Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 18:24
Bannlyst
Ser det som helt uteslutet att GM gömmer sig i en bil lite utanför cafét. Hade inte något sådant uppmärksammats? Men samtidigt undrar man ju hur han har gått tillväga, verkar även helt omöjligt att göra något till fots på så stora marker.
2015-06-11, 18:24
Medlem
Juicebox.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Bör ju gå att slå hål på ett eventuellt alibi om man kollar övervakningskameror på bussen som jag antar finns.

Man får väl hoppas att polisen har kollat det redan.
Åter igen, det har sedan tidigare kommit fram att en av kollegorna faktiskt tog den buss hon skulle.
2015-06-11, 18:25
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/gt/han-ager-platserna-dar-fynden-hittades/

Har husrannsakan gjorts på slottet ännu? Hon kanske hålls fången i slottkällaren. Vet någon om det finns tjänstefolk som jobbar där?
Medlem
ksdfhkjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Någon som har koll på vilken buss den ena cafeanställda skulle med till Skara? Vad jag kan se så finns det bara förbindelser strax före 16 och strax efter 20 mellan Skara och Blomberg på söndagar. Hon som körde uttalar sig också i en intervju att de åkte "ganska tidigt" eftersom hon skulle köra den andra till bussen. Kan de ha åkt redan innan 16 men skäms för att berätta det för arbetsgivaren etc? Är ju heller inte så lätt att ändra sin story sen om man gett en version för polis och media tänker jag...

Känns ju som något polisen ska ha kollat upp men låter konstigt. Fast var det inte tåget hon skulle med, inte buss?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Finns det några belägg för att skräpet som polisen hittat längsvägen ska ha tillhört Lisa?

Ja du, Aftonbladet har svar på det
Medlem
mleytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosamomuelol
Vid vilken tid? När han blev inplockad var klockan ca 12:45.
3 snåret
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man svabbar inte restaurang delen innan stängning .. eftersom det kan komma gäster ..

I övrigt kan man däremot göra så klart man kan -- men en del saker kan man inte ställa undan före stängning normalt, även om man kan göra i ordning så att det går att plocka bort på någon minut...

Ja, jag har jobbat på café och på café/konditori.

Så du menar alltså att det är totalt omöjligt att de var klara och låste senast 18.05? Varför skulle det vara omöjligt när de är tre stycken och om det inte fanns någon gäst där? Sen har jag ingen info. om hur stor lokalen är, men det kanske du har? Om det är ett stort kafé så tar det förstås längre tid.
Medlem
Kan GM finnas med i missing people sök?
Tänker på vatcherya i Norrland där var väl GM med i sök?
Medlem
Säger det igen, som jag skrev för 500 sidor sedan.

Ta och sätt lite press på ägarinnan och de två tjejerna som jobbade, så har de snart 2 gråtande flickor som inte kan hålla tyst. Jag ger mig fan på att hon är i närheten av caféet, mest troligast under huset eller i ägarinnans hus 750 meter bort. Vad jag vet så har ännu inte likhundarna gått runt huset i närheten av väggarna.

Hade jag varit polis hade jag...
1. Kollat övervakningsbilderna från bussen och sett om tjejerna verkligen hoppade på.
2. Sökt i huset (caféet) samt under huset och brunnar runtomkring.
3. Kollat längst vägen hem mot Lisa. Sökt av 30 meter ut från vägen för att hitta hjälmen. Även kollat grannarna till Lisa och deras soptunnor.
4. Checkat alla i Missing People en extra gång, vem som hittar sakerna m.m
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
för att han är totalt uthängd och det är fel.

Det håller jag med dig om, men att till 100% säga att det inte kan vara han är fel, jag skulle vilja påstå att av alla olika teorier är det den som känns troligast även om den känns otrolig, det är mycket som stämmer in och kopplingar som kan göras som inte kan göras med tillexempel hennes kollegor.
2015-06-11, 18:26
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Svenskar är vita, försök inte att direktöverföra den där tesen från smältdegelskitlandet usa till svedala. Försvinner en svensk flicka betyder det implicit att en vit flicka försvunnit. Ni låter som kulturmarxisterna som gnäller på att det råder en "vithetsnorm" i samhället. Tacka fan för det när Sverige ligger i Europa som är vitas hemkontinent. Vita har bott här i tiotusen år.

Ja, folk borde ta och hålla käften.
Det är så tyst om alla de svarta tjejerna som försvinner stup i kvarten, stackars.
Det är ett ganska sällsynt fall med konstiga omständigheter som drar till sig intresse, i kombination med att dessa saker (tack och lov) är relativt ovanliga i Sverige.

Vill man sedan göra jämförelsen kvinna/man så är det ju också uppenbart att en tjej får mer uppmärksamhet för att det är troligare att hon blivit utsatt för diverse hemskheter.
2015-06-11, 18:26
Medlem
Hej jag orkade inte läsa igenom allt Har skummat egenom mestadels utav tråden.
Här är min teori:
sannolikt att hon började köra med mopeden, blev stoppad av GM som då våldtarhenne och dödar henne, dumpar kroppen i sin bil (gärningsplattsen) Kör mopeden tillbaka och slänger saker lite var stans (för att förvirra utredare) parkerar mopeden promenerar tillbaka till bilen, kör och dumpar kroppen? Låååångt långt ifrån.

Och en fråga, personligen blir jag mera upprörd om BO är snygg, är detta fel? (kanske OT)
Senast redigerad av nothot 2015-06-11 kl. 18:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in