Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Gått in i ladan och tänt en cigg pågrund av att de blåste så, va någon inne på. låter lite långsökt men inte alls något man kan ducka för

Fast med nyckeln i låset? Inte troligt.
2015-06-11, 18:40
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
-Vi behöver inte nån mer hjälp, så jag går, till min moped.

-Så sa vi hej då och gick iväg.

-Jag och Rebecka låste och gick till Rebeckas bil.

Så säger en av arbetskompisarna i en intervju, Lowa.

http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla

Blandar hon ihop ord och tidsordning på grund av nervositet eller är det en inövad story som repeterats utan tanke på att säkerställa att det låter rätt?

Kan vara många anledningar. Inte van vid media, får inte säga allt för polisen, kommer helt enkelt inte ihåg exakt hur det var, osv, osv.
2015-06-11, 18:41
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Att henne familj skulle va inblandad i försvinnandet som en del spån spekulerar i har jag jävligt svårt att tro på.

Det är kanske så det går till i invandrarfamiljer men knappast i svenska.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Känns mycket tveksamt att en ung tjej skulle vilja vara kvar på en ödeplats ensam.

Varför inte? Det är mitt ute på vischan, på hennes arbetsplats. Sannolikt har hon känt sig ganska trygg där. Inte direkt så att tjejer aldrig befinner sig någonstans ensamma eller alltid går omkring och är livrädda. Ser det inte alls som osannolikt att hon stannar kvar och tar en cigg i några minuter, om hon nu röker, eller inte rusar till att få igång moppen och komma därifrån.
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag kan tala om för er vad GW hade sagt. "Flickan är död och gärningsmannen bor i byn, någon i hennes närhet som har bevakat hennes rörelsemönster".

Tror samma sak. Med skillnaden att hon kan vara vid liv fortfarande. Pågår flera olika verksamheter på platsen vid sidan av själva cafet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Videon från a-ha där män med nr 13 på hjälmen jagar en tjej som jobbar på ett café är riktigt kuslig. Och twittermannen har alltså länkat till en annan video från a-ha.

Det är nästan för mycket sammanträffande det här med youtube för att vara en slump. Riktigt creepy.

Ska tilläggas att han följer 13 st på twitter också.
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
och fortfarande spekulerar nästan ingen om den mest självklara GM och den mest självklara teorin..

Leta i den nära kretsen eller inom familjen. 90% av alla GM hittas där och varför utesluter alla det i just det här fallet?

Inte alls säkert det är så men att teorin helt utelämnas här i tråden är mycket märkligt. Om det är en "mycket närstående" faller precis alla bitar på plats och alla konstiga detaljer får sin förklaring.

men nädå.. det är roligare att spekulera i utomjordingar, en busslast flyktingar, två småtjejer, polska byggjobbare och andra snaskigare varianter.

Jodå, vi är några som påpekat detta sen dag 1, jag bland annat. Men alla lite statistiskt vettigare förslag på vad som kan hänt. Pressas ned och försvinner i posthistoriken till fördel för alla idioter som ska ställa samma jävla fråga om en ev. pojkvän, JV, 13, eller "tipsa" om saker som redan tipsats om 2000 gånger tidigare.

Jag håller helt med dig, det är statistiskt här det är troligast att vi hittar en ev. GM och dessutom finns det fler saker som indikerar att personen hon ev. stött på är någon hon känner igen. Bland annat på grund av att det inte verkar finnas tecken på strid eller liknande kring mopeden, det enda egentligen som finns i närheten av fiket är handsken i ladan.

Citerar mig själv och ett tidigare inlägg jag gjorde, tror vi tänker lite lika kring hur det kan ha gått till:

Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Sen en till sak som vi måste komma ihåg, det är att arbetskamraterna i intervjuerna tydligt säger att de sa hej då och ser henne gå runt hörnet.

