Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Bara i USA man behöver ett påskrivet domslut av en åklagare/domare för husransakan...ah eller inte bara där men det är genom det folk fått för sig att samma regler gäller här. polisen kan trampa in bäst dom vill och sen hitta på ett skäl om dom har lust här i Sverige
Inte riktigt så, men jag förstår vad du menar.
Medlem
HumpingDogs avatar
Svt har en karta där fynden skall ha gjorts. Hoppas nu att jag inte är tvåa eller värre på detta. går ju fan inte att hänga med i alla uppdateringar.

http://pejl.svt.se/sokandet-efter-forsvunna-lisa/
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Var läste du att det var just ägarinnan som gick hem den tiden? Jag läste på expressen " En person från personalen lämnade 17:00"
Det har hon själv sagt till Expressen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Happ nu har man fynd i Blombergs Hamn också.. Vafan är det här.

Spontant känns det som någon planterar spår för att vinna tid, måste va en riktigt sjuk jävel i så fall.
Han kanske har henne inlåst någonstans och har några hemska planer , skrämmande tanke alltså.
2015-06-11, 18:52
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Ok jag sökte från 18:00, såg dock bara att det gick en buss vid 20:49
Från vilken hållplats gick den bussen? När jag söker med reseplanerarappen från Blomberg hittar jag en tågförbindelse från Blomberg norra kl. 15.57 och en tågförbindelse 20.40 båda avslutas med buss från Lidköping till Skara 17.56. respektive 21.36. Tror därför inte alls det är omöjligt att de andra tjejerna avvikit tidigare, kanske kort efter ägarinnan, de kom kanske överens om att det var ok att de åkte så att hon som skulle till Skara slapp invänta den senare förbindelsen. På hennes instagram ser man att hon iallafall brukar ta tåget till Blomberg på morgnarna. När L.H senare blev ensam i caféet kan hon råkat stöta på någon gäst som såg tillfället med en ensam tjej och överföll henne, kanske försökte råna henne i tron hon hade dagskassan etc. Det behöver onte ha skett inne i caféet utan kan lika gärna skett utanför.
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Alla spår leder mot dammen med hjulspåren som den här gubben pratar om;
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185155&utm_medium=sharing&utm_ source=permalink&utm_campaign=tv4play.se

Här är en bild som visar på hur spåren leder mot dammen;
http://www.bilddump.se/bilder/20150611173933-85.227.238.198.jpg

De måste börja dyka i dammen snarast möjligt.
Jag har en magkänsla som säger att hon har blivit dumpad i dammen.

Jo man får onekligen dem vibbarna, speciellt med infarten som ser så lockande ut på något vis
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annavaz
Hon kan väl inte förts bort med bil om dom hittat mopedhandske och andra tillhörigheter som tillhör Lisa på helt olika ställen, rätt långt från cafet där hon jobbade!

En del av fynden är ju sånt som inte direkt blåser bort!

Om hon inte själv kastat ut sakerna genom bilrutan lr bagageluckan lr när han burit bort henne!

Om det är GM som spridit ut hennes saker, vad skulle han vinna på det, det skulle ju bara innebära att han skulle befinna sig längre på brottsplatsen med större risk att bli upptäckt?

Vad är flashbacks detektivernas teori om fynden av Lisas tillhörigheter på så olika platser?

Vilda djur exempelvis skator kan ha flyttat på föremålen. Speciellt saker som glimmar.
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Någon här som är boende i trakterna runt Skövde osv som kan berätta hur snacket går på stan? Är det som här på Flashback eller har man andra teorier?

Dela gärna med er!
Det jag hört är väl att folk blivit inspirerade av det som stått på Flashback. Klart är i alla fall att det pratas om det, kvittar vilka man går förbi på stan så hör man att de pratar om Lisa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoderpug
Någon som vet vem som började med hela JV grejen egentligen, känns som att det kan ha varit någon som ville lägga ut ett villospår, så att man själv kunde komma undan.
Jeg vil tro at JV var i den lokale polisens tanker veldig tidlig - helt uavhengig av om dette hadde blitt skrevet om han på FB eller ikke.

En person med historik om å være utagerende og truende mot kvinner i kafeer i samme område står nok veldig høyt på listen over umiddelbart mistenkte.
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det har hon själv sagt till Expressen.

då var dom ju ej 3 som lämnade
Medlem
hon är vid livet och har försvunnit frivilligt.
Lösningen finner man om man går igenom hennes aktiviteter de senaste veckorna.
2015-06-11, 18:53
Medlem
8711s avatar
Hur rimligt vore det att hon faktiskt tagit sitt liv? Förfarandet att sluta jobbet, lämna allt. Börja gå och slänga sina ägodelar omkring sig och sen hänga sig eller dränka sig. Det låter orimligt, men finns det liknande händelser? Hon kanske mådde dåligt och fick en mental kollaps och kastade sakerna omkring sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in