2015-05-30, 17:06
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmovik
Varför smalnar höjden på 2a etage av på tele2 på ena sidan? Ser ju riktigt efterblivet ut.
Du får fråga bajarna som påstår att dom "planerade" arenan i tio år innan den byggdes...
Citera
2015-06-11, 11:23
Medlem
BestCoast.s avatar
Höll på att sätta kaffet i halsen när jag hörde på radion vad Falkenbergs nya arena skulle heta.

"Falcon Alkoholfria Arena"

Tillåt mig att skratta 😂😂
Citera
2015-06-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Höll på att sätta kaffet i halsen när jag hörde på radion vad Falkenbergs nya arena skulle heta.

Det är ju uppe där med Metallåtervinning Arena i Uppsala som ett av de sämsta arenanamnen någonsin. Det har väl med det skitnödiga lagarna i Sverige när det kommer till reklam för alkoholhaltiga drycker antar jag, men ett rent löjeväckande namn likväl.
Citera
2015-06-11, 11:58
Medlem
goelens avatar
Citat:

Tillåt mig att skratta ????
Det gjorde min dag. Att ha en sponsor som namnger arenan är illa nog men detta tar alla priser.
Hur fan tänkte man där?
Citera
2015-06-11, 11:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Snälla.. Säg att det här är ett skämt..?

Om svaret är nej tar jag tillbaks allting jag sagt om Guldfågeln Arena. Jag är mållös. Ska man skratta eller gråta?
Citera
2015-06-11, 12:02
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Snälla.. Säg att det här är ett skämt..?

Om svaret är nej tar jag tillbaks allting jag sagt om Guldfågeln Arena. Jag är mållös. Ska man skratta eller gråta?
Inget skämt.
https://www.facebook.com/falkenbergsff/posts/1070071596354787
Citera
2015-06-11, 12:42
Medlem
Är det svenska lagar som gör att man måste ha med "alkoholfri" i namnet eller är det som själva som inte vill uppmuntra till fylla? Kommer det att serveras folköl månntro?

Sponsornamn som sponsornamn tycker jag oftast, men detta känns faktiskt lite provocerande.
Senast redigerad av Dworek 2015-06-11 kl. 12:47.
Citera
2015-06-11, 12:51
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Är det svenska lagar som gör att man måste ha med "alkoholfri" i namnet eller är det som själva som inte vill uppmuntra till fylla? Kommer det att serveras folköl månntro?

Sponsornamn som sponsornamn tycker jag oftast, men detta känns faktiskt lite provocerande.

Bra fråga, Falcon Arena hade varit ett bra namn kan jag tycka. Låter ganska mainstream.

Alkoholfri är provocerande och förlöjligar hela namnet. Det måste ju dom förstå själva.
Citera
2015-06-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek

Reklam för alkoholhaltiga drycker är ju inte tillåtet i TV och radio i Sverige, vilket förmodligen skulle innebära att exempelvis SVT eller Sveriges Radio inte skulle kunna säga arenans namn i sina sändningar om den bara hette "Falcon Arena", då det ju vore reklam för ett företag som säljer alkoholhaltiga drycker. Därför måste man alltså precisera att det är deras alkoholfria öl, som är tillåten att göras reklam för i Sverige, som marknadsförs. Konsekvensen är ett väldigt fånigt namn.

Det är dock möjligt att det är frivilligt val från Falcons sida att slå ett slag för sin alkoholfria öl oavsett svensk lagstiftning.
Citera
2015-06-11, 16:27
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Reklam för alkoholhaltiga drycker är ju inte tillåtet i TV och radio i Sverige, vilket förmodligen skulle innebära att exempelvis SVT eller Sveriges Radio inte skulle kunna säga arenans namn i sina sändningar om den bara hette "Falcon Arena", då det ju vore reklam för ett företag som säljer alkoholhaltiga drycker. Därför måste man alltså precisera att det är deras alkoholfria öl, som är tillåten att göras reklam för i Sverige, som marknadsförs. Konsekvensen är ett väldigt fånigt namn.

Det är dock möjligt att det är frivilligt val från Falcons sida att slå ett slag för sin alkoholfria öl oavsett svensk lagstiftning.

Swedish Match Cup fick ju inte heta så då det associerades till tobak. Så ja det är nog alkohollagen som förstör för Falcon Arena.
Kan dock tycka det är fint att ett stort företag med lokal förankring går in och sponsrar så.
Citera
2015-06-11, 17:37
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Det gjorde min dag. Att ha en sponsor som namnger arenan är illa nog men detta tar alla priser.
Hur fan tänkte man där?

Alternativet till att sälja namnet var att böja sig för kommunens krav på konstgräs, så då fick man ta det man blev erbjudna. Tror inte företagen står på kö för att namnsponsra en arena i Falkenberg.
Citera
2015-06-11, 17:58
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Alternativet till att sälja namnet var att böja sig för kommunens krav på konstgräs, så då fick man ta det man blev erbjudna. Tror inte företagen står på kö för att namnsponsra en arena i Falkenberg.

Är så fallet är namnet godkänt tycker jag. Vad som helst utom plastgräs.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in