Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 18:29
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Det håller jag med dig om, men att till 100% säga att det inte kan vara han är fel, jag skulle vilja påstå att av alla olika teorier är det den som känns troligast även om den känns otrolig, det är mycket som stämmer in och kopplingar som kan göras som inte kan göras med tillexempel hennes kollegor.

Visst kan man inte utesluta något för vi vet ju faktiskt i princip inget. Men jag tycker nog fortfarande att man ska vara försiktig att hänga ut folk folk för mycket.
Nu är jag nog väldigt offtopic och ger inte tråden något
Ber om ursäkt för det
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Igår tror jag det va sa någon att bussen gick 19.05. Vet inte hur mycket sanning de ligger i det tyvärr.

Okej så detta vet vi.
1. Caféet i Blomberg stängde klockan 18.00.
2. De 3 kollegorna stannar kvar och städar, samt stänger caféet.
3. Ena kollegan ska skjutsa andra kollegan till en busshållplats, för hon ska med en buss till Skara.
4. Kollega nr 3, dvs BO, hon skickar ett sms kl 18.23. Ca 18.30 dör/stängs hennes mobil av.

Det man nu vill ha svar på är följande.
1. Vad var den exakta tidpunkten för bussens avgång mot Skara som ena kollegan tog? Du sa att någon igår skrev 19.05, finns det någon som kan bekräfta den exakta tidpunkten?
2. Hur lång sträcka är det mellan kollegans busshållplats och caféet i Blomberg? Kilometervis & tid?
Medlem
Lazeeboys avatar
Ja, det är väl inte helt omöjligt att tjejerna på hennes arbetsplats kan ha gjort det. Men varför? Och är de kapabla? Rätt rejält att mörda någon. Men det kan också förklara en hel del, typ att man aldrig sett några direkta tecken på strid, att saker känns väldigt luddiga (typ utspritt på ängen) osv. För visst kan tjejerna aldrig ha gått ut, utan istället slagit ihjäl Lisa på plats i lokalen. Sen är det bara för dem att arrangera alltihop och lämna platsen när de gömt kroppen och städat undan. Knappast omöjligt. Men har svårt att tro på det dessvärre. Tror man i den åldern - framförallt - att man kan komma undan med en sån här sak? Speciellt när man är två. Otroligt stor risk att någon bryter ihop. Så ja, även det talar starkt emot.
Medlem
ksdfhkjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0rtex
Tragiskt att du inte uppmärksammat detta typ 8500 inlägg bak i tiden..

Hur ser status ut med sökandet efter Lisa, ja har jobbat natt och precis vaknat! Var äckligt aktiv här igår men nu upprepar folk typ samma frågor och spekulationer som igår -.-'

JV verkade inte skyldig igår, ändå försökte alla outa honom och det var fel igår, så snälla folk.. Bedriv inte häxjakten vidare utan låt polisen sköta det! Är han utav intresse, ja då tar dom in honom

De ska idag ha hittat en massa nya tillhörigheter men det är ännu oklart hur många, var och vad då polisen inte vill gå ut med detta. Detta är alltså utöver kvittot, ringen, mobildelarna och det andra man hittade igår.

Spekulerades i att det var hjälmen som hittades och det var då rätt nära där mobilskalet var om jag förstått det rätt.
2015-06-11, 18:30
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Säger det igen, som jag skrev för 500 sidor sedan.

Ta och sätt lite press på ägarinnan och de två tjejerna som jobbade, så har de snart 2 gråtande flickor som inte kan hålla tyst. Jag ger mig fan på att hon är i närheten av caféet, mest troligast under huset eller i ägarinnans hus 750 meter bort. Vad jag vet så har ännu inte likhundarna gått runt huset i närheten av väggarna.

