2015-06-11, 18:26
Medlem
Mr.0ranges avatar
Detta ser ju intressant ut, eller vad säger ni som är insatta?

http://www.mutebutton.ie/

Såg att detta företaget och dess arbete tagits upp på sida 85 i tråden, så typ 100 år sedan. De verkar ha kommit längre nu och ska tydligen lansera sin produkt i Europa nu under 2015.

Ska tydligen användas i minst 70 dagar, 30 min åt gången två ggr om dagen.

"Clinical studies have shown a mean minimum masking level reduction amongst patients of 8.6dB following 10 weeks of use. This equates to a 42% reduction in tinnitus loudness within the period."

Kostar dock €2500 i Irland, så torde väl landa någonstans över 25 000 SEK när det kommer till Sverige? Inte direkt något som jag skulle ta mig an innan man hört om andra som provat, och då de i sådana fall blivit hjälpta av detta.

Bluff & båg?
Senast redigerad av Mr.0range 2015-06-11 kl. 18:32.
Citera
2015-06-11, 20:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jo, men det är väl alltid bra att få eventuella tumörer och knutor på hörselnerven uteslutet (eller i värsta fall bekräftat), så jag vill göra undersökningen. Men jag vill inte få värre tinnitus av det så klart! Har aldrig fattat att det låter så högt i den där magnetkameran!

Mvh
tt
Får hörselskydd när du ligger i högljudd maskin, iallafall jag har det med musik också och möjlighet till kommunikation med personalen.
Citera
2015-06-12, 11:42
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.0range
Detta ser ju intressant ut, eller vad säger ni som är insatta?

http://www.mutebutton.ie/

Såg att detta företaget och dess arbete tagits upp på sida 85 i tråden, så typ 100 år sedan. De verkar ha kommit längre nu och ska tydligen lansera sin produkt i Europa nu under 2015.

Ska tydligen användas i minst 70 dagar, 30 min åt gången två ggr om dagen.

"Clinical studies have shown a mean minimum masking level reduction amongst patients of 8.6dB following 10 weeks of use. This equates to a 42% reduction in tinnitus loudness within the period."

Kostar dock €2500 i Irland, så torde väl landa någonstans över 25 000 SEK när det kommer till Sverige? Inte direkt något som jag skulle ta mig an innan man hört om andra som provat, och då de i sådana fall blivit hjälpta av detta.

Bluff & båg?

Håller med om att det ser intressant ut! Det tål att följas i alla fall.
Citera
2015-06-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ingen som helst djävla aning men tand/käkproblem kan sätta sig på tinnitus så hör med tandläkaren om det går att köra lite långsammare än normalt, kanske minskar problemet något.

tandläkarn så att tänder inte har med saken att göra(fast då jag vet att käken kan ha med saken att göra)

men tandläkarn sa att det kunde bero på att jag kasnke var spänd i muskeln som nästan går upp till öronen ner genom nacken och lite längre ner

men jag vettefan får se nu om några veckor om det blir bättre
Citera
2015-06-12, 21:51
Medlem
Kaptenkirks avatar
Har ni hört talas om Aut00063? Ett piller som provas just nu som har dämpat tinnitusen för flera.
Citera
2015-06-14, 12:59
Medlem
timheideckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkirk
Har ni hört talas om Aut00063? Ett piller som provas just nu som har dämpat tinnitusen för flera.

Än så länge endast en person som rapporterat goda effekter från studien. Såvida du inte har en källa för ditt påstående om "flera"? Autifonys medicin aut-00063 har diskuterats tidigare i tråden av mig bl.a. Här är tråden av hon som rapporterade goda effekter: http://www.tinnitustalk.com/threads/i-was-a-guinea-pig-in-the-autifony-quiet-1-study-great-results.9743/

Här är första tråden om AUT00063 som berör de pre-kliniska studierna (test på råttor) samt fas 1 (säkerhetsstudien på folk utan tinnitus): http://www.tinnitustalk.com/threads/autifony-therapeutics-phase-i-study-for-aut00063-for-the-treatment-of-hearing-loss-and-tinnitus.1607 /

Här är andra och den aktuella tråden om fas 2 (första testet på folk med tinnitus): http://www.tinnitustalk.com/threads/autifony-therapeutics-phase-ii-study-for-aut00063-for-the-treatment-of-hearing-loss-and-tinnitus.651 6/

Resultaten från fas 2 kommer troligen att publiceras i slutet av året.
Citera
2015-06-15, 09:46
Medlem
Det brukar hända att jag får tinnitus då och då. Kanske 2-5 gånger i veckan. Det varar dock i kanske 10 sekunder, och sen går det över.

