Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 11:43
Medlem
TiramiSues avatar
Familjen har valt att godkänna publicering av en bild på LH där hon ser ljuv och oskyldig ut. Man beskriver henne som pålitlig och skötsam. Hennes (nu privata/borttagna) sidor på sociala medier visar helt andra bilder av en narcissistisk tonåring som tar porriga selfies och uppenbarligen vet att hon är snygg. Jag menar verkligen inte att vara oförskämd och respektlös. Jag menar bara att ett möjligt motiv skulle kunna vara att denna oskyldiga lilla älva cock teasat fel kille, som inte kunnat acceptera detta utan helt enkelt velat göra henne illa. Torde ju vara någon som känner henne, om än ytligt. Tror inte några random zigenare skulle lyckas gömma henne såhär länge.
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Kan inte kopiera vad som skrivs men återger deras reaktioner iaf.
Du behöver inte kopiera, det räcker med skärmdumpar. Tar inte många sekunder.

Du skrev själv tidigare: Alla sidor är låsta men jag ser vad som skrivs. Hennes vänner har vänt från oro till "lägg av nu för fan". Antingen skärmdumpar på det som du ser, vilket är enkelt fixat, eller så får du svårt att göra dig trodd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Eller ett gäng invandrare som planlöst åker omkring i bil som fått syn på flickan.
Vissa invandragrupper som väller in i Sverige är kapabla att göra saker i grupp som svenskar aldrig skulle kunna göra.
Se gruppvåldtäkten i Mariannelund som blott ett exempel, 8 AFGHANER.
Polisen bör beakta avståndet till närmaste flyktingförläggning, var de mycketav den här varan på hennes skola osv.
Är det en svensk är det en ensam person, troligen psyksjuk eller en avvisad yngling i kretsen runt henne möjligen.
Blattar i bil eller kanske gästarbetare är tänkbart, de kan göra saker tillsammans svenska män aldrig skulle göra i grupp.

Finns det inte en flyktingförläggning i Brännebrona, Götene, alldeles i närheten av Holmestads Kyrka där ett vittne hade sett en bil med yngre herrar helt uppspelta vid 20-tiden i söndags?

Kan någon bekräfta att information om dessa herrars uppenbarligen avvikande förehavanden lämnats till Polisen?

Citat:
Plötsligt och mycket oväntat stod en bil full av uppspelta flyktingar vid Holmestad kyrka. Bilen var superliten som en Lancia Y10 eller motsvarande och dessutom hade den en mkt iögonfallande gul och grön lack. Det var trångt i bilen och de verkade uppspelta. Det hela var konstigt men saknar säkerligen anknytning.

Citat:
Det var faktiskt en grupp invandrare ute på sightseeing i söndagskväll i en liten gul/grön bil. Den var närmast motivlackad och torde vara fler som sett den då den väckte uppmärksamhet. Jag såg bilen i Holmestad vilket är en centralort ungefär lika mycket som Blomberg. De var uppspelta och det var väldigt trångt i bilen, fler passagerare än den var avsedd för. En av dem var utanför bilen och de andra satt i baksätet och såg uppspelta ut. Kanske var de bara glada att de hade skaffat ett transportmedel.

Brännebronas flyktingförläggning i Götene kommun huserar säkert individer som får J*han V*adman att framstå som en korgosse, och då tvivlar jag ändå inte på att den sistnämnda är knäpp.

Och inte blir det mindre intressant när nu andra fynd gjorts vid en annan kyrka heller. De kan ha stannat vid den första kyrkan och funderat på att göra sig av med sin dyrbara last, men ångrat sig och på något vis ha fipplat bort flickans klockarmband eller vad det nu var som hittats, och sedan åkt till en annan kyrka istället som de kände låg mer avsides.

Polisen borde med anledning av dessa iakttagelser göra två saker:

1) Åka till Brännebrona flyktingförläggning och dels kolla efter den misstänkta bilen, och dels fråga personalen om iakttagelser kring nämnda fordon.

2) Söka av området kring Holmestads kyrkogård.

Upprinnelsen skulle kunna ha varit något så trivialt som att de här motorburna ungdomarna var ute och söndagsåkte, när de i ögonvrån får se hur en ung kvinna slänger med håret för att ta på sig hjälmen innan hon skall grensla sin moped. Den visuella uppenbarelsen får föraren att tvärnita bilen, och han backar tillbaka varpå killarna kan konstatera att tjejen är ensam och att platsen ligger öde. Tjejen blir rädd och backar bort från mopeden, vilket bidrar till att utlösa predatorbeteendet hos killarna som hetsas av varandra i gruppen. Saker och ting går överstyr och de slänger in henne i bilen och åker därifrån. Innan de kommit någon längre sträcka inser de att de måste göra sig av med alla komprometterande bevis och börjar med tjejens tillhörigheter. Att de var många i bilen är dessutom en högst plausibel förklaring till hur gärningsmännen kunnat sprida ut tillhörigheterna så snabbt och effektivt över ett större område.
2015-06-11, 11:44
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hur menar du? Har han kroppen kvar i bilen (det främsta beviset) och sen dumpar han hennes grejer istället för att låta de ligga med kroppen där ha gör sig av med den? Eller gör han sig av med kroppen först under den korta sträckan och sen dumpar han hennes grejer hipp som happ istället för att låta dessa ligga bredvid kroppen? Detta alltså under förutsättning att hon är mördad. Jag tycker det är ett konstigt beteende. Enklast att låta allt ligga på samma ställe.

