Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 20:22
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Jag är säker på att Lisa är tyvärr död!
Misstänker att mördaren har slängt henne i sjön längre ut.
Kan ha lagt henne med större stenar i en svart påse och då kan hon inte komma upp på ytan.

Dumt av svensk polis att inte berätta om vilka nya Fynd som har hittats!
Varför tycker du att det är dumt?

Själv så anser jag att det kan vara mkt klokt av polisen att inte släppa allt dom har till allmänheten.
Medlem
https://forum.motgift.nu/t/var-ar-lisa-holm-vad-kan-vi-gora/3059/3

Om man kollar på layouten så känns det så jävla otroligt att det skulle vara någon random snubbe som bara "körde" förbi som fick syn på henne, hennes moped är ju parkerad bakom huset som man ser på bilden i länken.
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Tommy Lindström f.d chef för rikskrim säger att rubriceringen "människorov" tyder på att man tror att hon lever, om jag förstod rätt.

Det betyder bara att de inte vet att hon är död.
Medlem
Lazeeboys avatar
Man bör ha i åtanke att caféet, trots allt, ändå ligger vid en relativt trafikerad bilväg. Oavsett vad GM hade planerat eller inte, så var det ju 50/50 att någon skulle skymta antingen ett överfall, en våldtäkt eller en eventuell jakt. När det dessutom är fortsatt ljust ute. Ett enormt risktagande.
Medlem
Lelles90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Har det inte uppgetts att kollegorna skulle åka tillsammans i en bil? Har även läst att en kollega hade sin moped parkerad bredvid Lisas, samt det som skrivs nu om bussen då. Vad stämmer egentligen?

Vad har det skrivits om bussen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Men för fan läs tråden så du vet vad ägarinnan har sagt! Det var lugnt på kaféet denna söndagskväll och när ägarinnan ringde lite före 18.00 så var de nästan helt klara med all städning.

De kan ha stannat och pratat en stund, tjejen som skulle med bussen ville kanske inte vänta vid hållplatsen för länge? Kanske 2 tjejer väntat på den tredje som varit på toaletten en sväng, tjejer kan ju lätt spendera 10 minuter där inne.
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algowns
Om bussen som kollegan skulle med gick 18:20 och fiket stängde 18:00 så måste de ha stängt fiket tidigare än 18:00 eller blivit klara senast kl 18:10.

Så det är alltså minst i 13 minuter som Lisa har varit ensam vid fiket med tanke på hennes sms kl 18:23.

Där reagerar jag. Vad gjordes från 18:10 (eller tidigare) till 18:23 (då smset skickades)?

Antingen har kollegorna något med det att göra eller så tror jag att det är någon som Lisa kommunicerar med.

Ingen vet någon exakt tid förutom att smset skickades 18.23. Vi lever i spekulationer när de gäller tiderna för stängning samt vilken buss hon skulle ta.
2015-06-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av And64lun
Min teori

Jag tror hon lever och är kvarhållen mot sin vilja.

Att hjälmen inte har hittats tyder på att hon kidnappats.
Inte så lätt att skrika på hjälp med hjälmen på huvudet.
Det är kalkylerat av GM.

GM har kartlagt BO noga under en tid. Han vet att hon kör moped den här dagen.

Tiden när personalen lämna arbetsplatsen är viktig.
För att hinna med den där bussen måste det ha lämnat straxt efter 18:00.
Ex. 18:10 inte 18:20.

GM står och väntar tills BO tagit på sig hjälmen. Då passar han på att ge sig på BO.
Tvingar in BO ladan där han binder BO till händer och fötter.

Hämtar där efter sin bil och lastar på BO kör där ifrån.

Här ifrån och till den plats skriver han på BO mobil ”Jag kör nu” 18:23

Tar den väg som har minst bebyggelse mot Götinge/Skövde dvs. småvägar.

När GM kommit en bit in på den aktuella vägen där mobilen hittas gör han sig av med den och ev. andra saker i hopp om att de inte skall hittas eller kunna spåra honom.

Profil på GM.
Finns i polisens register för liknande brott. Lever ensam och har svårt för att få kontakt med kvinnor. Mellan 25-35 år. Rör sig normalt i området, troligen ganska så bekant med grannskapet.

Där efter håller GM BO fången antingen i sitt hem eller någon annan lokal.

Jag är väldigt säker på att BO lever eller ha levt i väldigt många timmar efter bortrövandet.

Har själv en dotter i samma ålder. Brukar vilja att hon har av sig. Typ ”jag kör nu” Men det brukar ha tusen andra saker i huvudet än just att meddela sig. Då blir det inte av. Men vi är olika.
Känner därför enormt mycket för familjen.
Vilken mardröm!
Hoppas han släpper henne oskadd.

Bästa teorin hittills. Handsken kan ha kastats iväg av BO i ladan i samband med att hon blev bunden.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av azis
håller fullständigt med känns som att det är en svensk motsvarighet till zodiac mördaren. Han gillade ju med känslan när ingen förstår och att han var jagad. Han kanske börjar skicka meddelande till polisen också bara för att känna känslan.

men det allra viktigaste är att hon bara hittats levande , sjukt tragiskt fall

Du är inne på något. Men...

Just spridandet av fynd kan ju indikera att ett villospår försöker skapas för att avleda polisiära resurser från huvudspåret.

Hoppas polisen inser det. Så att det inte bara arbetar utifrån en teori.
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Jag är säker på att Lisa är tyvärr död!
Misstänker att mördaren har slängt henne i sjön längre ut.
Kan ha lagt henne med större stenar i en svart påse och då kan hon inte komma upp på ytan.

Dumt av svensk polis att inte berätta om vilka nya Fynd som har hittats!

varfär då???
tänk om dom hittar saker som tillhör GM
då kan ju GM lämna landet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebbe1973
Angående busstider.

Jag har för mig att det ganska tidigt framkom att kollega 1 skulle köra kollega 2 till busshållplatsen i Skara vilken enligt google maps ska ta 24 minuter med bil. Och google maps räknar väl med att man håller hastighetsbegränsningar, eller? Med lätthet borde man kunna ta sig dit på 20 minuter alltså.

Enligt www.vasttrafik.se så avgår buss 200 från Skara mot Skövde klockan 19:15 på söndagar, den tidigaste bussen efter 18:00.

Varför hade dom då så bråttom i väg? Dom hade väl med lätthet kunna åka 18:45 och ändå ha lite marginal på sin sida.

Visst kan dom ha haft ett ärende på vägen, men det är inget som har framkommit i alla fall.

Okej? Jag har förstått det som att kollegan skulle med en buss till Skara från en busshållplats 5-10 minuter ifrån Blombergs café. Ortsnamn Kärrby eller hur det nu var. Den bussen skulle gå 18.20.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Sätta in fler polishundar, de är de effektivaste sökarna tror jag.

De kan bara söka om de vet vad de ska söka efter iofs om de har nån snuttefilt från Lisa eller nåt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in