Från att hon går runt hörnet och fram till att kamraterna satt sig i bilen, startat den, satt på sig bälten, kört ut mot vägen och ut på vägen måste vi anta att det går minst ett par minuter. Hade GM stått där redo direkt och BO börjar springa så hade kamraterna sett detta. Hade GM gett sig på BO direkt känns det föga sannolikt att hon inte skulle hinna minst skrika till. Samt att man borde ska ha sett någon form av tecken på kamp, dragspår i gruset etc. samt det som sätter spiken i kistan, nyckeln sitter i tändningen på moppen, hjälmen är förmodligen på och allt.

Om jag nu sätter mig in i BO:s situation här, om vi utgår från att hon INTE känner GM (vilket jag inte tror). Hon sitter på mopeden, hjälmen är på och nyckeln är redo i tändningen, förmodligen har hon satt i den innan hon knäppt på sig hjälmen.

*Knäpp* låset till hjälmen stängs, hon drar fram mobilen ur jackfickan, sms:ar pappa, lägger mobilen i fickan igen och drar på sig handskarna.

Flickan ser nu någon och blir rädd, i panik springer hon mot parkeringen i hopp om att kamraterna är kvar. De har åkt. Hon ser det som hopplöst att springa ut på vägen, hjärtat bultar i bröstet och i panik gör hon då det även förmodligen jag skulle gjort. Springer över vägen mot ladan i ett desperat försök att gömma sig. Samtidigt som hon når ladan sliter hon av sig eller kastar ena handsken för att dra fram mobilen.

Här är GM ikapp, sliter mobilen från henne och krossar den mot backen.

I ett senare skede kastar GM ut mobilen genom ett bilfönster, displayen knackas lös och mobilfodralet kastas separat eller samtidigt för att sedan blåsa iväg.
Medlem
Mojoyoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
En sak har jag tänkt på ett tag. Inget märkvärdigt, men i beskrivningen av Lisa så står det:

"Utseende/kläder: Flickan är 165 centimeter lång, har långt blont hår och smal kroppsbyggnad. Hon var vid försvinnandet klädd i en rosavit Henry Loyd-jacka, svarta Adidasbyxor eller jeans."

Hur kan inte tjejerna på jobbet berätta vad hon hade för byxor? Väldigt konstigt. Det är ju rätt stor skillnad på ett par mjukisar och ett par jeans.

Som sagt, inget märkvärdigt. Bara konstigt.

Människor fungerar olika antar jag. Jag hade nog aldrig märkt en sådan sak heller, så för mig känns det inte konstigt.
Medlem
Wildsomes avatar
Nå, jag ber om ursäkt om mina inlägg bidrog till att folk drog för höga växlar och jag vill betona det jag sa om att varken kroppspråk, tonfall eller ordval är skäl nog för att misstänka någon - det kan vara uttryck för så mycket olika tankar och känslor för varje enskild person.

Med de orden låter jag bli att bidra till något ytterligare amatördetektivande i den här tråden, men står fast vid det jag sagt hittills.
2015-06-11, 18:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Ägarinnan gick enligt egen utsago hem kl 15.

Var läste du att det var just ägarinnan som gick hem den tiden? Jag läste på expressen " En person från personalen lämnade 17:00"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Fast med nyckeln i låset? Inte troligt.

Hon kanske rökte klart, satte på sig hjälmen, i med nyckeln. blev överfallen. vem vet
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
En sak har jag tänkt på ett tag. Inget märkvärdigt, men i beskrivningen av Lisa så står det:

"Utseende/kläder: Flickan är 165 centimeter lång, har långt blont hår och smal kroppsbyggnad. Hon var vid försvinnandet klädd i en rosavit Henry Loyd-jacka, svarta Adidasbyxor eller jeans."

Hur kan inte tjejerna på jobbet berätta vad hon hade för byxor? Väldigt konstigt. Det är ju rätt stor skillnad på ett par mjukisar och ett par jeans.

Som sagt, inget märkvärdigt. Bara konstigt.

Spekulationerna ang detta är att hon skall ha haft ett par adidasmjukisbyxor för att ta på sig över jeansen för att få extra värme inför färden hem pga av blåst. Därav svårt att veta exakt vilka byxor hon hade på sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in