Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Helt klart vad jag tror, klockan var inte speciellt mycket. Så hon skickade och skrev "Jag kommer hem snart", för hon anade att det skulle bli lite sent efter dom diskuterat. Svårt att veta hur hårda familjen var med att hon skulle höra av sig också.

De enda som kan avgöra intresse vid smset är föräldrarna som känner henne.

På den frågan har vi inget att gå på.
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Nja, det måste hon inte alls. Föräldrar är olika stränga eller kontrollerande. T.ex. ville mina päron att jag skulle skicka ett mess varje gång jag kom fram till och åkte hem från skolan. Märk väl, min pappa är inte militär.

Exakt, och Lisas föräldrar kanske inte var speciellt stränga/kontrollerande? Således finns det en anledning att hon rapporterade in att hon "kommer hem snart"; ev hade hon blivit fördröjd i samspråk med någon hon kände.
Medlem
Realisten73s avatar
Länk med färska bilder från platsen: https://forum.motgift.nu/t/var-ar-lisa-holm-vad-kan-vi-gora/3059/3

Postats innan? Ledsen i så fall. Men sjukt mycket att gå igenom så man blir lätt forumblind
2015-06-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenkomda
Förlåt men vad är det som Lowa gör i videon som gör att hon ser så himla misstänkt ut?

Inget - Absolut inget.
Påstår man annat så är man en idiot.
Medlem
Citat:
Förlåt men vad är det som Lowa gör i videon som gör att hon ser så himla misstänkt ut?

Absolut ingenting. Folk vill gärna hitta en twist på sina teorier så dom sticker ut. Bry dig inte om dessa forumtroll
Medlem
Wildsomes avatar
Okej, såhär då:

- De går ut 18:15, Lisa går först.
- 18:23 skickar Lisa ett sms, (varför tog det så många minuter på baksidan av ladan? Visst, man kan bli ståendes och kolla sin mobil, osv.)
- Ungefär samtidigt kidnappas (?) Lisa, så då måste kollegorna ha åkt i och med att de inte säger sig ha hört något.
- Gärningsmannen måste praktiskt sett haft bil. Såg kollegorna någon bil? Om inte, hur ser det ut inuti deras bil?
- Om kollegorna inte såg någon bil så kan det inte ha varit någon av caféets besökare. Det tycker jag är högst otroligt.

Därför känns det som om kollegorna antingen vet något (har de sett en bil?) eller ligger bakom. Jag tycker de märkliga intervjuerna (som fler än bara hobbypsykologer reagerat på) styrker detta.
Avstängd
Citat:

Ingenting men tyvärr finns det gott om psykfall i tråden som hänger upp sig på helt ovidkommande saker.
Medlem
sonsens avatar
Dem som skriver saker i stil med "Hon skickade smset 18:23 då måste hon ju ha låst cafét själv och kollegorna åkt tidigare" inte osannolikt på något vis att någon som är ny på jobbet gärna stannar en stund extra för att få lite bonuspoäng och uppskattning utav kollegorna däremot så är det mindre troligt att någon som är både nyanställd och inte fast anställd skulle få ansvar över nycklar och eventuella larmkoder.

Sen antar jag även att en tjej på 17 år har fått facebook/instagram/social abstinens och därmed sitter och pillar på mobilen i 20 minuter innan hon åker hemåt, detta är något som jag också gör ibland efter jobbdagens slut, inte sociala medier visserligen men nyhetssidor,flashback och blocket kan jag sitta med en halvtimme i bilen innan jag åker hemmåt trots att jag bara har cirkus 10 minuter hem.
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför skulle Lisa stanna kvar vid sin moped i flera minuter?

hon kan mycket väl ha smsat sin pojkvän eller vad som helst
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Till er som spekulerar i vilken tid som kollegan åkte till Skara så har jag kollat Västtrafik vilka bussar som går till Skara efter kl 18:00 på en Söndag och fick till svar detta: http://reseplanerare.vasttrafik.se/bin/query.exe/sn?L=vs_vasttrafik&ld=fe1&L=vs_vasttrafik&OK#focus , så som jag ser det går det ingen buss till Skara därifrån före kl 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Den kag kan tänka mig som lagts in för panikångest är Rebecka. En tjej som mest gör som Lowa såger åt henne att göra. Inom sig könner hon att samvetet börjar komma och att hon bör berätta sanningen men Lowa har henne i järngrepp. Kan fan sätta min lön på att det är så här det ligger til.

Jag håller med om att Lowa verkar ha full koll på Rebecka och styr över henne. Troligen stod Lowa bredvid när Rebecka intervjuades för att hon skulle ha koll på att hon sa det som de kommit överens om att säga. Det är nog Lowa hon tittar på flera gånger under intervjun. Men eftersom de är tjejer så kommer imbeciller att avfärda dem utan att göra minsta lilla koll på att det de säger stämmer. Man ska alltid kolla de som såg BO sist!
Awaiting Email Confirmation
På SVT rapport sa dom att flera medier rapporterar att en person är intagen för förhör,. Själv hittar jag ingen media som skrivit det.
Så?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in