev hon påhoppad precis innan hon skulle i väg?

Hon kan ha gått ut till mopeden, satt nycklarna i tändningen när hon står sidan om den (vänd mot mopeden), plockar fram mobilen och skriver sms:et och då hon har hjälmen på sig så hör hon inte att någon kommer bakifrån och sedan tar personen tar runt hennes hals/huvud och släpar iväg henne (så endast hälarna rör i marken), hon fokuserar då mest på att försöka få bort gm:s armar och stå på benen och därför sparkar hon inte omkring sig och då behöver inte heller spåren bli så värst stora/långa.

Om gm inte kört bil eller annat fordon så tror jag tyvärr att han haft ihjäl henne ganska tidigt, har han bil kan han ha fört iväg henne först...
2015-06-11, 20:31
Medlem
Haggeifys avatar
Jag tror att det inte är en slump att hon försvinner första gången hon tar moppen till jobbet, som dessutom ligger 50 min bort. Hon tog moppen av en anledning. Kanske skulle hon träffa någon efter jobbet, någon kanske utgav sig för att vara någon annan och istället kom det en gubbe som förde bort henne i bil.
Medlem
TSDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztickan
Det tar väl ett bra tag innan man flyter upp?

Det tar några dagar.
Lite olika beroende på temperaturen i vattnet.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Va??? Minicafé??? Tror du får läsa på lite bättre...
Café, Bageri & Take Away vid Blomberg på Kinnekulle Öppet dagligen 10:00-18:00
http://paklostret.se/

Det kan inte vara översvämmat av människor den tiden, den dagen. Då inte en enda person verkar ha sett något konstigt överhuvudtaget. Men vad vet jag kanske var världens trafikstockning och ingen såg något
Medlem
Tänk om det skulle finnas vätska i containern? Varför tar man inte hela containern med sig och lyfter ut sakerna i ett labb eller liknande. Kan ju handla om enstaka droppar och då tycker jag inte att polisen borde gå in i containern för att söka..
Medlem
på expressens livsändning kan man se poliserna tömma konteinern.
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det har gått en trilogi med Liam Neeson på film.
Det har begåtts kriminella handlingar i området i närtid. Vem stjäler byggnadsställningar? Utländska ligor? Det finns massor med skit i Sverige anno 2015. Det är inga svårigheter att forsla ut personer ur landet..

Kan finnas ett samband men det är knappast huvudalternativet.. fast man skall nog kolla med personalen om det funnits personer från ffa Österuropa inne på cafeet den senaste månaden.

Jag är ingen kriminolog, men jag skulle säga att steget mellan att stjäla byggnadsställningar och röva bort och eventuellt mörda unga kvinnor är tämligen stort, så tillvida att man inte är en psyksjuk alkoholiserad byggnadsställningstjuv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebbe1973
Angående busstider.

Jag har för mig att det ganska tidigt framkom att kollega 1 skulle köra kollega 2 till busshållplatsen i Skara vilken enligt google maps ska ta 24 minuter med bil. Och google maps räknar väl med att man håller hastighetsbegränsningar, eller? Med lätthet borde man kunna ta sig dit på 20 minuter alltså.

Enligt www.vasttrafik.se så avgår buss 200 från Skara mot Skövde klockan 19:15 på söndagar, den tidigaste bussen efter 18:00.

Varför hade dom då så bråttom i väg? Dom hade väl med lätthet kunna åka 18:45 och ändå ha lite marginal på sin sida.

Visst kan dom ha haft ett ärende på vägen, men det är inget som har framkommit i alla fall.

Kanske stanna och käka på vägen??? Jag tycker också om att vara ute i god tid om jag ska någonstans, bättre tidigt än slippa stressa.
Medlem
Tyvärr, magkänslan säger ett nytt Elin fall. Hon ligger under en sten nånstans. GM en 18-20 åring som stött länge på BO. Blivit dissad och lite nochad av henne. Därav har hans åtrå växt till ett hat. Otroligt vad sjuka människor d finns. Kalla in GW och gör en profil. Knappast nån främmande GM. Nån äldre gymnasieelev helt klart..
Medlem
Man skulle använda kraftmetoden. Ta reda på alla ödetorp och mindre hus som ligger avskiljt, där ensamma män bor och gå runt och bedriva dörrknackning med hjälp av militär, polis och myndighetspersoner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in