Varje dag på väg till skolan så lyssnar jag på hög musik med mina hörlurar. Är detta en varning? Kanske borde jag sänka ljudet?
Citera
2015-06-15, 10:34
Medlem
Kaptenkirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Det brukar hända att jag får tinnitus då och då. Kanske 2-5 gånger i veckan. Det varar dock i kanske 10 sekunder, och sen går det över.

Varje dag på väg till skolan så lyssnar jag på hög musik med mina hörlurar. Är detta en varning? Kanske borde jag sänka ljudet?

Dom flesta får ju tjut samt lockkänsla i örat någon gång som försvinner på en 30 sekunder.
Men du säger att du lyssnar på hög musik varje dag.

Sluta upp med det, jag ser det då som en varning på att något håller på att utvecklas i dina öron om det kommer så pass ofta som gånger i veckan.
Måste fråga varför du lyssnar på Hög musik för? Jag har kommit bakom flera personer med bilen som lyssnar på musik när dom är ute och går, och dom märker ju inte av mig förens jag lägger mig på tutan.
Så för ditt eget bästa så sluta upp med det där.
Citera
2015-06-15, 10:36
Medlem
Kaptenkirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timheidecker
Än så länge endast en person som rapporterat goda effekter från studien. Såvida du inte har en källa för ditt påstående om "flera"? Autifonys medicin aut-00063 har diskuterats tidigare i tråden av mig bl.a. Här är tråden av hon som rapporterade goda effekter: http://www.tinnitustalk.com/threads/i-was-a-guinea-pig-in-the-autifony-quiet-1-study-great-results.9743/

Här är första tråden om AUT00063 som berör de pre-kliniska studierna (test på råttor) samt fas 1 (säkerhetsstudien på folk utan tinnitus): http://www.tinnitustalk.com/threads/autifony-therapeutics-phase-i-study-for-aut00063-for-the-treatment-of-hearing-loss-and-tinnitus.1607 /

Här är andra och den aktuella tråden om fas 2 (första testet på folk med tinnitus): http://www.tinnitustalk.com/threads/autifony-therapeutics-phase-ii-study-for-aut00063-for-the-treatment-of-hearing-loss-and-tinnitus.651 6/

Resultaten från fas 2 kommer troligen att publiceras i slutet av året.

Det är från Tinnitustalk jag läst detta om.
Citera
2015-06-21, 10:51
Medlem
Hej undrar om det finns någon därute som jag fått svår tinitus efter att doktorn punkterade min trumhinna i onödan har någon hört talas om detta?
Citera
2015-06-21, 19:00
Medlem
Mankas avatar
Min tinnitus är en del av mig själv, haft den i mer än tio år. Det enda positiva med min tinnitus är att jag är mycket försiktig med att skydda öronen och att inte spela musik för högt. Skippar krogen också har jag gjort.

Det sägs att tiden läker alla sår, men inte tinnitus. Första året var jag så ängslig, hemsk tanke att jag har tinnitus livet ut. Efter ett år och idag kopplar jag bort den på något sätt, visst hör jag den jämt... men jag bryr mig inte. Livet leker igen.
Citera
2015-06-22, 08:50
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Min tinnitus är en del av mig själv, haft den i mer än tio år. Det enda positiva med min tinnitus är att jag är mycket försiktig med att skydda öronen och att inte spela musik för högt. Skippar krogen också har jag gjort.

Det sägs att tiden läker alla sår, men inte tinnitus. Första året var jag så ängslig, hemsk tanke att jag har tinnitus livet ut. Efter ett år och idag kopplar jag bort den på något sätt, visst hör jag den jämt... men jag bryr mig inte. Livet leker igen.

Skönt att du kunnat bearbeta det så pass bra att du känner att du inte bryr dig. Tyvärr har inte alla den möjligheten. Jag har haft min tinnitus i över 13 år och känner att den är jobbigare nu än nånsin.. Är också väldigt rädd om mina öron. Är alltid noga med öronproppar om jag ska vistas där hög musik spelas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in