Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Det går säkert att få tag på men är nog svårt och det är svårt att behärska då det krävs en sjukt liten dos. För stor dos och du dödar offret. Finns dokumentär på Utube.

Tror det är knappast möjligt. Då är nog kloroform mer troligt...
hade inte tänkt på Kloroform,,,mycket möjligt
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur vet du att de inte hade svabbat när ägarinnan ringde?
Man svabbar inte restaurang delen innan stängning .. eftersom det kan komma gäster ..

I övrigt kan man däremot göra så klart man kan -- men en del saker kan man inte ställa undan före stängning normalt, även om man kan göra i ordning så att det går att plocka bort på någon minut...

Ja, jag har jobbat på café och på café/konditori.
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Exakt. Som jag skrev tidigare: "Jag kommer hem snart" är oftast ett sms man skickar när man tror att man kommer bli lite fördröjd (t.ex. för att man mött någon man känner). Har man nära hem och just ska sätta sig på mopeden så bryr man sig inte om att skicka det, då ses man ju ändå snart.

Så du vet precis ordagrant vad det stod i smset? Kan lika gärna ha stått "Åker från jobbet nu".
2015-06-11, 18:19
Medlem
Följt tråden sen start men det är i nuläget en enda sak jag hänger upp mig på och det är alla dessa spår man hittat. Vi har ju fått bekräftat att flera faktiskt tillhör LH, samt att dom ligger spridda lite här och var.

Obekräftade uppgifter från polisen talar tex om en ring.
Ponera att hon är jagad. Har man som 17åring sånt iskallt sinne att man droppar en ring av vilje?
En ring är heller inget som bara "ramlar av" hur som helst.

Om det nu är en ring så finns det enligt mig ingen annan är gärningsmannen som gjort sig av med den där den hittades. Men varför då droppa lite mobildelar någon annan stans och en handske på ett ställe, sen en ring där och något annat där.

Har GM alltså tagit sig tid att åka runt och slänga ut alla dessa saker på olika platser?
Om nu LH varit jagad verkar det på kartan som det rör sig om en lång jäkla sträcka isf.
Springer en ev gärningsman efter så länge? Orkar LH springa ifrån en GM så länge?

Allt e verkligen helt skruvat. Hade man hittat allt i en hög så fine, men detta är bara knäppt.
Sen är hjälmen inte påträffad heller vad vi vet.

Som många nämnt innan, GM går med MP och spelar något sjukt spel?
Medlem
lilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Helvete. Den där Lowa måste förhöras mer. Jag är en bra människokännare och det är banne mig hon som är hjärnan bakom det här.

Hon följer inte BO på instagram heller. Sjukt konstigt kan jag tycka. Jag har alltid följt kollegor. Alla gör väl det i den åldern? Speciellt om man jobbar på ett litet ställe. Inget av dom hade ett privat konto som "bara familjen" följde heller liksom.
Medlem
Juicebox.s avatar
Har för mig (och rätta mig om jag har fel) att det är bekräftat sen tidigare att en av kollegorna var på bussen hon skulle med, och därmed tycker jag att ni kan släppa era spekulationer kring dem.
Medlem
ksdfhkjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Exakt. Som jag skrev tidigare: "Jag kommer hem snart" är oftast ett sms man skickar när man tror att man kommer bli lite fördröjd (t.ex. för att man mött någon man känner). Har man nära hem och just ska sätta sig på mopeden så bryr man sig inte om att skicka det, då ses man ju ändå snart.

Har ni ens läst första jävla inlägget? Hon hade 55 min hem och det var första gången hon skulle åka sträckan själv med moped. Flickan var ju trots allt bara 17 och med en farsa som är militär och mest troligt överbeskyddande så är det nästa garanterat att han sagt åt henne att smsa när hon är påväg hem.

Man vet även att hon inte blivit fördröjd då smset skickades endast 3 minuter efter att hon skilts från kompisarna på framsidan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den person som hämtades av polisen idag för att höras är inte längre kvar hos polisen. Personen har lämnat uppgifter som gör att den här personen inte bedöms som intressant för utredningen.
-Personen finns inte med i utredningen, säger polisens presstalesman Tomas Fuxborg till P4 Skaraborg.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6187426

JV ÄR ICKE AKTUELL.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det vet jag naturligtvis inte, men jag är vuxen och har jobbat i liknande miljö en gång i tiden och då var det normalt bland det absolut sista man gjorde.

Jag är också vuxen, hur det nu har med saken att göra. Det kan ju faktiskt vara så att de höll på och svabba när ägarinnan ringde. Det är faktiskt fullt möjligt. De var nästan klara en stund innan 18.00 säger ägarinnan.
Medlem
Alla 3 går ut samtidigt och säger hej då, LH går till moppen som står på sidan av cafeét medans dom andra går till bilen som står vart? Dom åker medans hon fixar med moppe och skickar messet till sin farsa. Så ungefär 5 minuter ifrån alla 3 kollegor skiljs så försvinner LH? Att dom andra inte ser något är faktiskt konstigt.

Tidsspannet mellan när de skildes till när hon skickar smset är väl jävligt viktigt.
2015-06-11, 18:20
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Enligt uppgifter tidigare i tråden som inte har bekräftats på något sätt så har en av caféts anställda tagits in på sjukhus efter ett panikångest-sammanbrott. Fast samtidigt behöver det inte röra sig om dem här två tjejerna då det jobbar fler på cafét enligt ägarinnan.

Det kan jag absolut tänka mig, allt det här kaoset, uppmärksamheten från media och den känslomässiga pressen är ju som upplagt för panikångest för den som har anlagen för det.
2015-06-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
eftersom hon delade SC helt öppet på instagram om jag inte minns fel?

Stämmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in