Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponania
Om det hade varit kroppsdelar i diket så skulle väl ändå hundarna med all sannolikhet kunna indikera på det?

Exakt. kroppsdelar som legat i solen några dagar, det luktar nog ganska starkt.
2015-06-11, 15:24
Medlem
wwrs avatar
Ursäkta att jag inte läst hela tråden.
Men reagerar man inte på att det förefaller hittas saker som tillhört den försvunna på flera olika ställen.
Tror man att föremålen kan ha placerats ut avsiktligt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Jag tycker inte teorin om att hennes arbetskollegor skulle ha något att göra med hennes försvinnande känns särskilt trolig. Mer troligt är väl att någon, planerat eller inte, tagit henne och utsatt henne för något hemskt. Hoppas att de hittar henne snart och att hon är välbehållen!

Haha nej. Det dyker alltid upp såna här konsperationsteoretiker i liknande trådar. Man vill hitta en twist på det hela pga att en random galning känns på tok för tråkigt
Medlem
Lelles90s avatar
Polisen kommer få fram DNA inom 24 timmar så snart så kommer dem hitta henne!
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcango013
Finns det många gårdar i närheten? Tänker om hon eventuellt kan ha dumpats i en gödselbrunn? Om hon blivit mördat tror jag att hon antingen dumpats i sjö, träsk/sankmark, gödselbrunn eller någonstans vid stenbrottet.

Dem hade inne räddningstjänsten igår för att tömma brunnar
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcango013
Finns det många gårdar i närheten? Tänker om hon eventuellt kan ha dumpats i en gödselbrunn? Om hon blivit mördat tror jag att hon antingen dumpats i sjö, träsk/sankmark, gödselbrunn eller någonstans vid stenbrottet.

Klart det gör, det finns massor av gödselbrunnar. En hel del har väl undersökts antar jag.
Medlem
Fick detta PM från en användare som inte kan skriva inlägg:

Citat:
Hej!
Jag får inte skriva i tråden ännu då jag är ny medlem och jag har inte hunnit läsa igenom de 100 sidor från när jag kollade senast.
En på facebook skrev just att han funnit ett par svarta stringtrosor vid skånings-Åsaka kyrka i förmiddags, något ni fått reda på redan?
Nej inget jag har läst om. Har följt tråden sen starten.

Hur trovärdigt är det?

Citat:
citerar från hans wall;
"nu har polis och hundförare åkt från Skånings.Åsaka kyrka med fyndet jag gjorde tidigare under förmiddagen, som eventuellt kan tillhöra försvunna Lisa Holm."

senare skrev han;
"för mig är det varje enskild medborgares skyldighet, de tog de på största allvar och kom efter 20 minuter
...men en kyrka är ett oerhört märkligt ställe att hitta en svart stringtrosa på..."
2015-06-11, 15:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om det hade varit kroppsdelar i diket så skulle väl ändå hundarna med all sannolikhet kunna indikera på det?
Har de sökt med likhundar?
En hund som är lärd att söka levande söker vanligen inte på och markerar inte lik.
En hund som är lärd på lik bryr sig vanligen inte om lukt och markerar från levande.

Hundar är bra och känner vilken lukt som helst - kan till och med söka på elektronik som mobiltelefoner, men för att du skall veta vad hunden indikerar så lär du den att markera på specifika lukter - du vill ju veta VAD hunden markerar.
Medlem
Citat:

skulle dom göra ett sånt fynd skulle det vara smockfullt med folk där, verkar vara nåt mer i stil något som kan tillhört henne typ plånbok osv.
Bannlyst
Något säger mig att hon inte finns i närområdet kring cafet, annars hade hundarna fått upp ett spår. Men hon har troligen förflyttats från ladan vilket hundarna indikerade till en bil.
Medlem
Vilken grusväg var det Expressens reporter blev bortmotad en bit på? Det skulle vara i närheten av där de hade hittat mobilfodralet, någon som kan visa närmre på en karta?
2015-06-11, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythonn
Står fast vid min teori och har själv studerat beteendevetenskap. Hon ljuger. dessutom dina Micro expression training kan du slänga. Du har kollat på förmycket Hollywood filmer med mentalist.

Nåja, stå fast vid dina felaktiga teorier du bara.
Det är bevisat 1000 gånger om att titta bort inte betyder ett skit.
Torr mun och gom får man av stress och att vara nervös - tror du hon kan vara lite stressad och nervös när en vän är borta och hon blir intervjuad på tv?

Amatör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in