Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 20:34
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
1. Hur fan ska vi kunna veta det? Polisen har säkerligen stämt av hans alibi. Varför skulle vi få tillgång till den informationen?
2. Se svar på fråga 1.
3. Se svar på fråga 1.
4. Sågs inte den mannen någon dag senare?

Ang fråga 4! Den här unga mannen är inte bekräftad att han är ung. De kan mycket väl vara pappan som stod och pratade i telefon. Efter lite sökningar så ser han inte ut att va "gammal" vilket man lätt kan ha sett fel på runt klockan 22 som uppgifter säger.
2015-06-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelles90
Om hon blev överfallen när hon satt på moppen så borde man troligen ha kunnat sett de på moppen om hon gjorde motstånd, Märken eller om mopeden hade vällt och sedan gärningsmannen som ställde upp mopeden igen.

Ja och jag tror inte hon satt på moppen utan stod vänd mot den och kanske kollade telefonen, vid överfallet tappade hon den i marken och gm har sedan plockat upp den och haft sönder den.?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owedi
på expressens livsändning kan man se poliserna tömma konteinern.

De tappar ju för fan material på marken som yr runt i vinden, så jäkla oproffsigt.
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micki07
En annan tanke....eftersom hjälmen ej är funnen...
Hon kan ju ha bestämt möte med nån för att rymma?
Militärbarn som gör revolt... hoppas på detta

Möta någon, med hjälmen på? Som någon slags hjälmfetischism då, eller?
Medlem
Bastanizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
varfär då???
tänk om dom hittar saker som tillhör GM
då kan ju GM lämna landet

Det är ingen action film här att GM ska lämna landet.
Sluta upp nu!
Allmänheten måste självklart få ta del om informationen.
Vi följer och stöttar hela utredningen och varje ny fynd ska delas med så attan vet att det går framåt.
GM kan ändå inte få saken ogjort så att dela med sig mer information är bara positiv.
Så länge kroppen inte har hittats ska ska alla fynd informeras!
2015-06-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
1. Hur fan ska vi kunna veta det? Polisen har säkerligen stämt av hans alibi. Varför skulle vi få tillgång till den informationen?
2. Se svar på fråga 1.
3. Se svar på fråga 1.
4. Sågs inte den mannen någon dag senare?

så dom har inte stämt av med kollegorna, Bigfoot och Bockstensmannen menar du?

Precis varenda människa i hela Sverige har analyserats som GM i denna tråden, förutom just pappan. Som kan vara både GM eller en möjlig orsak till att Lisa rymt frivilligt alternativt ljugit om vad hon skulle göra direkt efter arbetsdagen. Men nähä - den teorin får inte diskuteras. Vi hänger ut en 17-årig tjej istället för hon var nervös i en TV-intervju.. jomentjenare..
Medlem
Kurt1s avatar
Bara jag som tycker att det är märkligt många utspridda fynd som har gjorts? Så här många olika grejer som kan härledas till brottsoffret brukar det inte hittas.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaugalt
Detta är ju en sensationellt bra nyhet, i alla händelser jämfört med att utgå ifrån att hon redan är död.

Det får mig att undra vad som gjorts för att väcka alternativt beveka en eventuell gärningsman till att släppa flickan fri. Här borde ju den främsta expertisen omgående slå sina kloka huvuden ihop för att komma fram till hur man skall gå ut med sådan information som är ämnad specifikt för den eventuella förövaren. Så att han kan komma på bättre tankar. Det vill säga att ge upp sitt rov och släppa tösen fri.

Gör detta nu!!!

Men kan inte brottsrubriceringen bero på att man varken sett spår efter strid, inte hittat blod eller sperma, det enda man vet är att hon är borta.

Tog det inte väldigt lång tid innan hon Marina i Stenungsund fick brottsrubriceringen mord? Det var väl bär man hittade blod i.madrassen ett år senare
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Tänk om det skulle finnas vätska i containern? Varför tar man inte hela containern med sig och lyfter ut sakerna i ett labb eller liknande. Kan ju handla om enstaka droppar och då tycker jag inte att polisen borde gå in i containern för att söka..

För alla resurser är prioriterad till just det här fallet.... Detta är inte Bones utan verkligheten. Misstänker du att GM har spottat i containern eller vad menar du med enstaka droppar vätska?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Att återknyta till ett inlägg som postades här. Finns det några dammar i närheten av mordplatsen?

Ja!

http://www.bilddump.se/bilder/20150611173933-85.227.238.198.jpg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Jag tror nog dom vet exakt vad dom håller på med hörrö du!

Verkar ju tyvärr inte som det. Särskilt inte när man behöver avspärra områden som man tidigare avspärrat och sedan hävdad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Jag fick kalla kårar när jag läste artikeln, kom att tänka på Elin Krantz i Göteborg..

Hoppas innerligt att denna flicka hittas omgående..

Stor skilln jfrt med "elin", som var onykt samt i nöjesliv mitt i natten !
Hon var oxå 10 år äldre !

Lisa ska bara åka hem på moppe från jobbet kl 18:30, det=ljust utomhus
och oerh märkl att det ändå händer-----fiket verkar dock ligga ngt ödsligt till,
men i.a.f !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in