Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 17:48
Medlem
Lelles90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Är det bara jag som inte riktigt tror på sammanträffanden av det här slaget? JV är bosatt i trakten, att döma av hans twitter så verkar han vara utomhus en hel del och har säkerligen koll på området, snubben har 666 i sitt twitternamn vilket alla vet är något sorts satanist nummer, det har kommit upp en youtube film som heter 13 uppladdad av användaren Lisaholm, killen följer exakt 13 st på twitter och under klockan för nedräkning står det VJWORLD, VJ = V*dman Johan.
samt att killen förekommer i brottsregister vid 5 tillfällen.
Kalla mig foliehatt men det känns märkligt.

Ja med detta fynd och märkligheter så hoppas jag polisen tar fast han och kollar upp honom!
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är ju inte orimligt att de faktiskt känner just skuld.

Hade vi stannat kvar tills hon åkte iväg med sin moped...

Nej, precis! Därför får man inte dra några slutsatser av detta - inga alls. Så många fysiska och psykiska symptom kan ge exakt samma uttryck i kroppsspråket, därför är de intressanta observationer och fingervisare på ungefär vilken typ av känslor som upplevs, men det går inte att veta om Louise känner skuld för att hon mördat sin vän eller om hon känner skuld för att hon inte stannade med Lisa, eller kanske bara för att hon glömt ungen på dagis.

Vart kan man hitta de andra intervjuerna, jag har bara hittat en?
Medlem
Parkours avatar
Vid försvinnande så är det OFTAST någon nära personen som ligger bakom det eller är en direkt orsak till det inträffade

- Hur är flickans familjerelation? Förälder med alkoholproblem? Våld i hemmet?
- Kollegor på cafét? Är den ett kollega så har dom haft all tid i världen att planera detta
- Har dom kollat igenom hennes sociala medier och kontaktat t.e.x Apple för ett utdrag ur hennes SMS?
- Träffar hon någon kille? Eller har hon nyligen dumpat någon?

Personligen tror jag inte hon finns kvar i trakten.. Det hela känns välplanerat så att hålla henne på ort inom sökradier känns bara dumt?
2015-06-11, 17:49
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Enligt ett inlägg i Helena/Mariestad-tråden är det till helgen exakt 23 år sedan Helena försvann.

(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Det har spekulerats i en del matematiska frågeställningar med YouTube-klipp etc. En tanke, GM fyller 46 år och 23 år efter Helena genomför något liknande.

Som sagt, bara en tanke.

Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Och 23 - 10 = 13, sick.

Jag vet inte riktigt vad du menar, eller om du bara ironiserar över min tanke. Du får gärna utveckla så att jag förstår.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Länken ("armbandet") kan gå av ifall sprintarna som håller samman klockan med länken brister. Om någon sliter i en klocka av lägre kvalité är det inte konstigt ifall själva klockan följer med i handen som sliter, medan länken helt enkelt faller till marken.

Ok men kolla på bilden http://www.tornedalenshantverk.se/klockspanne20mm-p-1382.html Hur tappar man ett sånt har dagens flickor såna klockor?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Är det bara jag som inte riktigt tror på sammanträffanden av det här slaget? JV är bosatt i trakten, att döma av hans twitter så verkar han vara utomhus en hel del och har säkerligen koll på området, snubben har 666 i sitt twitternamn vilket alla vet är något sorts satanist nummer, det har kommit upp en youtube film som heter 13 uppladdad av användaren Lisaholm, killen följer exakt 13 st på twitter och under klockan för nedräkning står det VJWORLD, VJ = V*dman
Johan.
samt att killen förekommer i brottsregister vid 5 tillfällen.
Kalla mig foliehatt men det känns märkligt.

