Citat:
Ursprungligen postat av
Marcushh
Jag tror att gärningsmannen går fram mot henne och eventuellt säger något som skrämmer flickan och hon springer för livet bort från honom. Vilket blir typ rakt över vägen och bort in mellan öppningen på ladan, där inne tappar hon sin handske eftersom hon tagit den när hon pillade med mobilen i ena handen.
Sen kanske han fick tag på henne kort därefter.
Lägger till en bild där jag lite simpelt målat upp hur jag tror GM och BO stog när dem möttes och därefter hur de sprang:
http://sv.tinypic.com/r/24ootfq/8
Det låter som ett rimligt scenario, men bygger som sagt på att handsken tillhör flickan.
Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Det enklaste är nog att anta att om handsken hör till fallet så har BO dragits genom ladan till en bil som gömts på baksidan. Jag gissar på två förövare och att man dragit henne i armarna. I det fallet kan en handske lätt glida av om hon gör motstånd.
Det här låter inte alls som ett lika trovärdigt scenario. Du menar att en bil parkerats bakom ladan och att GM dragit BO från caféets baksida, över vägen, hela vägen förbi ladan och in i bilen, och att BO under processen tappat sin handske? Borde det inte finnas tydliga märken som indikerar fysisk kamp i gruset?
Tidigare nämnda möjlighet låter betydligt rimligare: Att GM konfronterat BO bakom kaféet, där mopeden stått parkerad. En panikslagen BO har därefter sprungit över vägen och in vid ladan, dragit av sig handsken i panik, för att försöka slå ett samtal på sin telefon, men där blivit övermannad av GM.
Var hittades förövrigt mobilfodralet i jämförelse med handsken?
Om vi utgår från ditt scenario (speciellt om vi tänker oss två gärningsmän) har jag svårt att tro att GM låtit handsken ligga kvar efter att BO släpats in i en bil. Sådant bör man märka om man är två personer som varit tillräckligt noggranna för att planera kidnappningen på ett sådant sätt. Ett rimligare scenario är som sagt att BO i panik dragit av sig/slängt ifrån sig handsken för att kunna ringa ett samtal, men därefter övermannats. På så sätt skulle inte GM hitta handsken lika lätt/märka att den saknas.