Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Det låter osannolikt då hennes nycklar satt kvar i moppen. Hon borde rimligtvis då tagit med sig nycklarna.

Jag låter ofta nycklarna sitta i på min vespa under dagen
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Känns omöjligt att hinna med den om de åkt därifrån 18:15 oavsett vilket hållplats det handlar om.

18:10 ca från Blomberg , 18:20 från Busshållplats, hur lång tid tar det att åka med bil från blomberg till station då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Okej så detta vet vi.
1. Caféet i Blomberg stängde klockan 18.00.
2. De 3 kollegorna stannar kvar och städar, samt stänger caféet.
3. Ena kollegan ska skjutsa andra kollegan till en busshållplats, för hon ska med en buss till Skara.
4. Kollega nr 3, dvs BO, hon skickar ett sms kl 18.23. Ca 18.30 dör/stängs hennes mobil av.

Det man nu vill ha svar på är följande.
1. Vad var den exakta tidpunkten för bussens avgång mot Skara som ena kollegan tog? Du sa att någon igår skrev 19.05, finns det någon som kan bekräfta den exakta tidpunkten?
2. Hur lång sträcka är det mellan kollegans busshållplats och caféet i Blomberg? Kilometervis & tid?

Kolla mitt inlägg #6649

-----

Jag tror det är Lisa själv som ger ledtrådar till alla sökande för såhär många gånger tabbar gör inte en GM.
Medlem
bittermandels avatar
Det händer något nu sa reportern,"Sedan skickar han tillbaka till studion".
-Cliffhanger

http://i.imgur.com/8O0a8qz.jpg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ja, en teori är att kollegerna har bett Lisa om en tjänst, att hon städar undan det sista och låser själv så att de hinner köra Lowa till busshållsplatsen. Då har kanske det stämmer som Rebecka sade att "Vi körde ganska tidigt" just för att de skulle hinna med bussen. Men Lowa vill inte erkänna detta, kanske för att de sagt till arbetsgivaren när hon ringde att de skulle städa och låsa tillsammans och de kanske inte får låta Lisa göra detta själv egentligen. Och kanske Lowa känner sig lite extra skyldig eftersom det var hon som skulle med bussen.

Eller så har kollegorna något med själva försvinnandet att göra, kanske ett svartsjukedrama eller liknande som gått överstyr. Men det kan ju lika gärna vara att de gått tidigare och försöker mörka det av olika skäl.

Då borde dock nycklar saknas,.
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Sen kan man undra hur länge polisen brukar ha ett sånt här pådrag? Brukar väl va så att dom trappar ner rätt snart om dom inte hittar någon kropp.
De lär nog hålla på en "rimlig tid". Om några dagar trappas nog sökandet ner och MP får friare händer att söka där de vill, nu är de ju styrda av polisen.
Uppfattningen är att hon håller sig undan frivilligt men polisen jobbar på förutsättningslöst enligt dem själva.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Helt sjukt att det ska behöva gå 5 dygn innan man gör det. Vad fan sysslar dom med egentligen? Allt känns så ineffektivt.. Först kollar man ladan för att konstatera att där inte finns något, sen kollar man den igen och helt plötsligt hittar man nya saker där.

Vad fan händer?!

Jag tror man inriktat sig på att finna Lisa levande eller död. När den möjligheten börjar kallna, så börjar de leta spår efter ev förövare.
2015-06-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythonn
Detta. Alltså jag litar inte på hennes kollegor. 100% säker på att dom vet något som dom inte vill berätta.

Tror de lämnade L själv att stänga för att hinna bussen
Eftersom det naturligtvis inte är ok så ljuger de att alla stängde tillsammans
Det skapar väl i sig galet mkt skuldkänslor
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Det händer något nu sa reportern,"Sedan skickar han tillbaka till studion".
-Cliffhanger

Enligt bilderna rusade de iväg i full fart.
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt honom är Lisa en fantastisk tjej, en glädjespridare.

Det säger samtliga anhöriga i alla brottsfall, oavsett om dom pratar om BO eller GM.
Så om man inte känner BO så kan man inte lita på det.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Om man fortsätter längs grusvägen där fynden gjorts och vill ta sig till R44 så är det ett område man kan passera.

Sant, dock tror jag snarare att det kan handla om ett konkret tips som polisen har fått. Kanske har fordon synts på märkliga platser just i det området?
2015-06-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witchhunt
Sluta med det där jävla ABC skiten. Helt jävla ointressant vad ni tycker. Vi ska diskutera oss fram vad fan som hänt.

Precis. Det är en 'häxjakt' det handlar om, vet du inte det?!

Jag är också inne på spåret att hon känner/kände 'personen' hon träffade. Därav moppen som lämnas vid sidan av vägen, vid gruset, och att hon lämnar sina tillhörigheter vid den (det kan iofs vara en slump).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in