När man följt några riktiga mord och hur gärningsmännen har agerat så får man släppa all logik. GM kanske bestämmer sig för att slänga ut allt men ångrar sig, åker vidare(bilar kommer på vägen), kommer på att de va lite mer saker som påminner om vad som just hänt. Han slänger ut det också och kör vidare. Väl hemma kommer han på att han har en död tjej i bagageluckan. Panik igen!

När det inte är vana mördare blir händelseförloppet ologiskt och random. När det är erfarna så hittas inga spår alls. I detta fallet verkar det som, vad som än har hänt, att det inte är ett proffs som utfört dådet vilket ger bättre chanser för att det ska klaras upp.
Medlem
Chives avatar
finns det tecken på att flickan lisa ska vara tungt narkomaniserad? man har ju läst om fall där narkomaniserade tonåringar åker till stockholm för att köpa narkotika på "plattan".
Medlem
kaktjuvens avatar
Detta fall får mig att tänka på den jämngamla flickan i Norge som försvann för några år sen och som hittades mördad.
Båda på väg hem, inom samma åldersskillnad ungefär, likartat utseende.
Kan det vara samma modus operandi tro?
Nån som minns vilket fall jag menar i Norge och som vill jämföra likheterna?
2015-06-11, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiramiSue
Familjen har valt att godkänna publicering av en bild på LH där hon ser ljuv och oskyldig ut. Man beskriver henne som pålitlig och skötsam. Hennes (nu privata/borttagna) sidor på sociala medier visar helt andra bilder av en narcissistisk tonåring som tar porriga selfies och uppenbarligen vet att hon är snygg. Jag menar verkligen inte att vara oförskämd och respektlös. Jag menar bara att ett möjligt motiv skulle kunna vara att denna oskyldiga lilla älva cock teasat fel kille, som inte kunnat acceptera detta utan helt enkelt velat göra henne illa. Torde ju vara någon som känner henne, om än ytligt. Tror inte några random zigenare skulle lyckas gömma henne såhär länge.
Har väldigt lite med saken att göra men det är ju uppenbarligen en bild från ett ID-kort som publicerats, passbild eller moppekortsbild. Alltså bilder som polisen själva har tillgång till.
Medlem
Strombolizs avatar
Angående fynd i närhet av kyrka. Sista livstecknet från JV var två länkar till musikvideos:
https://www.youtube.com/watch?v=a3ir9HC9vYg&feature=player_detailpage
A-Ha The sun always shines... som utspelar sig i en kyrka.
https://www.youtube.com/watch?v=yYjjdTaOYmw&feature=player_detailpage
Koan - Proteus. Proteus=havsväsen som kan byta skepnad.
Har vi att göra med en ny zodiac?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hondaPower
http://i.imgur.com/96CmAxK.jpg
finns flera lika videor från samma person. hur kan ni veta att johan lagt ut alla dem?
2015-06-11, 11:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
En av de dummaste sakerna jag læst i hela tråden, grattulerar.

Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Du behöver inte kopiera, det räcker med skärmdumpar. Tar inte många sekunder.

Du skrev själv tidigare: Alla sidor är låsta men jag ser vad som skrivs. Hennes vänner har vänt från oro till "lägg av nu för fan". Antingen skärmdumpar på det som du ser, vilket är enkelt fixat, eller så får du svårt att göra dig trodd.

Ja, det går ju även att fotografera av sidorna. men inte ens det fixar nissen. Eftersom ett bevis dröjer så tror jag det är BS av en tonårspojke som har långtråkigt på sommarlovet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Om de nu inte är lisa som gjort de, som också är en teori, så tror ja de som ja skrivit tidigare. Att vi har o göra med en väldigt smart person, som gjort detta tidigare och vet precis va han sysslar med, ingen person som har panik precis

Ja det är märkligt välgjort i så fall. Jag menar att åka till olika platser och dumpa saker...att gå in i ladan och lägga 1(!!!) handske i spannmålstorken är väl lite overkill? Var Lisa kvar i bilen under tiden? Död eller lämnar man sitt BO oövervakat trots eventuell avsvimning/nerdrogad?
Medlem
Skaraborgs Allehanda verkar vara de enda som nämner om ett kvitto, kan kvittot tillhöra GM och det är detta Expressen menar med "misstag"?

"Polisen undersöker nu enligt uppgift andra kopplingar till Skövde.
Bland annat har ett kassakvitto från en livsmedelsbutik i Skövde hittats på samma plats som handsken hittades häromdagen.
Polisen har varit i kontakt med den aktuella butiken."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in