Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 05:00
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Jag lade till i mitt inlägg att om hon fördes bort på motorcykel och var vid medvetande så skulle hon hypotetiskt kunna kasta personliga ägodelar vid varje sväng de gör i exempelvis korsningar för att leda polisen åt rätt håll. Först ena handsken, sen nästa handske, sen mobilskalet hon kanske har kvar på sig etc.... tills hon får slut på grejer att kasta.

OK Vem håller i henne då? Sitter hon bakom föraren med händerna fria, varför hoppar hon inte av?
2015-06-10, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcushh
http://sv.tinypic.com/r/24ootfq/8

Punkterna representerar hur BO och GM stog när de möttes, och sedan strecken hur de sprang när BO flydde. Väl inne i ladan tappades handsken när han eventuellt fick tag på henne eller nått.

Fyfan mår illa bara ja tänker på det. Har aldrig vart inne på flashback såhär ofta som de senaste dagarna när jag fick reda på detta fallet på facebook.

Bilder ger inget begrepp om hur trafikerat området är. På bilden ser det ut som en gammal skogsväg med sunkiga byggnader medans det i sändningar på nätet ser betydligt modernare ut. Ja, det känns som det blir till att hänga i tråden och följa utveckligen och förhoppningsvis upplösningen.
2015-06-10, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Punkterna visar INGENTING utom en TEORI från en flashbackare vid tillfället =)

Representerar min teori, trodde detta var underförstått för de flesta men tydligen finns det en del folk som inte klarar av att förstå sånt.
2015-06-10, 05:04
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
OK Vem håller i henne då? Sitter hon bakom föraren med händerna fria, varför hoppar hon inte av?

Om du rövar bort en tjej så lär du stanna och plocka upp hennes illa skadade kropp ifall hon ramlar av. Det finns många anledningar till att inte hoppa av ute på vischan någonstans där ingen hjälp finns att åkalla i närheten. Hon väntar därför på att de skall åka in i någon tätort, vilket de förmodligen aldrig gjorde, om hon nu levde eller var vid medvetande.

Sitter hon framför honom, vilket är ett alternativ både om hon är medvetslös eller vid medvetande, så är det svårare att hoppa av hursomhelst, även i tätort vid rödljus.
2015-06-10, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Han/de är upptagna med att förgripa sig på flickan och är inte intresserade av att sitta på internet. Möjligen slänger de en och annan kommentar på en passande flashbacktråd emellanåt.

Det är då kanske rimligt att anta att gm/gms redan har gjort inlägg här i tråden.
Rent logiskt, vad skulle dom tjäna på de? gillar han/de uppståndelsen?
2015-06-10, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Bilder ger inget begrepp om hur trafikerat området är. På bilden ser det ut som en gammal skogsväg med sunkiga byggnader medans det i sändningar på nätet ser betydligt modernare ut. Ja, det känns som det blir till att hänga i tråden och följa utveckligen och förhoppningsvis upplösningen.

Fattar inte vad du menar. Detta är bara en lätt överskådlig blick av området, la till punkterna och sträcken för att folk skulle kunna förstå hur jag trodde handsken hamnat inne i ladan.
2015-06-10, 05:06
Medlem
Citat:
Representerar min teori, trodde detta var underförstått för de flesta men tydligen finns det en del folk som inte klarar av att förstå sånt.

Herregud, ta det lungt med attityden. Jag trodde du citerade en som nyligen joinat tråden och du menade att "detta är de nyaste" och att flykten på bilden var bekräftad.

Ingen anledning att vara stöddig.
2015-06-10, 05:06
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
http://sv.tinypic.com/r/24ootfq/8

Punkterna representerar hur BO och GM stog när de möttes, och sedan strecken hur de sprang när BO flydde. Väl inne i ladan tappades handsken när han eventuellt fick tag på henne eller nått.

Fyfan mår illa bara ja tänker på det. Har aldrig vart inne på flashback såhär ofta som de senaste dagarna när jag fick reda på detta fallet på facebook.

Om gärningsmannen är ensam, hur vet han då att de två andra lämnat lokalen? Det vore ju rejät dumt att springa fram om de andra två är på kortsidan. En ensam gärningsman bör ha varit i ladan och bevakat platsen därifrån. Är de två så kan en vara på platsen du pekat ut men den andre måste vara i ladan.

Har man väntat så bör även bilen vara parkerad så att de andra anställda inte ser den. Man kan ju inte veta att de skall gå ut genom framsidan...
2015-06-10, 05:07
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Rent logiskt, vad skulle dom tjäna på de? gillar han/de uppståndelsen?

Först och främst för att hålla koll på utredningen. Flashback gräver i både media och polisuttalanden och är ofta en källa till mer information om just vad polisen gör eller inte gör än vad media ger.

Sen kliar det i fingrarna att erkänna dådet, om än i kryptisk form. Dels för att få erkännande ( ifall gm är narcissist ) eller för att avleda misstankar som går åt rätt håll ( ifall gm är psykopat ).
2015-06-10, 05:07
Medlem
Citat:
Fattar inte vad du menar. Detta är bara en lätt överskådlig blick av området, la till punkterna och sträcken för att folk skulle kunna förstå hur jag trodde handsken hamnat inne i ladan.

Jag menade "bilden" och inte "bilder". Jag förstår syftet med bilden och hade sett den tidigare. Min fundering var hur trafikerat området är på förbipasserande bilar.
2015-06-10, 05:16
Medlem
Har det tagits upp att det är utlastning för lastbilar på säteriet ? Har själv lastat spannmål där någon gång. Och det händer ju ganska ofta att man får åka även på söndagar. Kanske någon lastbilschaufför ?
2015-06-10, 05:17
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Jag menade "bilden" och inte "bilder". Jag förstår syftet med bilden och hade sett den tidigare. Min fundering var hur trafikerat området är på förbipasserande bilar.

Vägen förbi caféet är ganska hårt trafikerat dagtid pga av alla som söker sig ut i naturen, till sevärdheter osv. Mobildelarna är däremot funna på en liten grusväg så gärningsmännen har snabbt sökt sig till en plats där ingen ser dem. Det riskabla momentet är vid caféet, men det ligger ju där det ligger så där gäller det att gilla läget. Att springa med BO över vägen till ladan är dock ganska problemfritt eftersom det är god sikt åt båda hållen. Trafiken är inte så tät kvällstid att det inte går att hitta en bra lucka att springa över.

Men givetvis är trafiken något att reflektera över. De som tror att BO sprungit in i ladan har bara så fel. Allt talar för att hon skulle sprungit söderut för att söka hjälp av de boende eller möta en bil, om hon kunde springa som hon ville det vill säga...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in