Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 14:58
Medlem
EvilGs avatar
Vilket program gick skötsamma BO?
2015-06-11, 14:58
Bannlyst
Citat:
Och hela tiden görs nya fynd som med säkerhet kopplas till försvinnandet. Omkring klockan 13.30 gjordes ytterligare ett.
– Polisen bedömer det som mycket intressant. Fyndet har hög dignitet, säger Kenneth Söderlund, pressansvarig på Missing People.
Vad som hittats kommenterar inte Söderlund. Området där fyndet gjordes har spärrats av. Dessutom har Missing People, på polisens uppmaning, lämnat området.
– Alla är ute från området, som är runt 700 gånger 500 meter stort, säger Söderlund som håller med polisen om att fyndet är intressant:
– Jag delar den uppfattningen.

"Fyndet har hög dignitet". Vad tror ni man har hittat? Hjälm? Blodspår? DNA av något slag? Hennes kläder/skor? Om det har hög dignitet så är det tydligt kopplat till BO.
2015-06-11, 14:59
Medlem
henkesss avatar
Väldigt tyst om den "stökiga" gästen på Kaféet. Den personen borde i mitt tycke vara väldigt intressant för utredningen. Får hoppas på att polisen har någon koll på vem det är.
Medlem
NegerJontes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Uppdaterad teori.

GM är besökare på caféet. Enstöring. Ingen lägger direkt märke till honom. Kan ha gått en eller två dagar mellan besöket och försvinnandet. GM blir besatt av den här vackra flickan. Han börjar känna en stark känsla av att han vill ha sex med henne och skada henne. Han är psykiskt sjuk och lider av vanföreställningar. Gärningsmannaprofilen stämmer väl in på Anders Eklund.

GM kommer tillbaka till caféet kring stängning en dag. Han kanske har suttit i sin bil i närheten tidigare och betraktat henne på avstånd. Parkerat diskret. Onanerat i bilen.

Han parkerar vid ladan. BO kommer ut. Otroligt tänker han. Här har han sin chans. Alternativt har han hört att hon ska stänga. Tillfället gör "tjuven".

Han överrumplar henne när hon ska hem. Svårt att värna sig med hjälm på. Tvingar henne med kniv in i ladan. Där sker en våldtäkt eventuellt. Kanske även strypning så att offer blir medvetslös eller rent av avlider. Förloppet är dnabbt. Över på 15 min. GM lyfter in BO i bilen. Kör iväg. Stannar en bit bort på säker plats. Går igenom tillhörigheterna. Dumpar det han inte tänkt sparka. GM känner ångest och panik. Tänker sig inte riktigt för.

GM försvinner nu med BO i bilen långt från platsen. Kanske 10-20 mil. Nu gör han sig av med kroppen.

Tror också på ett sådant senario. Kroppen finns nog minst 10 mil från brottsplatsen. Usch hoppas verkligen vi har fel och att hon fortfarande är i livet. Sådana här fall gör en orolig för sina nära och kära.
Medlem
fallen-angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Du har inte deltagit i sådana här saker förut va? Folk kommer med teorier då vi hoppas på att eventuellt komma upp med ett scenario som verkligen kan ha utspelats. Flashbacks medlemmar har gjort mycket i utredningar under åren.

Jo. Jag skrev imorse i denna tråd om hjälmdelarna och om smycken som hittats.
Men det var som sagt imorse, ca 100 sidor bakåt antar jag
2015-06-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Om det är så att polisen tror att hon blivit bortförd i bil, varför i helvete koncentrerar man då sökningarna till 1-3 km från cafet?!

Tror hon är flera mil bort, tyvärr.

Vart ska man leta då? Ska man börja knacka dörr i Stockholm eller?

Man måste ju hitta ledtrådar/bevis för att gå vidare.
Sedan så är hon troligtvis inte vid liv och i regel flyttas kroppar inte långt ifrån brottsplatsen.
Medlem
trulyawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
En sak slog mig. Den andra tjejen, arbetskamraten som gick tidigare och hade sin moped parkerad bredvid LHs - vad vet vi om henne? Kan det i själva verket vara så att det var hon som var det tilltänkta offret. Med hjälmen på såg kanske inte angriparen att det inte var hon utan LH. Kanske var det normalt sett arbetskamraten som stängde och var sist kvar. Var det inte så att LH just börjat jobba där medan de andra jobbat där längre?

Värt att tänka på.

Försök få reda på mer om de andra anställda istället för att fokusera på tillvägagångssätt, då kanske vi först hittar någon misstänkt.
Bannlyst
Att man inte vill bekräfta vad det är för fynd som har gjorts tyder på att det är något som är kopplat till BO, måste vara hennes hjälp eller jacka eller något.
2015-06-11, 15:01
Medlem
tobyges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flant0n
Detta området borde man verkligen söka av: https://goo.gl/k6lqli

Av vilken anledning? Och vad får dig att tro att man inte redan gjort det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
När och vart har du hört det? Följt tråden mycket.