Kan nog med ganska stor säkerhet säga att gm inte nämnts i denna tråd. E nog en helt okänd för oss gm. Men säkert känd hos polisen
Medlem
varför i helvete låter man en som säger öhhhh eehhhhhh mellan varje ord sitta o snacka? har expressen ingen som är mer kompetent? herregud
Medlem
Den här raden med fynd som ska se ut som ett spår gör mig konfunderad. Av vilken anledning vill någon "märka" vägen från försvinnandet?
Och vem har gjort det! ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Caféet hade tydligen öppet till 18, därefter brukar företagets personal städa undan i lokalen. Är väl allmänt känt att personal på ett café brukar stanna kvar en stund efter stängning?
Är det då inte lite märkligt att en inbrottstjuv skulle få för sig att göra inbrott med så kort varsel efter stängning?

Jag tror inte alls på din teori, den helt klart mest osannolika hitintills.
Hur många inbrottstjuvar som inriktar sig på caféen skulle vara beredda att kidnappa/döda för att komma undan med brottet dessutom? Det låter extremt osannolikt.
2015-06-11, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Vid försvinnande så är det OFTAST någon nära personen som ligger bakom det eller är en direkt orsak till det inträffade

- Hur är flickans familjerelation? Förälder med alkoholproblem? Våld i hemmet?
- Kollegor på cafét? Är den ett kollega så har dom haft all tid i världen att planera detta
- Har dom kollat igenom hennes sociala medier och kontaktat t.e.x Apple för ett utdrag ur hennes SMS?
- Träffar hon någon kille? Eller har hon nyligen dumpat någon?

Personligen tror jag inte hon finns kvar i trakten.. Det hela känns välplanerat så att hålla henne på ort inom sökradier känns bara dumt?

Ingen som nappar på nära anhörig GM då det inte är lika sexigt som att någon random Eklund råkade passera. Det var ju trots allt pappan som sist hade kontakt med BO och även först var på plats där hon ska ha försvunnit.
2015-06-11, 17:51
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Jag har spekulerat i detta innan. Har väl antagit att det tar en stund att stänga ett café. Dvs. caféet stänger för gäster kl 1800 men det tar en 10, 15 minuter för de anställda att städa upp, släcka allting, diska klart, osv.

Man borde ha frågat caféägarinnan om hur lång tid det brukar ta att stänga caféet. För om det inte brukar ta uppemot 20 minuter är det jävligt konstigt att Lisa inte skickade sms:et till föräldrarna förrän 18:23. Det kan isåfall mycket väl ha varit en eventuell GM som skickat iväg sms:et för att vinna tid.

Det ligger definitivt en hund begraven kring hela den här cirkusen. Känns mer och mer som att kolleger eller annan närstående är GM. Tror JW var ett enkelt mål bara. Frågan är ju hur långt bort kroppern kommer hittas? Jag tror den finns närmare än man tror...och ja jag utgår ifrån att hon blivit bragd om livet. Men skulle vara en fin solskenshistoria om hon hittas levande. Har hon bara gömt sig förtjänar hon så mycket stryk så det finns inte!
2015-06-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Jag har spekulerat i detta innan. Har väl antagit att det tar en stund att stänga ett café. Dvs. caféet stänger för gäster kl 1800 men det tar en 10, 15 minuter för de anställda att städa upp, släcka allting, diska klart, osv.

Man borde ha frågat caféägarinnan om hur lång tid det brukar ta att stänga caféet. För om det inte brukar ta uppemot 20 minuter är det jävligt konstigt att Lisa inte skickade sms:et till föräldrarna förrän 18:23. Det kan isåfall mycket väl ha varit en eventuell GM som skickat iväg sms:et för att vinna tid.

Caféägarinnan ringde till caféet lite innan 18.00 och då fick hon information om att de redan hade städat det mesta och skulle stänga. De stängde och låste med största sannolikhet caféet redan vid 18.00. Så frågan är varför LH skulle vänta till 18.23 med att skicka sitt sms. Nej, det är nog GM som skickat det där sms:et.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in