Hade jag varit polis hade jag...
1. Kollat övervakningsbilderna från bussen och sett om tjejerna verkligen hoppade på.
2. Sökt i huset (caféet) samt under huset och brunnar runtomkring.
3. Kollat längst vägen hem mot Lisa. Sökt av 30 meter ut från vägen för att hitta hjälmen. Även kollat grannarna till Lisa och deras soptunnor.
4. Checkat alla i Missing People en extra gång, vem som hittar sakerna m.m

Har också svårt att tänka mig att Lisa var sist kvar på platsen, ägarinnan åtminstone borde ha varit kvar den tiden. Svårt att få ett tidsperspektiv då dom säger "strax efter 6" ägarinnan kanske hade bråttom därifrån. Men svårt att förstå annars hur Lisa kunde vara sist kvar. Om nu inte Lisa stod och pratade med någon hon kände.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hur bra alibi har hennes pojkvän egentligen. Att hon skickade sms så sent efter cafeet hade stängt, kan vara för hon stod prata med någon hon kände väl.

Har hon en pojkvän? Om hon pratat med någon så lär samtalet vara reggat och enkelt att få ut (dvs tidslängd o till vem).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Äh men va fan nu är det du ign som försvara kollegorna med näbbar och klor? Igår var du helt jävla rabiat dessutom. Klart som fan att det kan vara kollegorna som planerat och nu när jag sett intervjuerna så är jag än mer åt det hållet.

Personligen kan jag inte hitta ett motiv för kollegorna som ger dem anledning att göra detta planerat. De har känt henne i ca 3 veckor - kanske mer men det är inte säkert. De har båda relationer och det känns som ett alldeles för kort tidspann för ett par tjejer att planera något sådant. Det verkar inte som att GM har gjort några direkta misstag - om dessa två tjejer har gjort brottet så bör det ha funnits betydligt mer för polisen att gå på, klart att de skulle göra misstag.

Jonna gjorde ju en jäkla massa misstag trots att hon planerade en jäkla massa i Askersund-fallet. Hon hade dessutom ett motiv. Ingen verkar känna till någon som helst konflikt mellan arbetskamraterna. Det finns inte heller någon chans att det uppstått ett bråk och att inget av det här var planerat - isåfall skulle även det märkas på platsen att det varit bråk och fler misstag skulle ha gjorts. Det här känns ganska uppenbart planerat och motivet lär knappast egentligen ha något med relationen till Lisa att göra utan hon har valts ut som ett offer av en gärningsman av andra anledningar.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Inte om hon skickar messet när hon sitter på moppen och nyckeln sitter i, troligtvis så åkte dom ju bara nån minut innan LH skulle ha gjort det men checkar mobilen och drar iväg messet till farsan sen kommer GM. Mobilen dör ju 18:30.

Varför skulle Lisa stanna kvar vid sin moped i flera minuter?
2015-06-11, 18:31
Medlem
Förlåt men vad är det som Lowa gör i videon som gör att hon ser så himla misstänkt ut?
Medlem
lilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
-Vi behöver inte nån mer hjälp, så jag går, till min moped.

-Så sa vi hej då och gick iväg.

-Jag och Rebecka låste och gick till Rebeckas bil.

Så säger en av arbetskompisarna i en intervju, Lowa.

http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla

Blandar hon ihop ord och tidsordning på grund av nervositet eller är det en inövad story som repeterats utan tanke på att säkerställa att det låter rätt?

Exakt! För först var det väl sagt av henne eller någon av kollegorna att en av dom också hade moppe som hen åkte med...? Och sedan ändrades storyn från henne till att två åkte i samma bil?
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
JV ÄR ICKE AKTUELL.
Du har ingen som helst aning om vem de pratar om. Det kan vara precis vem som helst.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Shit ! du borde jobba som en "profiler" inom polisen, seriöst

Kom ihåg drt sen när brottet är löst. Jag är näst intill 100% säker på att det är Lowa och Rebecka dom ligger bakom det här. Jag sticker ut hakan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in