Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Är det någon som har mer info om hennes storasyster?
Ska bo i USA för tillfället.
Medlem
Völunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Visa screen shot så lovar jag att be så hemskt mycket om ursäkt! Men eftersom du uppenbarligen ljuger så kommer väl det aldrig hända..

...och ändå hände det, tänka sig!

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=27xp37b&s=8#.VXmsc2BaKoY
Medlem
Qjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Precis, det är svårt att fastslå något överhuvudtaget. Kan vara en GM, eller flera GM.
Det enda jag är relativt säker på, det är att 1 GM haft tillgång till en bil och med sagt är minst 18 år gammal.

Har landställe i Hällekis, precis vid kinnekulle och det är många epor som rör sig i området också...
Medlem
bittermandels avatar
Sammandrag på fallet på Expressens LIVE TV

http://www.expressen.se/gt/nagonstans-har-det-gjorts-misstag/
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lägger inga värderingar i detta, men noterar att den här söndagen hade man haft lite gäster och hunnit städa undan i god tid, trots detta hade de två bilburna kollegorna bråttom för att hinna med en buss. Hur hade det sett ut om de hade haft många gäster den här söndagen, missad buss, hur ofta går bussarna?
Jag har en son och en dotter i branschen som båda kan försöka hinna med bussen - är det mycket att göra så missar de - och får ta en senare buss, ringa efter skjuts eller också finns en kollega på plats som kör ett par mil extra ...

Att vilja hinna med bussen innebär inte att man ställer arbetet åt sidan och skiter i sina kollegor, sina arbetsuppgifter och drar ..

Troligen så fungerar det likadant i det här fallet..
2015-06-11, 17:44
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Är det någon som vet varför en åklagare blandades in idag? Så vitt jag vet blandas de väl bara in när man har en MGM eller måste begära tillstånd för husrannsakan eller något likande? Uppskattar svar.
Man kan ju hoppas på att polisen vet mer än vad de säger och har ringat in en misstänkt GM.
Medlem
rezonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Som sagt, kollegerna borde kollas upp! Speciellt om de känner till JV då det skulle vara en "enkel uppgift" att sätta dit honom!

Precis, jag finner dessa intervjuer konstiga. Båda kollegorna säger att lisa gick innan. Ägarinnan säger att hon pratade med dom i telefon och att dom gick ut alla 3 samtidigt och lisa till mopeden och kollegorna till bilen.
Medlem
Enligt intervju med arbetsgivaren på Expressen så var det inte så mycket att göra på kaféet på kvällen denna söndag och när hon ringde till kaféet lite innan 18.00 så hade BO och de två kollegorna städat upp det mesta och var klara att stänga. De stängde och låste alltså kaféet vid 18.00, så varför skickade inte LH sms till föräldrarna förrän 18.23? Det mest troliga är att GM skickat detta sms och att något hänt LH mellan 18.00-18.23.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuayholio
Av fyndens placering och därmed trolig färdväg att döma, är jag ganska säker på att GM valt denna väg för att dumpa liket: http://www.bilddump.se/bilder/20150611173933-85.227.238.198.jpg

Igår var det någon som skrev någonting om att hon finns i en damm (något i stil med "hoppas liket har det skönt i dammen" eller vad det var). Detta inlägget togs bort och jag antar att det bara var ett troll men det vore jävligt obehagligt om din teori stämmer.
2015-06-11, 17:45
Medlem
Jag tycker allt lutar mer och mer åt ett inbrott gone bad. Det är ju sedan tidigare bekräftat att det varit en mängd stölder i området. Inbrott på sådana ställen som ett stort kafé ute på vischan är det sällan endast en GM. Låt oss säga att det var 2-3 och välplanerat.

Gärningsmännen har säkerligen varit på kaféet minst ett par gånger för att kolla upp saker och ting noga. Man har bl. a kollat upp öppettider, hur man lätt kan ta sig in och ut, om det är många som betalar med kontanter osv.

Som sagt, låt oss utgå från att det är 2-3 gärningsmän. En kan ha gömt sig i ladan strax innan stängning för att spana och se när sista när sista bilen åker. Eftersom att "spanaren" vill hålla sig gömd så kanske inte han utgår från att alla har åkt när parkeringen är tom. Han kanske helt och hållet missar att en försvinner bakom huskrönet då hans syn är begränsad eftersom han inte vill outa sig själv.

Han skickar ett sms/snap/walkietalkie eller vad som helst och medger att kusten är klar, sista bilen har åkt. De andra gärningsmännen hoppar fram på baksidan av kaféet (smartast att bryta sig in på baksidan av uppenbara anledningar) där Lisa är eller håller på att anlända. Lisa får syn på dessa grabbar och dem ser väldigt suspekta ut med en kofot eller något annat tillhygge, någon väska och kanske konstiga kläder. Nu till där allt gick snett.

Dessa herrar har ju som sagt uppenbarligen besökt kaféet på förhand. Det gör nog de allra flesta inbrottstjuvar, så att dem vet att det finns något av värde att stjäla, vilket medför att Lisa så klart känner igen dem, något som gärningsmännen är fullt medvetna om. I ett normalt läge så hade nog tjuvarna fått panik och bara stuckit från platsen, men nu vet dem att Lisa vet vilka dem är. Vad hade ni gjort i den sitsen? Vilda spekulationer men i min mening minst lika troligt som om att hon hade stött på någon random våldtäktsman långt ute på landet under spannet av ett fåtal minuter.

Sen ser jag det som mer troligt att inbrottstjuvar är lite mer organiserade än någon våldtäktsman som ofta agerar på impuls. Är dem flera så går det också betydligt fortare att sprida ut alla grejer, för jag måste säga att det känns väldigt skumt att man hittar en mängd föremål och alla så pass utspridda över åkrarna (om nu allt är hennes). Handsken i ladan kan också vara ett led moment så att polisen ska spendera en massa tid där inne, eller så flydde hon tid som redan spekulerats i tråden.

Hoppas vi får mer info snart, börjar bli tokig på detta!
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Jag vill inte leka amatörpsykolog allt för mycket, men jag måste hålla med om att intervjun är väldigt märklig. Kroppsspråket känns mer som skuld än som sorg, tonfallet är nästan känslokallt och ordvalen är avståndstagande och känns mer inövade än äkta.

SKA jag leka amatörpsykolog så talar hennes flackande blick för att hon faktiskt försöker minnas, någon som ljuger behöver oftast inte titta bort eftersom de redan lärt sig historien. På samma sätt känns det som att hon menar det hon säger i slutet, tonhöjningen på sista ordet är en markör för äkta känslor. Om det varit inövat/falskt så skulle hon vara fullt fokuserad på vad hon skulle säga, då skulle antagligen inte den tonhöjningen uppstått.

Som andra sagt så kan man inte veta hur den här personens kroppsspråk ser ut i vanliga fall, och om den här märkliga intervjun bara är en kombination av hennes vanliga kroppsspråk + viss nervositet inför intervjun som gjort att hon förberett sig och övat in vad hon ska säga.

Finns det fler intervjuer än den med Louise?

Det är ju inte orimligt att de faktiskt känner just skuld.

Hade vi stannat kvar tills hon åkte iväg med sin moped...
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Enligt ett inlägg i Helena/Mariestad-tråden är det till helgen exakt 23 år sedan Helena försvann.

(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Det har spekulerats i en del matematiska frågeställningar med YouTube-klipp etc. En tanke, GM fyller 46 år och 23 år efter Helena genomför något liknande.

Som sagt, bara en tanke.

Som sagt kolla alibin på dom som varit misstänkta så kanske något kommer fram

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in