Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 18:42
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Exakt, och Lisas föräldrar kanske inte var speciellt stränga/kontrollerande? Således finns det en anledning att hon rapporterade in att hon "kommer hem snart"; ev hade hon blivit fördröjd i samspråk med någon hon kände.
Nu hänger jag inte riktigt med, menar du att för att föräldrarna inte är stränga/kontrollerande känner hon sig tvungen att meddela att hon snart kommer hem? Borde väl snarare vara tvärtom? De vänner jag har som inte har stränga föräldrar behövde aldrig kommunicera med dem ens ifall de var ute hela natten och festade. Jag vill snarare påstå att just eftersom hennes far är militär (det enda vi vet om päronen), verkar det rimligt att hon trots att allt gick enligt planen behövde meddela att hon var påväg hem.
2015-06-11, 18:42
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Som sagt. JV är nu helt avfärdad:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6188161

Pinsamt för denna person som hängde ut snubben först utan som hellst anledning.
2015-06-11, 18:43
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Ok jag sökte från 18:00, såg dock bara att det gick en buss vid 20:49
Sök från Källby till Skara kommer upp 18:14 ta drygt 5 min ner till Källby från Blomberg kanske tom snabbare utan trafik, så det innebär att dom åkte minst 18:09 troligtvis tidigare.

Får iaf mig att undra vad som hänt mellan 18:05 18:30
2015-06-11, 18:43
Medlem
Håller med många här somm skriver att tjejerna ( Low och Rebecka) måste kollas otroligt grundligt.
Förutsätter att bägge har iphone, då måste man väl kunna se var dom kopplat upp sig mycket enkelt från 18.15 och framåt söndagkväll.
Förefaller åtminstone för mig väldigt långsökt att någon skulle vilja råna dethär lilla fiket?
Och isåfall, varför i helvete inte göra det senare på natten isåfall? Knappast ngn dagskassa att tala om ändå då 80 % betalar med kort numera normalt....

Att ngt pervo skulle spanat in Lisa och sen gjort en så sjuk grejj och samtidigt var det hennes första dag hon tog moppen...NEJ, det stämmer inte.
Low och Reb är skyldiga och möjligen skyddar ägvarrinan dem och hjälpt dem med o sprida ut grejjjerna och kanske till och med försökt få JV att se skyldig ut.

Kan naturligtvis vara på annat sätt men jag tror polisen gjort bort sig om man inte kollat domhär 100 % redan.

Får verkligen tvärknepiga vibbar när jag tittar på intervjun med Low...

Möjligen, möjligen att hon råkat ut för en smitningsolycka påväg hem.......
Senast redigerad av Jocke H 2015-06-11 kl. 18:48.
2015-06-11, 18:44
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Det skulle kunna vara ett beställningsjobb som gick snett, dvs ett inbrott som skulle äga rum på caféet efter stängning. Det kanske finns ett kassaskåp där inne. Inbrottstjuvarna väntar i ladan. Lisa går dit för att hon hör något eller för att det är lättare att tända ciggen där då det blåser mycket den dagen. Hon får syn på personerna och då händer det något.

Låter inte helt orimligt med tanke på de brott som begås på landsbyggden under odlingssäsongen, men en avvisad ung beundrare som inte kan ta ett nej känns också rimligt.
Alla saker som hittats, ligger de inom kastavstånd från en bil med öppen sidoruta eller ligger de långt ute i stycket??
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
En sak har jag tänkt på ett tag. Inget märkvärdigt, men i beskrivningen av Lisa så står det:

"Utseende/kläder: Flickan är 165 centimeter lång, har långt blont hår och smal kroppsbyggnad. Hon var vid försvinnandet klädd i en rosavit Henry Loyd-jacka, svarta Adidasbyxor eller jeans."

Hur kan inte tjejerna på jobbet berätta vad hon hade för byxor? Väldigt konstigt. Det är ju rätt stor skillnad på ett par mjukisar och ett par jeans.

Som sagt, inget märkvärdigt. Bara konstigt.

De tänker väl helt enkelt vad hon normalt brukar ha på sig.
Skulle jag träffa dig i några timmar finns det inte en chans att jag skulle tänka på vad för byxor du hade på dig, och om någon frågade mig senare skulle jag inte ha en aning.
En del människor fokuserar inte så mycket på sånt.
Medlem
Citat:
JV är avfärdad från fallet. Släpp honom.

Varför är JV avfärdad? Vad har hänt den senaste timmen?
Medlem
fghjkls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
En sak har jag tänkt på ett tag. Inget märkvärdigt, men i beskrivningen av Lisa så står det:

"Utseende/kläder: Flickan är 165 centimeter lång, har långt blont hår och smal kroppsbyggnad. Hon var vid försvinnandet klädd i en rosavit Henry Loyd-jacka, svarta Adidasbyxor eller jeans."

Hur kan inte tjejerna på jobbet berätta vad hon hade för byxor? Väldigt konstigt. Det är ju rätt stor skillnad på ett par mjukisar och ett par jeans.

Som sagt, inget märkvärdigt. Bara konstigt.

Har sett flera som funderar över det här.

Min tanke är att hon kanske har haft ett par svarta jeans under arbetsdagen/när hon kom och gick hemifal hon bytte om innan/efter jobbet. Hon kan ha haft ett par addidasbyxor som vindskyddsplagg om hon skulle åka moped i ca 50 minuter i kraftig blåst, alltså att det är oklart om hon vid mopeden tog på sig dessa medhavda addidasbyxor.
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YtPitcheN
Finns det någonting som kan bekräfta att användaren GLmm är JV's konto?

JV är garanterat den personen som tidigare blev förhörd.

Han var inte intressant för polisen så släpp JV nu för i helvete. Det är bara en pundarjävel som gillar att visa kuken.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Börjar tro att hon har avslutat sitt liv eller håller sig undan självmant.

Saker som talar för:

- Första gången hon åker själv till jobbet.
- Fynden som har gjorts ligger helt skruvat och har svårt och se att en GM har spridit ut dessa för att vilseleda.
- Ingen i hennes vänskapskrets har talat med media eller varit aktiv i tråden. Väldigt skumt, finns alltså ingen info om henne mer än sociala medier.

Lite tankar jag va tvungen att få ur mig
Skulle hon ha tagit livet av sig för att det var första gången hon körde moped till jobbet? Och det finns intervjuer med klasskamrater, vänner, kollegor och andra. Att de inte har varit aktiva här hedrar dem.
2015-06-11, 18:45
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Som sagt. JV är nu helt avfärdad:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6188161

som jag misstänkte. den lokale byfånen pekas ofta ut i såna här sammanhang, och så har det förmodligen varit i alla tider. men eftersom han uppenbarligen är en hotfull och odräglig typ kunde det varit värre. dessutom har han nu fått visa sin drule för tiotusentals åskådare på twitter
2015-06-11, 18:45
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queen-bee
Okej. Jag tycker det är lite synd att man inte låter de söka under natten. Det är inte precis som att de har all tid i världen

Det är polisen som ber dom om hjälp och säger när dom ska sluta. Polisen drar antagligen ner på viss personal under natten och kan inte ha folk nära hela tiden. Missing People får ju heller inte röra fynden utan ska ropa till sig poliser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in