Sagt i intervjuer mm mm
Medlem
succubusans avatar
Fynden ser ut att ligga ganska långt från vägen eller har jag fel?

i så fall försvinner ju teorin att man slängt saker från en bil
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Citat:
Ursprungligen postat av lilist
LA, BO's kollega, följer inte BO på instagram...... Konstigt kan jag tycka om dessa två arbetar tillsammans, har båda instagram och beskriver BO med "snälla ord". Jag är i deras ålder och har alltid följt kollegor, speciellt dom jag sagt "snälla saker" om. Jag tror jag hittat rätt LA på instagram, men jag kan ha fel. Hon skrev för en vecka sedan att hon åkte till jobbet i "Blomberg" som ligger i Kinnekulle. Dessutom är hon lik på bilderna då hon intervjuas på video. Samma bilder på instagram som på FB. Hon är inte vän med BO där heller. Detta behöver inte betyda något såklart, men är det inte konstigt att dom inte följer varann om dom är arbetskamrater, har jobbat tillsammans ett tag och hon säger trevliga saker om henne? Jag kanske är ute och cyklar. Lite konstigt bara. Båda är/var ju aktiva på instagram. Äsch.
Märks ju långa vägar att kollegan avskyr Lisa. Min teori har hela tiden varit att kollegan har ett finger med i spelet, ett förmodat triangeldrama. Det du skriver stärker ju bara den tesen.
Tycker också att det är konstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av trulyawesome
Förstår honom, hade inte 99% av tråden varit upprepande frågor som folk hade fått besvarat om de använde sökfunktionen så hade vi haft en tråd med bara viktig information och givande teorier.

Jag tror att vi kanske inte är inne på rätt spår med ett leta våldtäktsman/flyktväg och allt det..
Tror mer att det är något åt det här hållet.

Lisa och och en arbetskollega är osams under dagen (kanske en ännu längre tid), när de slutar för dagen så hamnar de i ett gräl, Lisa bestämmer sig för att skita i den andra tjejen, går runt hörnet och sätter sig på moppen och är beredd att starta den när Arbetskollegan skriker något drygt och elakt.
Lisa går då av moppen och tar endast med sig hjälmen som hon kastar på kollegan som står bredvid bilen, kollegan blir arg, hoppar kanske på och stryper henne.
Båda kollegorna, som är så bra vänner med varandra, får panik och drar in Lisas kropp och hjälm i bilen, åker långt åt helvete bort och drar in kroppen i en skog och släpper den där.

De kommer efteråt överens om att låtsas som ingenting hänt och en historia om hur hon skulle lämna av den andra kompisen på en busshållsplats. De glömde dock att lisas nyckel satt kvar i tändningslåset.
Under färden kastar de ut hennes grejer som sedan sprids lite varstans av den starka vinden.

Då lämnas frågorna:

1. Hur dags kom de till busshållsplatsen? Med min teori borde det tagit minst 20 minuter extra förutsatt att skogen de släppte kroppen i är åt samma håll som busshållsplatsen.
2. Hur kan de hålla masken? Och det vet jag inte ens om de kan, de kanske gråter ögonen ur sig och polisen tröstar dom i tron på att de är rädda om sin kompis. Den som blev intervjuad verkade iskall men det är ju inte ovanligt med iskalla människor, speciellt inte gällande mord.
3. Hur hamnade handsken i ladan? Hon kanske hade tagit av sig den för att skriva smset till hennes föräldrar och lämnade den på moppen när hon gick iväg, och den blåste sedan in dit?

Detta är som sagt bara en teori men inte heller något som ska avfärdas bara sådär, detta löser ju isåfall problemet med att gärningsmannen måste vetat att det var första gången hon åkte hem själv, kollegorna visste ju det garanterat. Och kollar man tjejerna ytligt och stereotypiskt så ser det ut som den ena är kapabel till något sånt här och den andra ser lite blåst ut och kanske skulle hänga på.

Kom ihåg att detta bara är en teori, så inget jävla uthängande av tjejerna på Facebook.

Potentiell GM:
http://x.cdn-expressen.se/images/78/...6x9/645@70.jpg

Potentiell medhjälp:
http://y.cdn-expressen.se/images/08/...6x9/645@70.jpg

Länkarna fungerar inte.

Jag tror du har någonting på spåren. Möjligtvis låter det lite långsökt men jag tror på den här teorin över någon random psyko enstörning till GM som kidnappar, våldtar och dumpar henne i en lada eller silo.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in