2015-06-11, 14:36
Medlem
Ragolins avatar
Ladan verkar möjligen innehålla DNA. Kan DNA vara användbart utan att man kan jämföra det mot någon? Kan man se vilken folkgrupp? Kan genetiska avikelser/sjukdomar spåras i DNA? Kan missbruk förändra DNA?
2015-06-11, 14:36
Medlem
csbillys avatar
http://imgur.com/mFJFAbR JVs favoritmarkerade tweets...
2015-06-11, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qw12er34
Jag misstänker det, men detta är såklart bara spekulation, alternativt att BO följt med GM mot sin vilja (på MC eller fyrhjuling) och kastat av allt hon lätt kunnat komma åt som kan kopplas till henne för att lämna spår till polisen men hjälmen behålls på tills de är "framme".

Varför skulle hon slänga iväg sin mobil? Borde väl vara bättre att försöka tillkalla hjälp då.
Medlem
scaleo97s avatar
EXTRA!

Nu kretsar uppgifter att polisen möjligen har frihetsberövat en misstänkt.

SLA har varit i kontakt med presstalesmannen vid polisens länskommunikationscentral i Göteborg.

Har ni gripit någon?

- Den uppgiften är inte känd av oss, säger presstalesman Stefan Gustavsson.

Men ja eller nej, sitter någon frihetsberövad?

- Den uppgiften är inte känd av oss.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Hon ligger säkert i den svarta silon intill ladan.

Tänkte också på den. Har den undersökts?
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Nu bevisar du också dålig hörförståelse då han klart och tydligt sade att dessa hundar enbart får en leksak om de gör sitt jobb väl. Att göra sitt jobb väl=Hitta något relevant.

Att du hela tiden måste försöka bedriva kampanj mot etablerade medier för att dra till varenda halmstrå (där du misslyckas brutalt dessutom) så måste man verkligen inte ha något liv.

Du snackar så mycket skit. Ett "väl utfört jobb" för en sökhund är just att den har jobbat bra och fokuserat (som den är tränad att göra).. Oavsett om något hittas eller ej. Tror du att hundföraren skulle "dissa" sin hund varje gång den inte hittar något (gissningsvis i 90 fall av hundra, helt enkelt för att det inte FINNS något att hitta)???

Du verkar vara omåttligt naiv.
2015-06-11, 14:38
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Jag vet inte hur det fungerar med liklukt och liknande, men en ganska dold lada med en grävmaskin är ju ett perfekt ställe att gömma ett lik på. Enligt Expressen har polisen börjat klättra ner i hål med en stege i ladan.
Man kan ju fråga sig varför de inte letar ordentligt första gången istället. Känns ju bara som de är kvar och stampar på samma ställe hela tiden, jag menar, en äng/åker kan man ju snabbt och lätt söka av och rimligtvis borde man ju leta på sådana ställen som ladan först, alltså där man faktiskt kan gömma någon/något
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Eller så är hon en mycket skötsam person och om hon bara försvinner så är det mycket märkligt.

Så kan det naturligtvis också vara men har haft en hel del med människor som jobbat inom det militära att göra och det är i 9 fall av 10 en människa med pondus som gillar att bestämma.

Hur mycket vet vi om familjen, varamon ensambarn?
Medlem
FrZs avatar
Flera gånger har de spekulerats i varför polisen inte säger vad man hittar.

- Det kan finnas någon där ute som följer oss, och då ska vi inte bjuda på vad vi hittar, säger polisens presstalesman Christer Fuxborg.

Källa P4 Skaraborg
Medlem
Jag vill nästan inte skriva detta för det har säkert ingen koppling och är kanske lite långsökt. Känns lite hollywood över det, men tåls att skriva ändå.

Men jag tänker på den sadistiska pedofilen som rymde från Söderhamn nu i dagarna. Det sägs att han befinner sig utomlands nu, men när han gick igenom passkontrollen vet jag ju inte.
Avesta är längs E4 från Söderhamn mot Mariestad, klockren resväg mellan dessa platser, om man nu vågar dra den kopplingen då.
Och bilen brann i Sundsvall, right?

Ta det inte för seriöst, men jag har hakat mig upp på denna rymlingen och jag kan inte släppa Sundsvall av någon anledning och inte heller den brinnande bilen.
2015-06-11, 14:39
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
okej jag missade det. tack för infon

Citat:
Ursprungligen postat av csbilly
http://imgur.com/mFJFAbR JVs favoritmarkerade tweets...

Skiter i vad alla snubbar här i tråden säger.
Jag tror fortfarande JV har gjort det, de som inte håller med får lägga fram varför de tror att han inte är det genom vettiga argument och inte "du är stöd i huvvet" som man gör här på fb

Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Jag vill nästan inte skriva detta för det har säkert ingen koppling och är kanske lite långsökt. Känns lite hollywood över det, men tåls att skriva ändå.

Men jag tänker på den sadistiska pedofilen som rymde från Söderhamn nu i dagarna. Det sägs att han befinner sig utomlands nu, men när han gick igenom passkontrollen vet jag ju inte.
Avesta är längs E4 från Söderhamn mot Mariestad, klockren resväg mellan dessa platser, om man nu vågar dra den kopplingen då.
Och bilen brann i Sundsvall, right?

Ta det inte för seriöst, men jag har hakat mig upp på denna rymlingen och jag kan inte släppa Sundsvall av någon anledning och inte heller den brinnande bilen.

E4:an går inte förbi mariestad
Senast redigerad av Freddyfish 2015-06-11 kl. 14:42.
2015-06-11, 14:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzers
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/live-fr%C3%A5n-s%C3%B6kandet-efter-17-%C3%A5ringen-fynd-av-mycket-stort-intresse-557921d4fca38f93f90 0007e

TV4 livesändning från området meddelade för ungefär två minuter sedan att ett "MYCKET intressant fynd" har hittats, och att området spärrats av. Området har även evakuerats - vad det nu innebär.
Det innebär att journalister är så korkade att de tror att det är mycket intressant bara för att de spärrar av. När det i själva verket är för att journalister inte ska komma in och röja vad det är för fynd, och kanske sabba hela utredningen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in