Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 19:48
Medlem
welcometorealitys avatar
1600 personer söker henne, kan det vara så att eventuell GM är där och hjälper till också och slänger ut saker, det vete gudarna, alla spekulationer när man inte vet är ju bara spekulationer
Medlem
pmupss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Det händer något nu sa reportern,"Sedan skickar han tillbaka till studion".
-Cliffhanger

http://i.imgur.com/8O0a8qz.jpg

Vilken live följer du?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
De lär nog hålla på en "rimlig tid". Om några dagar trappas nog sökandet ner och MP får friare händer att söka där de vill, nu är de ju styrda av polisen.
Uppfattningen är att hon håller sig undan frivilligt men polisen jobbar på förutsättningslöst enligt dem själva.

Vem har uppfattningen att hon håller sig undan och varför? Med tanke på att de flesta i denna tråd tror motsatsen så blir jag nyfiken på din formulering.
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Svårt att hänga med i svängarna här. Har något uppkommit som gör att YT-klippet avfärdats som trollerier? Tex att klippet varit uppladdat som något annat, med annat användarnamn som moddats och editerats efter namn etc kommit ut?

Tycker det är sjukt creepy och undrar smått ifall det finns fler nedräkningar i klipphavet under andra lånade "användarnamn"?
Jag hängde upp mig på det med. Men antar att man kan redigera namn på en Youtube-post i efterhand utan att det syns. Annars så är väl detta en synnerligen viktig ledtråd, kanske den viktigaste?
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Helt sjukt att det ska behöva gå 5 dygn innan man gör det. Vad fan sysslar dom med egentligen? Allt känns så ineffektivt.. Först kollar man ladan för att konstatera att där inte finns något, sen kollar man den igen och helt plötsligt hittar man nya saker där.

Vad fan händer?!
det händer ju faktiskt att GM återvänder till den ev brottsplatsen !
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezonen
Det som är ännu konstigare är att kollegorna säger att lisa gick iväg innan dom gick till bilen.

Vid en intervju med ägarinnan till cafeet så sade hon att hon ringde tjejerna vid stängningsdags och dom då sa att dom hade städat undan allt och låst tillsammans och att dom gick till sin bil och lisa till mopeden.

Så den STÖRSTA frågan i nuläget enligt mig är att få fram om Lisa verkligen gick innan till mopeden eller inte.

Kollegorna säger att hon gick innan dom, ägarinnan säger att dom sa i telefonen att alla gick samtidigt.

2 versioner, 1 sanning.

FÖRHÖR!!!

Dom kommer/har redan förhörts massor av timmar.

Men "att låsa" kanske bara betyder att låsa ett par lås med nyckeln. Sen gå de till bilen. På samma tid lär då inte Lisa hinna runt huset till mopeden, sätta på sig hjälm, sätta nyckeln i låset. Inget konstigt enligt mig att kollegorna kommit iväg fortare
2015-06-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det finns ingen exakt minutsiffra på när mobilen stängdes av, fick batteritorsk eller gick sönder, så lägg inte så förbannat stor vikt vid spannet 18:23 och 18:30.

Precis, grovt kan man säga att hon kan ha skickat sms'et och mobilen kan dö, slås sönder etc och vid masttömning kan man se om den handskakat med masten efter det. Man kan se om telefonen stängts av manuellt men inte om den s.a.s. bara dör av någon orsak inom cellen.
Annan möjlighet att få ett tidsavtryck är inkommande som inte hittar telefonen och det kan varit faderns söksamtal då hon inte kommit hem. Det går alltså inte med någon exakthet säga när den förlorar kontakten med cellen eller masten om den inte byter mast vilket den inte gjort vad jag förstår. Tidsspannet kan alltså vara mellan kl 18.23 intill fadern ringde och ingen kontakt erhölls.
Då pratar vi om ca 60-90 minuter efter sista kända sms..
Medlem
Heeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Om man fortsätter längs grusvägen där fynden gjorts och vill ta sig till R44 så är det ett område man kan passera.
För att känna till denna grusvägen måste man verkligen känna till området. Borde man inte kunna kolla all trafik som varit i området samma kväll?
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Helvete. Den där Lowa måste förhöras mer. Jag är en bra människokännare och det är banne mig hon som är hjärnan bakom det här.
Vad skulle hennes motiv ha varit enligt din uppfattning?
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmups
Vilken live följer du?

http://www.expressen.se/gt/nagonstans-har-det-gjorts-misstag/

Alltid Expressen
2015-06-11, 19:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Sen kan man undra hur länge polisen brukar ha ett sånt här pådrag? Brukar väl va så att dom trappar ner rätt snart om dom inte hittar någon kropp.

Ja, de trappar nog ner om de inte hittar något. De kan ju inte utöka "cirkeln" all oändlighet. Hittar man ingenting i närområdet så får man börja gå på teorin att hon är bortförd. Det kan ju isåfall handla om långa sträckor.

Det cyniska är att polisen lägger stora resurser på många andra fall där den försvunna personen inte är lika ung och vacker som LH. Det är media som piskar på uppmärksamheten i detta försvinnande och det är naturligtivs förklaringen till att den här tråden är häpnadsväckande lång. Redan.

Finns ett fenomen som kallas "sommarmord" - det kommer lite för tidigt i år, brukar slås upp stort i media i juli ungefär då nyhetstorkan är som värst.

Med allt detta sagt hoppas jag innerligt att Lisa återfinns välbehållen.
2015-06-11, 19:50
Medlem
Om de hittar kroppen inom detta område så är polisen urusla...
Hon är knappast kvar på plattsen, hon är antingen kidnappad eller våldtagen och mördad och dumpad/förvaras på okänd plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in