Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 17:40
Medlem
rezonens avatar
En sak som jag finner konstigt är att båda kollegorna i intervjuerna säger att lisa hade gått lite innan dom då dom inte behövde hjälp.

Nu säger ägarinnan i en intervju att hon pratade med dom i telefon och att dom sa att dom hunnit städa och att alla 3 gick ut samtidigt och dom till sin bil och lisa till mopeden.

2 versioner som inte går ihop, gick lisa själv innan eller inte ?
2015-06-11, 17:41
Medlem
Lelles90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezonen
En sak som jag finner konstigt är att båda kollegorna i intervjuerna säger att lisa hade gått lite innan dom då dom inte behövde hjälp.

Nu säger ägarinnan i en intervju att hon pratade med dom i telefon och att dom sa att dom hunnit städa och att alla 3 gick ut samtidigt och dom till sin bil och lisa till mopeden.

De kanske bara var lite otydligt. Visst kollegorna kan vara misstänkta men har dem kollat kollegorna bil? Om det skulle vara lite konstigt så kan man kolla deras bil
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Fordonsuppgifter:

BOs pappas bilar

Tiki-Treiler C-265 Grå Släp 2006
Porsche 996 Turbo Röd Sedan 2001
Bmw 330d Mörkgrå Herrgårdsvagn 2013
Peugeot Sfxr Eu Flerfärgad Moped 2001 BOs moped?
Husaberg 390 Fe 2012fe02 Flerfärgad Motorcykel 0
Husaberg Fe 570fe 02 Flerfärgad Motorcykel 0
Fram 90m Husqvarna Motor Mörkröd Motorcykel 1951
Peugeot 307 Svart Cabriolet 2004

Finns även 2 bilar reggade på BOs mor.
Alfa Romero 156 Sw 2 5 Blå Herrgårdsvagn 2002
Bmw F 800 R Flerfärgad Motorcykel 2009

Känns som dom har lite cash.

För er som inte har hängt med-refresher
Medlem
CoatKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliecharles
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

Intervjun av hennes kollega i ovan länk har jag också reflekterat över.
Faller liksom inte in i sammanhanget - hade förväntat mig en annan intervju,
ett annat kroppsspråk och andra ord.

Svårt att göra en korrekt bedömning eller bilda sig en uppfattning
om hennes uttalanden när man inte känner personen som blir intervjuad.
Vidare blir det svårare när hon inte är så gammal - svårt och veta hur
unga personer reagerar i olika situationer.

Min spontana reaktion när jag såg den första gången var:
It rubs me the wrong way. Lite Mats Alm-feeling.

Vi får helt enkelt se vad utredningen visar.

Lisa hade ju precis börjat arbeta på cafeét, läste nånstans att hon gjorde sitt första pass för bara tre veckor sedan. Så inte ens säkert ju att tjejerna hon arbetade med i söndags kände henne eller kanske ens träffat henne innan arbetspassen förra helgen.
Jag tycker då inte någon av den intervjuade personalen uppför sig på ett misstänksamt sätt, snarare tvärtom.
Medlem
Är det någon som vet varför en åklagare blandades in idag? Så vitt jag vet blandas de väl bara in när man har en MGM eller måste begära tillstånd för husrannsakan eller något likande? Uppskattar svar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Vi vet ju faktiskt inte ens om det finns en GM. Och även om man ska utgå från det är det som du säger jävligt svårt att fastställa någonting överhuvudtaget.

Det lutar ju mot en Anders Eklund-typ men det är bara ren magkänsla.

Precis, det är svårt att fastslå något överhuvudtaget. Kan vara en GM, eller flera GM.
Det enda jag är relativt säker på, det är att 1 GM haft tillgång till en bil och med det sagt är minst 18 år gammal.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lägger inga värderingar i detta, men noterar att den här söndagen hade man haft lite gäster och hunnit städa undan i god tid, trots detta hade de två bilburna kollegorna bråttom för att hinna med en buss. Hur hade det sett ut om de hade haft många gäster den här söndagen, missad buss, hur ofta går bussarna?

Jepp. Kan vara så att LH råkat illa ut ganska tidigt. Sen har kollegorna lagt ut apår för att få det att se ut som ett överfall utanför. Nä fan håll span på tjejerna ni poliser som kikar här.
Bannlyst
Ponera att det är en dispyt flickorna emellan, kanske ang drickspengar som ska delas el liknande, handgemäng uppstår, en tragisk olycka uppstår, flickorna får panik, är dotter/döttrar till ägarinnan ?
dom tar bilen o flyr i panik, ägarinnan åker och fixar upp det i ladan och täcker upp för dom, hon
sprider medvetet bevis för att leda polisen åt fel håll, vet att många går i taket nu, lättareatt skylla
på en psykopat, men ibland är den enklaste lösningen den rätta, människor i chock kan uppträda
irrationellt och stänga av sina känslor ……..får konstiga vibbar när jag hör dom kollegorna/ägarinnan i tv, har följt det här några dgr nu
2015-06-11, 17:42
Medlem
Av fyndens placering och därmed trolig färdväg att döma, är jag ganska säker på att GM valt denna väg för att dumpa liket: http://www.bilddump.se/bilder/20150611173933-85.227.238.198.jpg
Medlem
Wildsomes avatar
Jag vill inte leka amatörpsykolog allt för mycket, men jag måste hålla med om att intervjun är väldigt märklig. Kroppsspråket känns mer som skuld än som sorg, tonfallet är nästan känslokallt och ordvalen är avståndstagande och känns mer inövade än äkta.

SKA jag leka amatörpsykolog så talar hennes flackande blick för att hon faktiskt försöker minnas, någon som ljuger behöver oftast inte titta bort eftersom de redan lärt sig historien. På samma sätt känns det som att hon menar det hon säger i slutet, tonhöjningen på sista ordet är en markör för äkta känslor. Om det varit inövat/falskt så skulle hon vara fullt fokuserad på vad hon skulle säga, då skulle antagligen inte den tonhöjningen uppstått.

Som andra sagt så kan man inte veta hur den här personens kroppsspråk ser ut i vanliga fall, och om den här märkliga intervjun bara är en kombination av hennes vanliga kroppsspråk + viss nervositet inför intervjun som gjort att hon förberett sig och övat in vad hon ska säga.

Finns det fler intervjuer än den med Louise?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Som jag sa lååååååångt tillbaka i tråden så kan mucket väl kollegorna vara dom som fört bort LH. Dom känner också till JV och kan ha planerat det här länge för att se till att allt pekar på JV. Om kah säger som så så blev jag inte mindre övertygad efter att ha sett intervjun med Lowa. Något som är väldigt fishy med dessa tjejer...

Båda två ger mig kvinnliga psykopat vibbar! därför jag var tvungen och bli hysterisk här i tråden för att ta upp videorna igen.
2015-06-11, 17:43
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezonen

Som sagt, kollegerna borde kollas upp! Speciellt om de känner till JV då det skulle vara en "enkel uppgift" att sätta dit honom!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in