Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 14:45
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag tror inte man orkar bära så långa sträckor en medvetslös person.. man väger ju mer som medvetslös och det är otympligt att bära och utan att bli upptäckt. Troligtvis har han väl lastat in henne i en bil bakom ladan han lär ju inte kommit till platsen till fots om han inte bor där.

Varför skulle man väga mer som medvetslös?
2015-06-11, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hipania37
Detta var det troligaste scenariot jag har hört hitintills

Instämmer!varit inne på samma händelseförlopp sedan någon dag tillbaks blir mer o mer övertygad.
2015-06-11, 14:46
Medlem
snurresnigels avatar
Min teori:
GM vet om att hon stänger kaféet (ibland?), det är ute på vischan och lätt att utföra ett brott utan att bli märkt. Han försöker sig på våldtäkt i ladan. Hur det går att svårt att säga då man inte vet mer. Sedan tar GM med henne till fots därifrån under någon form av hot. Att fynd hittats är förmodligen för att GM handlat under stress och inte brytt sig. Alternativt har hon tappat det/släppt det och han inte märkt det. Var hon sedan är nu är frågan..
Medlem
Ston366s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Jag tror inte han menar att man väger mer men när man är medvetslös så är ju kroppen helt avslappnad och då blir det bra mycket svårare att bära en kropp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Kom igen nu, ni som hängt med här ett tag med seriösa teorier. Troligt eller ej?

Tror jag inte, jag tror hon tog av sig handsken før att røka/ta fram nyckeln till mopeden. Någon har stannat med bil och tvingat henne in i den under hot/dragit henne in om det ær fler gærningsmæn.

Stampar sønder/førstør mobilen direkt och sen vettefan, behøver itne var hennes saker man hittat vid kyrkan men bankkortet tyder på att man kanske kstat ut saker genom fønstret under færden
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff

Kroppar blir ju olika tunga att handskas med beroende på tillstånd. Inte att kroppen ändrar vikt, men att tyngden att flytta på personen ändras beroende på hur personen beter sig.
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Bortförd är väl inte spec rimligt? Kl1830 en söndag i fullt dagsljus? Kolla hur det ser ut där, hus överallt, där ska alltså en GM gått och släpa på en medvetslös el död? Nja va?
Så du tror att skrik skulle höras eller? Av vem då? Platsen ser ut att vara avskild och det tog ca 50 min med moppe att köra in till stan?

Om gm har haft en kniv med sig och hotad henne ifall hon skriker så kan det också förklara att ingen har märkt något.
2015-06-11, 14:47
Medlem
qw12er34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoderpug
Varför skulle hon slänga iväg sin mobil? Borde väl vara bättre att försöka tillkalla hjälp då.

Eftersom GM såg att BO hade den i handen när han "hittade henne" så tog han den och dumpade den på vägen.
Varför han inte kastade den direkt kan jag inte svara på, men det är mycket annat jag inte heller förstår med psykiskt sjuka människor... Idioten kanske tänkte ta ut batteriet och insåg att det är "inbyggt" i iPhone och slängde den när han upptäckte detta, vad vet jag.
Bannlyst
Har poliserna kollat stamkunderna till cafet? Ser det som otroligt att GM skulle veta att BO åkte själv på söndagen. Rör sig om någon som har frekventerat cafet ofta under tiden BO jobbat där och som haft span på henne.
Medlem
andreasofthebfts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Kom igen nu, ni som hängt med här ett tag med seriösa teorier. Troligt eller ej?

Det behöver inte tala emot, för att ingen skum eller okänd person observerats. Statistiken talar för att GM och BO i sådana här fall är bekanta på något vis.
Medlem
adventure09s avatar
LH:s Kik offentliggjordes för ett tag sedan. Det var någon som hade skickat iväg ett meddelande till henne och därpå visades ett grått "D", vilket indikerade på att någon hade öppnat programmet. Men hennes mobil var sönderkrossad, eller hur? Kan det vara polisen som granskar hennes sociala medier? Igår blev LH:s Instagram också privatiserad.
2015-06-11, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Det kan vara rånmord. Någon ville ha hennes vespa.

Då hade dom tagit vespan,, nycklarna var ju i tändlåset

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in