Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Eller så har han överfallit henne precis när hon sitter uppe med mobilen. Hon kanske inte tog upp mobilen i syfte att skicka smset förrän hon satt på mopeden.

Däremot är jag lite fundersam på med det här om mopeden. Kan det inte vara så att GM har kört på henne bakifrån och sedan burit tillbaka mopeden med nycklarna i och lagt den fint på marken så att det ska se ut som att mopeden aldrig hade rörts? Med någon typ av handske eller liknande för att inte avslöja sig själv genom fingeravtryck eller DNA. Fast samtidigt är det ju en oerhörd risk att göra så och att bli påkommen av förbipasserande/boende i närområdet.

Det jag tycker är skumt är att de som bor i närheten av fiket varken har sett eller hört något. Om BO blev överfallen bakifrån eller plötsligt hade hon väl skrikit och gjort motstånd? Det ska tydligen finnas kor som betar på åker och ängar runtomkring, så möjligheten finns ju att de boende i trakten ska ha misstagit ett ev skrik för en ko eller något annat djur.

Det finns så mycket märkligheter och slumpar i detta fall än vad jag tidigare har stött på i ett försvinnande. Engla-fallet var också lite mystiskt men när allt sedan föll på plats förstod man. I detta fall hittas fynd utslängda långt bort från varandra utan någon vidare koppling.

Jag lutar mot teorin att GM har slängt ut hennes värdesaker i en helt annan riktning än vart han har för bort BO för tt lura polisen.

SKOPOLAMIN? får man tag på det i Sweden?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleyton
Jw var på billingen idag, förmodligen redan förhörd och hade väll alibi. Vill inte säga mer än så med risk för outning.

Vid vilken tid? När han blev inplockad var klockan ca 12:45.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Hur vet GM att BO åker själv just den dagen? Har han fått syn på henne på morgonen och sedan följt efter och inser att hon jobbar på cafét? Sedan sitter GM och väntar i närheten tills hon slutar igen. Men då borde en bil ha varit synlig i trakterna just den dagen, fast hur sannolikt är det att man noterar bilar? Cafet ska tydligen vara populärt för förbiåkande, kan tänka mig att det är många bilar i omlopp i området? Ännu skummare att ingen har sett/hört något isåfall.

Caféts ägarinna sa i en intervju till Expressen att man brukar ha mycket att göra på söndagar men att just denna söndag så var det få kunder. En slump?

Enligt mig tyder det mesta på GM är en lokal förmåga eller har lokal kännedom om området. Frågan är om han har planerat det här. Enligt uppgifter har BO jobbat på cafét i ungefär tre veckor innan hon försvann. Han bör ha upprätthållit sig på cafét vid ett tidigare tillfälle när BO jobbade där och fick på det sättet syn på henne.

Har själv jobbat på café och det finns otroligt många sliskiga typer som kommer fram till en med inviter eller som sitter på avstånd och betraktar en som om man vore en köttbit.

Jag har under trådens gång mer och mer funderat på om vi kan vara säkra på att BO var målet, även om det handlar om någon galen sexualförbrytare som har spanat in stället. GM kan ju omöjligt ha planerat detta så länge han inte är bekant med BO och vet att hon just denna tag ska åka själv. Det känns även då som en osäker plan då han absolut inte kan veta att hon kommer att vara kvar sist. Men vem vet, han kanske chansade.

Mer troligt är ju att det är någon med lokal kännedom och kännedom om kaféts rutiner eftersom att han vågade slå till. Han måste vetat att ingen brukar vara kvar efter stängning t. ex. ägare som sköter det administrativa etc eller att ingen jobbar på ladan mitt över vägen. Han kanske har observerat under en längre tid att någon eller några unga kvinnor brukar vara kvar för att stänga och tänkt att han då på något sätt kan få en chans att slå till.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
det återkommande numret 13, att han är bosatt i området, att hans twitter namn innehåller siffrorna 666, att han rent allmänt verkar vara en skev jävel och att han verkar vara väldigt insatt i GLMM som också är en användares namn här på fb, en användare som startat en tråd om hur man ska gå tillväga för att kidnappa en tjej.

Klart att det bara kan vara en tillfällighet men det är väl absolut något att kolla upp noggrant.

Eh han är ointressant, det har polis redan meddelat idag?
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosamomuelol
En kollega såg när det hände. Vi hade på förmiddagen kollat in JVs Twitterkonto. Min kollega var tämligen säker på att det var han.

Pja om någon är intagen lär vi få veta det under kvällen. Tack för infon
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Lyssna på vad caféägarinnan säger så har du svaret. De har med största sannolikhet stängt och låst senast 18.05. Så frågan är varför LH skulle skicka sms först kl 18.23.

Hade DU lyssnat så hade du hört att hon sa att Rebecka sagt "ca kvart över" när hon ringt henne och frågat om Lisa.
2015-06-11, 18:09
Medlem
calle555s avatar
Jag hoppas att vår vän matematikern är boven i dramat, för i så fall verkar det (om jag tolkar det som skrivits rätt) finnas en liten chans att Lisa är vid liv någonstans på Kinnekulle, dit ju spåren verkar leda.

Vore jag polisen så skulle jag låta MP börja finkamma kullen redan NU.

Är det som jag hoppas är det nog bråttom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelles90
Någon som vet Lisas instagram?

Lisaholmmm, men kontothar gjorts privat.. Skumt
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelles90
Någon som vet Lisas instagram?

Den är stängd men här har du:

http://i.imgur.com/VQZ0ZDp.jpg
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Lena Svedung som äger café verksamheten, och som kan ses stå i bakgrunden under intervjuerna med kollegorna, hon har tydligen haft problem innan med att driva verksamhet;

http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/75302/lena-svedung-oppnar-pa-nytt
http://www.skovdenyheter.se/artikel/24029/besvikelsen-stor-efter-att-ha-blivit-utkastad
http://www.skovdenyheter.se/artikel/24013/tvingar-bort-arrendator-tar-in-arbetslosa-istallet

Vad vill du säga med detta? Att det är fikets ägarinna som har kidnappat BO av ekonomiska skäl?
Medlem
queen-bees avatar
Alltså, hittar ni länkar till konton på sociala medier eller suspekta Flashbackinlägg som har gjorts innan försvinnandet eller de senaste dagarna så anta att någon annan redan har postat det. 90% av all inlägg med "info" och länkar verkar vara till saker som har varit uppe sedan i söndags.
Medlem
Updowns avatar
Om polisen har spärrat av ett område nu så känns det som att personen som sa att de har hittat en trosa har rätt, orsaken till att de spärrat av området är då pågrund av att leta efter vätskor och DNA. Dock så är detta bara min spekulation.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in