Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Du har ingen som helst aning om vem de pratar om. Det kan vara precis vem som helst.

Men ge dig, det har funnits EN man man hållt ett öga på och EN man som man valt att släppa.

Vem kan det vara?

Du är vrång för att du har fel.
2015-06-11, 18:32
Bannlyst
Ny användare som ville komma till tals.

Citat:
Är ny på FB och kan inte posta inlägg. Följer tråden slaviskt idag och blir frustrerad över att detta inte tas upp på nytt (så kanske du vill skriva det): Det var första gången hon skulle åka själv fr jobbet, vilka kan ha känt till detta? Svårt att tro att ngn spanande gäst visste (om denne inte överhört. Berättade BO för kollegorna och isf När?). För hennes päron skulle vanligtvis hämta henne men JUST denna dag då hon ville åka själv så försvinner hon. Jag tror hon skulle träffa ngn efter jobbet.

Hon kan ha mött upp denna ngn hon kände för att prata (om ngt) i ex ladan.. Det tog sin tid och hon kan ha skrivit till pappan att hon skulle åka strax. (Sen blev hon kanske slagen, de spärrade ju av ladan på nytt och lät en hund söka blod-/sperma-/likspår).

Alt att hon efter samtalet tappar handsken där, GM och BO tar en promenad.. Tjafsar. Kanske blev hon hotad att följa? Lätt jagad? Saker går sönder i argumentationen (mobilen, hon får inte ringa hem för GM). Var ringen fr ex en kille och därför kastades av?
2015-06-11, 18:33
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenkomda
Förlåt men vad är det som Lowa gör i videon som gör att hon ser så himla misstänkt ut?

Folk påstår att hon ger ifrån sig olika tecken som symboliseras med lögner. Men man lägger inte till att hon är ung och inte van vid att bli intervjuad vilket tydligt syns.
Medlem
elpirros avatar
Börjar tro att hon har avslutat sitt liv eller håller sig undan självmant.

Saker som talar för:

- Första gången hon åker själv till jobbet.
- Fynden som har gjorts ligger helt skruvat och har svårt och se att en GM har spridit ut dessa för att vilseleda.
- Ingen i hennes vänskapskrets har talat med media eller varit aktiv i tråden. Väldigt skumt, finns alltså ingen info om henne mer än sociala medier.

Lite tankar jag va tvungen att få ur mig
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Personligen kan jag inte hitta ett motiv för kollegorna som ger dem anledning att göra detta planerat. De har känt henne i ca 3 veckor - kanske mer men det är inte säkert. De har båda relationer och det känns som ett alldeles för kort tidspann för ett par tjejer att planera något sådant. Det verkar inte som att GM har gjort några direkta misstag - om dessa två tjejer har gjort brottet så bör det ha funnits betydligt mer för polisen att gå på, klart att de skulle göra misstag.

Jonna gjorde ju en jäkla massa misstag trots att hon planerade en jäkla massa i Askersund-fallet. Hon hade dessutom ett motiv. Ingen verkar känna till någon som helst konflikt mellan arbetskamraterna. Det finns inte heller någon chans att det uppstått ett bråk och att inget av det här var planerat - isåfall skulle även det märkas på platsen att det varit bråk och fler misstag skulle ha gjorts. Det här känns ganska uppenbart planerat och motivet lär knappast egentligen ha något med relationen till Lisa att göra utan hon har valts ut som ett offer av en gärningsman av andra anledningar.

Helt rätt angående de med dom anställda. Tror inte dom har ett skit med detta och göra
Medlem
Jag tror inte hon skickat smset, en personal gick hem kl 15, när sågs LH sist? Förutom vad dom andra två säger, finns det något annat vittne mellan 15-18? Gott om tid med 3 timmar, varför så brottom hem städa och stänga nästan före stängningstid, oftast är det ju så att dom som sett BO sist är skyldiga
Medlem
Bra artikel i SvD med sammanfattning vad som hänt samt karta var fynden har påträffats, samt dementi att något skulle hittats vid kyrkan norr om cafeet

http://www.svd.se/sokomradet-utokat--hundratals-deltar/om/forsvunna-lisa-holm
Medlem
och fortfarande spekulerar nästan ingen om den mest självklara GM och den mest självklara teorin..

Leta i den nära kretsen eller inom familjen. 90% av alla GM hittas där och varför utesluter alla det i just det här fallet?

Inte alls säkert det är så men att teorin helt utelämnas här i tråden är mycket märkligt. Om det är en "mycket närstående" faller precis alla bitar på plats och alla konstiga detaljer får sin förklaring.

men nädå.. det är roligare att spekulera i utomjordingar, en busslast flyktingar, två småtjejer, polska byggjobbare och andra snaskigare varianter.
2015-06-11, 18:34
Medlem
har man hittat hjälmen? skulle den kunna vara ett eventuellt mordvapen eller skulle det lämna för mycket spår efter sig?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karl17gustav
På SVT rapport sa dom att flera medier rapporterar att en person är intagen för förhör,. Själv hittar jag ingen media som skrivit det.
Så?

Den person som hämtades av polisen idag för att höras är inte längre kvar hos polisen. Personen har lämnat uppgifter som gör att den här personen inte bedöms som intressant för utredningen.
-Personen finns inte med i utredningen, säger polisens presstalesman Tomas Fuxborg till P4 Skaraborg.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6187426
Medlem
dondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donde
Jag skulle tro att det är:
75% någon i hennes närhet som tagit henne.
25% någon ensam dåre.

Tyvärr också till 90% bragd om livet

Hoppas jag har fel dock.

Denna står fast, dock nu med 95% troligen bragd om livet.
Medlem
De flesta idéer avfärdas som slump av andra, men på riktigt allt kan inte vara en slump.

Youtube videon är ju kuslig men känns kanske mer som en slump, även om ingen av förklaringarna till att den inte har med detta å göra är ganska dåliga.

JV, asså han måste vara/varit mycket intressant för polisen, men känslan är att dom borde kommit i kontakt med honom och fått hans alibi bekräftat. Om dom inte hittat honom måste han ju vara sjukt intressant och dom borde isf lägga resurser på att hitta honom.

Är det verkligen bara en slump att han som ofredar kvinnor som en vana(?) befinner sig i "nära" platsen och att Lisa är väldigt lik den modellen han stalkar?

En sak som jag tycker är märklig är att det skrivs olika om vem som var sist ut, kollegorna eller Lisa? Först stod det väl att det var Lisa sen stod det tvärtom. Vad är sanningen?

För övrigt så blir jag så jävla trött på dessa fega fittor som ger sig på kvinnor. Äckliga fittor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in