Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 18:45
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Sök från Källby till Skara kommer upp 18:14 ta drygt 5 min ner till Källby från Blomberg kanske tom snabbare utan trafik, så det innebär att dom åkte minst 18:09 troligtvis tidigare.

Får iaf mig att undra vad som hänt mellan 18:05 18:30

Jag sökte från 17:00 och det blev 18:20
Medlem
MarxistHunters avatar
Alla spår leder mot dammen med hjulspåren som den här gubben pratar om;
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185155&utm_medium=sharing&utm_ source=permalink&utm_campaign=tv4play.se

Här är en bild som visar på hur spåren leder mot dammen;
http://www.bilddump.se/bilder/20150611173933-85.227.238.198.jpg

De måste börja dyka i dammen snarast möjligt.
Jag har en magkänsla som säger att hon har blivit dumpad i dammen.
Medlem
lucidians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hur bra alibi har hennes pojkvän egentligen. Att hon skickade sms så sent efter cafeet hade stängt, kan vara för hon stod prata med någon hon kände väl.

Men du är inte lite dum du. Hur tror du det går till på ett kafé vid stängning? Så fort klockan slår sex dundrar alla anställda ut och bara låser ytterdörren?

Man räknar kassan, städar, släcker, byter om, larmar och slänger eller ställer undan diverse bakverk och mackor. Om Lisa smsade sin pappa att hon var påväg hem 18:23 låter det helt rimligt, vill till och med slå till på att tjejerna är duktiga och jobbat väldigt effektivt.
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Tack! Jag var också inne på att hon absolut kan uppfattas som känslokall men att det snarare kan bero på att hon helt enkelt inte gillar Lisa eller att hon helt enkelt är sådan. Man måste ju också tänka på att det antagligen är betydligt mindre bekvämt att intervjuas och behöva säga "tjejen som är försvunnen" än namnet på personen.

Antagligen har ingen av dessa tjejer begått något brott tidigare och om de nu hade begått detta brott så bör ju någon av dem försöka visa lite extra mycket känslor för att liksom sälja in hur hemskt det är.

Deras nervositet (förutom att de är chockade och att det är nervöst att medverka i TV) kan ju också bero på att de gjort något de inte borde. Kanske stängt för tidigt för att ha gott om tid till bussen. Sånt där har man ju gjort själv när ägarna inte var närvarande Nu ljuger de för att det ska låta bra. Tror absolut inte de har ngt med försvinnandet att göra men tidsangivelserna kan vara fel, vilket innebär att Lisa haft ett större utrymme av tid mellan stängning och sms:et. Kanske därav panikångesten också. Vem vet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Det man nu vill ha svar på är följande.
1. Vad var den exakta tidpunkten för bussens avgång mot Skara som ena kollegan tog? Du sa att någon igår skrev 19.05, finns det någon som kan bekräfta den exakta tidpunkten?
2. Hur lång sträcka är det mellan kollegans busshållplats och caféet i Blomberg? Kilometervis & tid?

Dette er ting du lett kan sjekke selv på nett hvis du synes det er viktig. Burde ta toppen 3 minuter for alle som er mer enn 10 år gamle og vant til å bruke internett.
2015-06-11, 18:46
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
De tänker väl helt enkelt vad hon normalt brukar ha på sig.
Skulle jag träffa dig i några timmar finns det inte en chans att jag skulle tänka på vad för byxor du hade på dig, och om någon frågade mig senare skulle jag inte ha en aning.
En del människor fokuserar inte så mycket på sånt.

Kan vara så att hon faktiskt lämnade jobbet med jeans sedan tog ett par mjukisar innan hon körde iväg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Skulle hon ha tagit livet av sig för att det var första gången hon körde moped till jobbet? Och det finns intervjuer med klasskamrater, vänner, kollegor och andra. Att de inte har varit aktiva här hedrar dem.

Nej,men om föräldrarna hade hämtat henne hade ho ju knappast kunnat göra det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Som sagt. JV är nu helt avfärdad:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6188161

Detta bör upplysas!
Så fler inte fortsätter måla ut honom som GM och dela denna jävla bilden överallt på Facebook där man totalt hänger ut honom och dessutom påstår att han lagt ut detta "13" klippet, (som förmodligen kanske inte ens har något med hennes försvinnande att göra).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Jag tror att hennes arbetskollega Lowa / och kanske Rebecka. Ogillade henne för att hon var så "populär" pga utseendet. Om "hjärnan i verket" dessutom har en känslostörning ( asperger ) så kan man troligen kallt planera någons försvinnande.

Asperger betyder inte att man kallt kan planera ett mord. Man har fortfarande känslor men kan ha svårare att visa dem på det sätt som förväntas socialt. På samma sätt kan man ha svårt att uppfatta andras känslor eftersom folk sällan säger rakt ut hur de känner utan istället binder in det i ord och visar med kroppsspråk.
2015-06-11, 18:47
Medlem
Polisen började väl kolla telefoner som var uppkopplade till masten/master i närheten av Blomberg för den aktuella söndagen igår-kväll va?

Kan man via masterna få fram vilka telefoner som varit påslagna, respektive avstängda?
Det jag funderar på är ifall man exempelvis kan få fram ifall BO:s bägge kollegor hade sina telefoner uppkopplade till någon viss mast. Exempelvis skulle ju den ena kollegan med en buss vid 19.00 tiden till Skara. Går det få fram att hennes mobil var uppkopplad till en telefonmast i Skara vid 19.30 då?
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Alla spår leder mot dammen med hjulspåren som den här gubben pratar om;
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185155&utm_medium=sharing&utm_ source=permalink&utm_campaign=tv4play.se

Här är en bild som visar på hur spåren leder mot dammen;
http://www.bilddump.se/bilder/20150611173933-85.227.238.198.jpg

De måste börja dyka i dammen snarast möjligt.
Jag har en magkänsla som säger att hon har blivit dumpad i dammen.

Antingen så är GM en riktig jävla idiot eller så trollar han bara polisen.

Antagligen det sista...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Håller med många här somm skriver att tjejerna ( Low och Rebecka) måste kollas otroligt grundligt.
Förutsätter att bädde har iphone, då måste man väl kunna se var dom kopplat upp sig mycket enkelt från 18.15 och framåt söndagkväll.
Förefaller åtminstone för mig väldigt långsökt att någon skulle vilja råna dethär lilla fiket?
Och isåfall, varför i helvete inte göra det senare på natten isåfall? Knappast ngn dagskassa att tala om ändå då 80 % betalar med kort numera normalt....

Att ngt pervo skulle spanat in Lisa och sen gjort en så sjuk grejj och samtidigt var det hennes första dag hon tog moppen...NEJ, det stämmer inte.
Low och Reb är skyldiga och möjligen skyddar ägvarrinan dem och hjälpt dem med o sprida ut grejjjerna och kanske till och med försökt få JV att se skyldig ut.

Kan naturligtvis vara på annat sätt men jag tror polisen gjort bort sig om man inte kollat domhär 100 % redan.

Får verkligen tvärknepiga vibbar när jag tittar på intervjun med Low...

Var hittar man dessa intervjuer? Tack på förhand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in