2015-06-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Börjar fundera över om GM kan ha våldtagit BO i ladan, strypt henne och sen dumpat liket någonstans i direkta närheten genom att bära henne en bit? Sen har han plockat på sig hennes prylar och gått igenom dom under flyktväg till fots/cykel. Saker och ting är oftast bra mycket enklare än vad man tror.

Tankar kring detta? Det som talar starkt emot är att inget vittne noterat någon skum person. Sen så är prylarna spridda lite här och där i en cirkel och inte längst en rak sträcka?

Jag tror inte man orkar bära så långa sträckor en medvetslös person.. man väger ju mer som medvetslös och det är otympligt att bära och utan att bli upptäckt. Troligtvis har han väl lastat in henne i en bil bakom ladan han lär ju inte kommit till platsen till fots om han inte bor där.
Medlem
succubusans avatar
Men först kollar dom ladan, sen är dom klar, sen spärrar dom av, sen klar igen, sen spärra av osv.. Varför inte finkamma på en gång?

Om dom häver en avspärrning så kan ju folk gå där igen och finns det bevis kvar så kan det ju förstöras.. undrar bara vad dom håller på med.
Medlem
Ganska säker på att det är hjälmen som är funnen.....
Medlem
Jag gissar på att våldtäkt skett och sedan har hon mördats då någonting har gått snett. Antingen pga olycka eller ex strypning. Hon kan ha tagit sin tillflykt i ladan allra först men hittats. Troligtvis bortförd med bil. Mobilfodralet m.fl kastas ut ur bilen.
Känns jobbigt att skriva då det måste vara fruktansvärt för de anhöriga Men så tror jag det var. Hoppas innerligt att hon hittas vid liv :/
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Tänder pedofiler på 17åriga brudar?

Inte pedofiler, men personer som tänder på unga och mycket yngre än en själva.

Pedofiler kan tända på vuxna OCKSÅ. Hon är ju mittemellan på ett sätt.
2015-06-11, 14:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Jag menar att snaran kan ha blivit blodig när gm försökt kväva henne. Om snaran har varit av en tunnare material kan det inte vara konstigt att den tränger sig in under huden. Det är bara spekulation. Men vi kan slå vad om ryggdunkningar. Dock tror jag någon i trakten, kanske en bonde, har kidnappat henne dvs. någon som bor i närheten.

Om Lisa finns i ladan så tyder det sammantaget med övriga fynd på att gärningspersonen inte hade möjlighet att transportera bort en kropp särskilt långt. Tillhörigheter kunde hjälpligt spridas en bit bort från caféet, enstaka kilometer kan kännas som långa avstånd med en långsam moppe.
2015-06-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag tror inte man orkar bära så långa sträckor en medvetslös person.. man väger ju mer som medvetslös och det är otympligt att bära och utan att bli upptäckt. Troligtvis har han väl lastat in henne i en bil bakom ladan han lär ju inte kommit till platsen till fots om han inte bor där.

Mm, det låter trots allt troligare.
2015-06-11, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Det där om 4-hjuling känns inte troligt.
Det är ganska så ovanligt fordon som drar till sig uppmärksamhet. Låter betydligt mer än en bil.
Väldigt dumt att använda sig av MC/4-hjuling vid såna här brott.

Troligen blev alltså BO kvar för att smsa sina föräldrar/fixa något med mopeden? Eller varför märkte inte de andra tjejerna något ifall alla gick ut samtidigt?
Medlem
TheTricksters avatar
Det kan vara rånmord. Någon ville ha hennes vespa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Tänder pedofiler på 17åriga brudar?
Det spelar mindre roll. Och sedan så tror jag knappast att pedofilen skulle fråga hur gammal offret är.

Men iaf, det är bara en liten tanke som säkert är helt fel.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Det kan vara rånmord. Någon ville ha hennes vespa.

Varför tog man den inte då? När hon var död?
2015-06-11, 14:45
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Du snackar så mycket skit. Ett "väl utfört jobb" för en sökhund är just att den har jobbat bra och fokuserat (som den är tränad att göra).. Oavsett om något hittas eller ej. Tror du att hundföraren skulle "dissa" sin hund varje gång den inte hittar något (gissningsvis i 90 fall av hundra, helt enkelt för att det inte FINNS något att hitta)???

Du verkar vara omåttligt naiv.

Dum frågeställning som framställer en halmgubbe. Oerhört dåligt debattgrepp i försök att sätta mig på plats

Samtidigt så lade journalisten det i kontext också, alltså om hur och varför just den ladan är intressant. Glömde att nämna detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in