Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Okej, såhär då:

- De går ut 18:15, Lisa går först.
- 18:23 skickar Lisa ett sms, (varför tog det så många minuter på baksidan av ladan? Visst, man kan bli ståendes och kolla sin mobil, osv.)
- Ungefär samtidigt kidnappas (?) Lisa, så då måste kollegorna ha åkt i och med att de inte säger sig ha hört något.
- Gärningsmannen måste praktiskt sett haft bil. Såg kollegorna någon bil? Om inte, hur ser det ut inuti deras bil?
- Om kollegorna inte såg någon bil så kan det inte ha varit någon av caféets besökare. Det tycker jag är högst otroligt.

Därför känns det som om kollegorna antingen vet något (har de sett en bil?) eller ligger bakom. Jag tycker de märkliga intervjuerna (som fler än bara hobbypsykologer reagerat på) styrker detta.

Jag tror på beställningsjobb från kollegorna som utförts av någon med erfarenhet eftersom det inte finns något DNA spår än så länge eller andra spår runt moppen som skulle tyda på att våld förekommit.
Medlem
Om GM kastat runt föremål från henne tror jag allvarligt det är en enormt sjuk människa , tror fasen det är någon sadist i så fall, lutar åt han driver med polisen i så fall och lägger ut föremål för att förvirra polisen , skulle inte förvåna mig om han i så fall sitter och hänger någonstans och skrattar åt polisens försök att finna personen.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Det skulle kunna vara ett beställningsjobb som gick snett, dvs ett inbrott som skulle äga rum på caféet efter stängning. Det kanske finns ett kassaskåp där inne. Inbrottstjuvarna väntar i ladan. Lisa går dit för att hon hör något eller för att det är lättare att tända ciggen där då det blåser mycket den dagen. Hon får syn på personerna och då händer det något.

Bestallningsjobb, kassaskap och ett cafe pa landet!? Samtidigt som Lisa har "superhorsel" och hor ett skosnore knytas pa en Adidassko i ladan. Maste rort sig om hiskeliga summor i skapet, inkomst fran forsaljning utav kaffe, brod, kakor och pajer, planeringen maste ha varit minutios, kanske flog de in Serber for jobbet?!

Vilka tomtar det finns...
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Gått in i ladan och tänt en cigg pågrund av att de blåste så, va någon inne på. låter lite långsökt men inte alls något man kan ducka för

Känns mycket tveksamt att en ung tjej skulle vilja vara kvar på en ödeplats ensam.
2015-06-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenkomda
Förlåt men vad är det som Lowa gör i videon som gör att hon ser så himla misstänkt ut?
Inget..tycker det är fruktansvärt att två tjejer som har varit med om någonting jobbigt hängs ut här!!
Var är hedern? Det droppas namn hit och dit och än den ene än den andre pekas ut. Vad tror ni det här är? En detektiv roman???
Om nu någon har glömt finns det verkliga människor bakom namnen. Spekulera hur det gått till: ja, men att droppa namn och misstankar:nej!
2015-06-11, 18:36
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queen-bee
Går MPS runt och söker även under natten?

Nej, till klockan 22.00.

Igår fortsatte dom till snarare 23.00.
2015-06-11, 18:37
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Har också svårt att tänka mig att Lisa var sist kvar på platsen, ägarinnan åtminstone borde ha varit kvar den tiden. Svårt att få ett tidsperspektiv då dom säger "strax efter 6" ägarinnan kanske hade bråttom därifrån. Men svårt att förstå annars hur Lisa kunde vara sist kvar. Om nu inte Lisa stod och pratade med någon hon kände.
Ägarinnan gick enligt egen utsago hem kl 15.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Nej dt är man inte. Vissa är bättre på att fånga upp signaler än andra och jag , om jag får skryta, är jävligt bra på att se när folk döljer saker, ljuger och här ringer alla jävla klockor på båda tjejrna.

Jag är också grym på att fånga upp signaler när jag känner att allt inte står rätt till och varningsklockorna blinkar mer och mer för varje inlägg du postar.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Känns mycket tveksamt att en ung tjej skulle vilja vara kvar på en ödeplats ensam.

Väldigt, om hon nu inte stod och pratade med någon hon kände.
Medlem
queen-bees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee

Fast området kring cafét är inte precis något ställe som ger varningsflaggor.
2015-06-11, 18:38
Medlem
Fllimmers avatar
Haha fyfan vilket pådrag det har blivit, undrar bara hur många som hade brytt sig om hon var ful och tjock dock :P säger absolut inte att det är dåligt att så många letar efter henne, men ändå...
2015-06-11, 18:38
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Till er som spekulerar i vilken tid som kollegan åkte till Skara så har jag kollat Västtrafik vilka bussar som går till Skara efter kl 18:00 på en Söndag och fick till svar detta: http://reseplanerare.vasttrafik.se/bin/query.exe/sn?L=vs_vasttrafik&ld=fe1&L=vs_vasttrafik&OK#focus , så som jag ser det går det ingen buss till Skara därifrån före kl 20:49
18:14 går det en buss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in