Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hondaPower
http://i.imgur.com/96CmAxK.jpg
Folk är så jävla dumma i huvudet. Dom tror dom är hjältar som delar grejer på Facebook medan allt dom gör är att sätta en (hittills) oskyldig man i skiten.

Jävla idiothora.
2015-06-11, 11:37
Medlem
Tänkte lite på de, att hjälmen inte är funnen än tycker ja fortfarande e konstigt, men sen va de ju inte en mobil dom hittade, utan delar av en sönder display. Varför ta med sig en mobil med sönder display. Man borde ju kastat den hårt i backen, möjligen stampat på den, o lämnat den kvar, eventuellt slängt iväg den.
Medlem
badbollen3s avatar
jag tror inte att de kommer att hitta ett lik inom sökområdena. LH togs av en anledning, vad den är kan vi bara spekulera i. men att hon inte längre fyllde sitt syfte, d.v.s. dödas ,när pappan är på plats 2 timmar efter, och polisen inkopplad direkt efter, gör att jag tror att hon i alla fall inte kommer att hittas inom sökområdet.

lägg där till att grannar inte sett något. hade hon t.ex. sänkts i vänern, så borde hon ha flytit upp nu, för att GM haft båt finns det väl inget som talar för i nuläget?
Medlem
Varför skulle GM lägga så mycket tid och energi att sprida ut alla tillhörigheter?
Varför inte dumpa allt på samma plats eller har GM återvänt för att vilseleda polisen?
2015-06-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droizz
3 olika fynd från 3 olika platser ska ha hittats av Polisen enligt Expressen på plats.
Och så ska en av poliserna ha fotat någonting i sökområdet enligt Expressens livesändning.
Medlem
Finns så många frågor och alldeles för få svar.

Jag får känslan av att det här bortförandet är planerat. Inget tyder på att tumult har uppstått på platsen, inget på marken som visar att LH släpats eller slagits, inget blod, skärvor från hjälmen o.s.v. Det mest troliga är att LH känner GM antingen väl, eller lite mer flyktigt, kanske i form av en stammis på caféet. Hon har lämnat nycklarna i moppen. Kanske för att ta sig runt knuten med GM och ta en cigg och snacka lite skit? Kanske träffade hon en kille, som hon inte berättat för andra om. Jag tror att hon självmant lämnat moppen för att samtala med någon, som hon litar på tillräckligt mycket; hon tror antagligen inte att denne någon skulle göra henne något ont. Frågan är då varför hon inte lämnade hjälmen där också, när ändå nyckeln sitter i tändningen? Och varför de gått till ladan? Är det troligt att handsken blåst till ladan? Det ser inte ut så på bilderna. Har hon haft både handske och hjälm med sig runt huset!?

Mycket som är otroligt knepigt här.

Har polisen kollat övervakningsfilmer från närmaste bensinstationer? Märkliga köp/personer?
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jag får info om det som skrivs ja. Hennes vänner reagerar annorlunda nu och ja, de är trötta på hennes lek som gick överstyr.
Kan inte kopiera vad som skrivs men återger deras reaktioner iaf.

För mig är det de spridda spåren som bekräftar att hennes vänner är rätt ute. Finns inte en chans att en gärningsman skulle irra runt som en yr höna med sitt offer.

Ger mig fan på att hon skulle demonstrera för pappa vad som händer när "lilla jag måste åka moppe själv till jobbet istället för att ha pappa som privatchaffis".

Din lilla pajas. Läser du vad folk skriver till dig? Har du fått infon på fysiskt papper eller vad i helvete är ditt problem? S K Ä R M D U M P A eller stick.
2015-06-11, 11:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hur menar du? Har han kroppen kvar i bilen (det främsta beviset) och sen dumpar han hennes grejer istället för att låta de ligga med kroppen där ha gör sig av med den? Eller gör han sig av med kroppen först under den korta sträckan och sen dumpar han hennes grejer hipp som happ istället för att låta dessa ligga bredvid kroppen? Detta alltså under förutsättning att hon är mördad. Jag tycker det är ett konstigt beteende. Enklast att låta allt ligga på samma ställe.

Nej, det vore inte smart att låta en ev. kropp ligga kvar i bilen... OM det skulle vara fråga om mord, så borde naturligtvis kroppen vara det första man gömmer/gör sig av med. I andra hand resten som skulle kunna binda en till offret.
2015-06-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutten86
Varför skulle GM lägga så mycket tid och energi att sprida ut alla tillhörigheter?
Varför inte dumpa allt på samma plats eller har GM återvänt för att vilseleda polisen?

Om de nu inte är lisa som gjort de, som också är en teori, så tror ja de som ja skrivit tidigare. Att vi har o göra med en väldigt smart person, som gjort detta tidigare och vet precis va han sysslar med, ingen person som har panik precis
2015-06-11, 11:41
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Hon kan absolut hålla sig undan frivilligt och det kan bero på någon bakomliggande historia, familjeförhållanden etc. Jag vet att det är lågt att driva den teorin men väldigt konstigt att ingen ens verkar tänkt tanken att den enklaste förklaringen är precis det som hänt.

Det försvinner tusentals tonåringar varje år och det är sällan ett brott ligger bakom försvinnandet. I det här fallet vet vi för lite om personen i fråga för att förstå om hon tillhör kategorin, vilka de nu är, som försvinner frivilligt ett tag.

Tanken på att det kanske är så känns ändå fin. Alternativet bortrövad och skändad känns ju bedrövlig men är ändå av någon anledning mer trolig.
2015-06-11, 11:41
Medlem
http://www.sla.se/skovde/2015/03/30/kapplunda-gruva-kan-bli-skidbacke

Är en gruva som ev. skall fyllas igen och bli slalombacke, någon som vet om det är denna gruva man sökt igenom eller om det finns fler i/på Billingen?
2015-06-11, 11:42
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jag får info om det som skrivs ja. Hennes vänner reagerar annorlunda nu och ja, de är trötta på hennes lek som gick överstyr.
Kan inte kopiera vad som skrivs men återger deras reaktioner iaf.

För mig är det de spridda spåren som bekräftar att hennes vänner är rätt ute. Finns inte en chans att en gärningsman skulle irra runt som en yr höna med sitt offer.

Ger mig fan på att hon skulle demonstrera för pappa vad som händer när "lilla jag måste åka moppe själv till jobbet istället för att ha pappa som privatchaffis".
Oja, det är klart du får info om det som skrivs. Du får det via radiovågor som snappas upp av din foliehatt va?

Jävla pajas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in