Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 11:33
Medlem
"Bland annat har ett kassakvitto från en livsmedelsbutik i Skövde hittats på samma plats som handsken hittades häromdagen"

Skriver Skaraborgs allehanda.
2015-06-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna2011V
Hon kanske åkte med Killen på 4-hjulingen. Samma ålder o så hade hon egen hjälm.

Kolla från var youtube videon laddades upp. Är det Lisa? Eller ngn annan som lagt upp den?
Vilken youtube video?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Kan tyvärr inte det. Har inte tillgång till dem själv.
Alla sidor är låsta men jag ser vad som skrivs. Hennes vänner har vänt från oro till "lägg av nu för fan"...

Kanske är lättare att vara arg på henne än att tro det värsta?! En tanke bara.
Medlem
hondaPowers avatar
http://i.imgur.com/96CmAxK.jpg
Medlem
XeniaOnatopps avatar
NLT: Polisen utökar sökområdet
Citat:
Han berättar att under natten har polisen följt upp en mängd olika tips, de har bland annat sökt igenom en gruvgång på Billingen efter ett tips om att närboende hört skrik från platsen, men utan resultat.
– Vi har även sökt igenom ödehus och sommarstugor efter olika tips, men det är omöjligt för oss att gå igenom alla tomma hus här i området, konstaterar Marin Fredman som säger att husägare som ännu inte sökt igenom sommarstugor och uthus bör göra det.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ang. det fetmarkerade.

För att han/de inte vill bli påkomna med hennes ägodelar??? Det är väl snarare logiskt att göra sig av med det som binder honom/dem till henne, så fort som möjligt.

Hur menar du? Har han kroppen kvar i bilen (det främsta beviset) och sen dumpar han hennes grejer istället för att låta de ligga med kroppen där ha gör sig av med den? Eller gör han sig av med kroppen först under den korta sträckan och sen dumpar han hennes grejer hipp som happ istället för att låta dessa ligga bredvid kroppen? Detta alltså under förutsättning att hon är mördad. Jag tycker det är ett konstigt beteende. Enklast att låta allt ligga på samma ställe.
2015-06-11, 11:35
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du säger att du inte har tillgång till hennes låsta bildsidor. Har du själv sett vad som står där? Och i så fall vad är det som står där som får dig att tänka att hon håller sig borta frivilligt?
Jag får info om det som skrivs ja. Hennes vänner reagerar annorlunda nu och ja, de är trötta på hennes lek som gick överstyr.
Kan inte kopiera vad som skrivs men återger deras reaktioner iaf.

För mig är det de spridda spåren som bekräftar att hennes vänner är rätt ute. Finns inte en chans att en gärningsman skulle irra runt som en yr höna med sitt offer.

Ger mig fan på att hon skulle demonstrera för pappa vad som händer när "lilla jag måste åka moppe själv till jobbet istället för att ha pappa som privatchaffis".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna2011V
Hon kanske åkte med Killen på 4-hjulingen. Samma ålder o så hade hon egen hjälm.
Dessutom kan det förklara varför hennes saker slängts som spår längs vägen...
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holeshot
Med bil åker du det på 15-20 minuter i makligt tempo.

Enligt gps så skulle det ta 1 timme ca att ta sig till Holmestad kyrka från kaféet. Det stämmer rätt bra tidsmässigt med observationen som någon gjorde. En liten bil full med uppspelta män söndag kväll. Hmm...
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainbowBright
Hjälmen har jag ingen bra förklaring på, kanske för att hon ville att det skulle se ut som om hon försvann plötsligt?

Mobilen hittades ju inte förrän igår, kanske är det ett desperat, ogenomtänkt försök från hennes sida att få det att se ut som om något hänt nu när hon inte vet hur hon ska ta sig ur situationen?
.

OM hon försvunnit självmant har hon sannolikt någon som hjälpt henne med detta. En kille/pojkvän? Som kan ha plockat upp henne med en moppe, motorcykel så att hon behövde hjälmen? I så fall befinner hon sig hemma hos vederbörande. Har man iscensatt det hela kan utspridande av prylar vara "en kul grej". Ingen av dem har förstått vilka proportioner det hela skulle ta.

Nu tror jag inte själv att det är detta som hänt, bara en hypotes. Och kanske bara skönt att hålla tanken vid liv - att hon inte är död. (Men tycker ändå utspridandet av hennes tillhörigheter är väldigt skumt.)
2015-06-11, 11:36
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Snart kommer väl någon komma med teorin att gärningsmannen är samma person som låg bakom mariestad försvinnandet.

Tror väl fortfarande att den här tjejen håller sig undan frivilligt.
2015-06-11, 11:36
Medlem
3 olika fynd från 3 olika platser ska ha hittats av Polisen enligt Expressen på plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in