Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 18:22
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Alla 3 går ut samtidigt och säger hej då, LH går till moppen som står på sidan av cafeét medans dom andra går till bilen som står vart? Dom åker medans hon fixar med moppe och skickar messet till sin farsa. Så ungefär 5 minuter ifrån alla 3 kollegor skiljs så försvinner LH? Att dom andra inte ser något är faktiskt konstigt.

Tidsspannet mellan när de skildes till när hon skickar smset är väl jävligt viktigt.
Vadå? Hon kan ju ha försvunnit när som helst mellan att kollegorna åkte och pappan kom dit..
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Tjejerna hade låst och larmat. Sen skildes de åt ca 18:15. Det har vi fått bekräftat flera gånger.. allra senast idag under intervjun med ägarinnan som pratat med en av tjejerna.

Varför skulle Lisa vara kvar vid platsen till 18:23 om de tre skildjes vid 18:15?
Om tiden stämmer så tror jag hon har träffat nån kille, stämt träff med någon. Alternativt ringt en kompis men då borde polisen veta detta.
Varför skulle lisa vara kvar 7min på platsen utan att ringa någon eller träffa någon (tex kille hon flörtat med på jobbet...) Tjejer gillar ej vara ensam på ödsliga platser.

Kollegorna har hävdat att dom såg henne gå runt knuten där mopeden var parkerad. Om hon blev överfallen på direkten så skulle kollegor 99% märkt, hört något.
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Som väntat, JV har inget med detta att göra och hela hans connection till fallet baserade på värsta illuminati youtubefilmer med hemliga kryptiska meddelande och mattematiska uträkningar och liknande.

I ärlighetens namn försatte han sig själv i den situationen genom att vara kuk-twitter-visande galning som ofredar folk under dagarna. Jag har aldrig känt mindre dåligt samvete för att någon "oskyldig" hängts ut på FB - JV njuter säkert i fulla drag av uppmärksamheten. Fuck that guy.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Helt klart vad jag tror, klockan var inte speciellt mycket. Så hon skickade och skrev "Jag kommer hem snart", för hon anade att det skulle bli lite sent efter dom diskuterat. Svårt att veta hur hårda familjerna var med att hon skulle höra av sig.

Hon åkte hem med moppen för första gången så hennes päron ville väl veta NÄR hon åkte OM något skulle hända? Herregud alltså.. Läs trådfan
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Don't say I told you so.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Ja, för verkligheten är som en roman....
2015-06-11, 18:23
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Lena Svedung som äger café verksamheten, och som kan ses stå i bakgrunden under intervjuerna med kollegorna, hon har tydligen haft problem innan med att driva verksamhet;

http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/75302/lena-svedung-oppnar-pa-nytt
http://www.skovdenyheter.se/artikel/24029/besvikelsen-stor-efter-att-ha-blivit-utkastad
http://www.skovdenyheter.se/artikel/24013/tvingar-bort-arrendator-tar-in-arbetslosa-istallet

Nej. Tidigare har hon uppenbarligen inte haft problem med att driva verksamhet. Tvärt emot vad du påstår så tycks hon tidigare drivit verksamhet så framgångsrikt så att kyrkan som arrenderade ut lokalen sa upp avtalet och driver verksamheten med långtidsarbetslösa på statliga bidrag. Det kan man läsa i de artiklar du länkar till.

Den enda kopplingen som för närvarande går att göra är att det möjligtvis är en gäst som är gärningsmannen. Ser ingen koppling till ägaren eller verksamheten i övrigt.
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Ena kollegan skulle med en buss till Skara & andra kollegan sade i intervjun att hon skjutsat kollegan till busshållplatsen. Någon som vet den exakta tidpunkten för avgång? Runt 18.30-19.00 förmodar jag?

Igår tror jag det va sa någon att bussen gick 19.05. Vet inte hur mycket sanning de ligger i det tyvärr.
Medlem
just_a_girls avatar
Någon som har koll på vilken buss den ena cafeanställda skulle med till Skara? Vad jag kan se så finns det bara förbindelser strax före 16 och strax efter 20 mellan Skara och Blomberg på söndagar. Hon som körde uttalar sig också i en intervju att de åkte "ganska tidigt" eftersom hon skulle köra den andra till bussen. Kan de ha åkt redan innan 16 men skäms för att berätta det för arbetsgivaren etc? Är ju heller inte så lätt att ändra sin story sen om man gett en version för polis och media tänker jag...
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Alla 3 går ut samtidigt och säger hej då, LH går till moppen som står på sidan av cafeét medans dom andra går till bilen som står vart? Dom åker medans hon fixar med moppe och skickar messet till sin farsa. Så ungefär 5 minuter ifrån alla 3 kollegor skiljs så försvinner LH? Att dom andra inte ser något är faktiskt konstigt.
Hur fan är det konstigt att de inte ser något när de befinner sig utom synhåll för varandra och åker därifrån några sekunder efter att hon försvunnit runt hörnet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Ena kollegan skulle med en buss till Skara & andra kollegan sade i intervjun att hon skjutsat kollegan till busshållplatsen. Någon som vet den exakta tidpunkten för avgång? Runt 18.30-19.00 förmodar jag?
Bör ju gå att slå hål på ett eventuellt alibi om man kollar övervakningskameror på bussen som jag antar finns.

Man får väl hoppas att polisen har kollat det redan.
2015-06-11, 18:24
Medlem
otukts avatar
Finns det några belägg för att skräpet som polisen hittat längsvägen ska ha tillhört Lisa?
2015-06-11, 18:24
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Det kan jag absolut tänka mig, allt det här kaoset, uppmärksamheten från media och den känslomässiga pressen är ju som upplagt för panikångest för den som har anlagen för det.

Den kag kan tänka mig som lagts in för panikångest är Rebecka. En tjej som mest gör som Lowa såger åt henne att göra. Inom sig könner hon att samvetet börjar komma och att hon bör berätta sanningen men Lowa har henne i järngrepp. Kan fan sätta min lön på att det är så här det ligger til.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in