Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 18:34
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Inget - Absolut inget.
Påstår man annat så är man en idiot.

Nej dt är man inte. Vissa är bättre på att fånga upp signaler än andra och jag , om jag får skryta, är jävligt bra på att se när folk döljer saker, ljuger och här ringer alla jävla klockor på båda tjejrna.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Har hon en pojkvän? Om hon pratat med någon så lär samtalet vara reggat och enkelt att få ut (dvs tidslängd o till vem).

Snarare att hon stod och pratade med GM som hon kände. Och i den vevan smsade hon hem. Hon hade pojkvän enligt instagram för ett halv år sen i alla fall. 1 års jubileum. Nu hade tydligen han fullgott alibi om klockslagen stämmer.
Medlem
Grandiosos avatar
Fruktansvärt vad man kan övertolka ögonrörelser, ansiktsuttryck och ordval hos dessa
arbetskamrater till Lisa och dra hisnande slutsatser därav...

De har plötsligt hamnat i en situation med en spårlöst försvunnen arbetskollega och får
murvlar med tillhörande mikrofoner kastade över sig och förväntas uppträda på ett särskilt
speciellt sätt...och när det inte riktigt uppfyller förväntningarna, ja, då är de genast
lovliga villebråd. Se på henne där, hon flackar lite med blicken och sen ser hon inte
tillräckligt ledsen och uppriven ut, nä, hon är säkert inblandad på ett hörn. Ta in henne
på förhör omedelbums.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

Det är inte riktigt som när Mats Alm satt och lipade i Efterlyst en gång och bar sig åt...

Jag kan i vart fall inte utläsa något misstänkt hos arbetskollegorna.
Senast redigerad av Grandioso 2015-06-11 kl. 18:37.
Medlem
Jag har inte tittat på bilder på hans röv. Jag har inte överhuvudtaget tittat på hans sidor. Faktum är att inget som har stått här har pekat på hans skuld mer än att han är ett problembarn (vuxen iofs), som har sociala stora problem och råkar bo i närheten.

Frågan är ju om GM medvetet bidragit till att lägga skulden på honom, eller om en massa låtsasdetektiver gjort det.
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Enligt intervju med arbetsgivaren på Expressen så var det inte så mycket att göra på kaféet på kvällen denna söndag och när hon ringde till kaféet lite innan 18.00 så hade BO och de två kollegorna städat upp det mesta och var klara att stänga. De stängde och låste alltså kaféet vid 18.00, så varför skickade inte LH sms till föräldrarna förrän 18.23? Det mest troliga är att GM skickat detta sms och att något hänt LH mellan 18.00-18.23.

Kan alltså smset varit påtvingat av GM menar du?

Hm då kan händelseförloppet vara en halvtimme längre än vad vi hittils trott. Teoretiskt sett kan smset skrivits någon annanstans än vid arbetsplatsen alternativt var GM redan där och tvingade henne att skriva smset för att inte oroa föräldrarna.

Tidslinjen kan då förskjutas bakåt en halvtimme vilket kan förklara varför telefonen snabbt stängdes av samt ger det GM eller henne längre tid att sprida sakerna omkring i området.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2015-06-11 kl. 18:38.
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Bra artikel i SvD med sammanfattning vad som hänt samt karta var fynden har påträffats, samt dementi att något skulle hittats vid kyrkan norr om cafeet

http://www.svd.se/sokomradet-utokat--hundratals-deltar/om/forsvunna-lisa-holm

Bilder:https://forum.motgift.nu/t/var-ar-lisa-holm-vad-kan-vi-gora/3059/3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
hon kan mycket väl ha smsat sin pojkvän eller vad som helst

Gått in i ladan och tänt en cigg pågrund av att de blåste så, va någon inne på. låter lite långsökt men inte alls något man kan ducka för
Medlem
8711s avatar
Det är bekräftat att sakerna man fann vid lunchtid idag tillhör Lisa. Hennes föräldrar har bekräftat det.
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Alltid när det är något uppmärksammat kriminalfall i landet så tror man att det snabbar
på med en lösning ifall man bara får "oraklet" Persson att ta sig an det hela för ett ögonblick...

Den pensionerade professorn har aldrig varit polis för det första och för det andra: vilka
fall har hans påstådda skarpsinne lett fram till lösningen av?

Ingenting som han skullle kunna bidra med här i aktuella ärendet som ingen annan
redan har gjort.

Jag kan tala om för er vad GW hade sagt. "Flickan är död och gärningsmannen bor i byn, någon i hennes närhet som har bevakat hennes rörelsemönster".
2015-06-11, 18:35
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Inte om hon skickar messet när hon sitter på moppen och nyckeln sitter i, troligtvis så åkte dom ju bara nån minut innan LH skulle ha gjort det men checkar mobilen och drar iväg messet till farsan sen kommer GM. Mobilen dör ju 18:30.
Det finns ingen exakt minutsiffra på när mobilen stängdes av, fick batteritorsk eller gick sönder, så lägg inte så förbannat stor vikt vid spannet 18:23 och 18:30.
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför skulle Lisa vara kvar vid platsen till 18:23 om de tre skildjes vid 18:15?
Om tiden stämmer så tror jag hon har träffat nån kille, stämt träff med någon. Alternativt ringt en kompis men då borde polisen veta detta.
Varför skulle lisa vara kvar 7min på platsen utan att ringa någon eller träffa någon (tex kille hon flörtat med på jobbet...) Tjejer gillar ej vara ensam på ödsliga platser.

Kollegorna har hävdat att dom såg henne gå runt knuten där mopeden var parkerad. Om hon blev överfallen på direkten så skulle kollegor 99% märkt, hört något.

Från det att jag var typ 11 till jag flyttade hemifrån tog jag varje chans att ta en cigg eller njuta av en snus ett tag. Vad jag vill ha sagt är att hon kan ju tagit en cigg. F ö röker jag inte längre. F ö så ber jag för henne och familjen, att allt ska ordna sig.
Medlem
queen-bees avatar
Går MPS runt och söker även under natten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in